Mitä mies tarkoittaa kun sanoo että hänellä on liikaa tunteita?
Miten niitä voi olla liikaa? Samaan aikaan haluaa lopettaa koko jutun.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa samaa kuin klassinen "oot liian hyvä mulle".
Jep, ja "ei tää johdu susta, sä oot täydellinen".
Luoja mua varjelkoon enää ikinä kuulemasta noita typeriä selityksiä. Miksi ihmiset ei voi puhua suoraan?
Voi, pahalta kuulostaa. Eroavaan ei kannata sotkeutua. Eikä se eroaminenkaan ole aina varmaa, ehkä vain toisen osapuolen näkemys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luoja mua varjelkoon enää ikinä kuulemasta noita typeriä selityksiä. Miksi ihmiset ei voi puhua suoraan?
Joo, onhan näitä kuultu. Paras tässä kategoriassa on ollut "oot ihan liian hyvännäköinen, en uskalla liikkua sun kanssa missään kun pelkään että saan joltain toiselta mieheltä turpaan". Tai sitten vaimolta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minun pitää nyt olla yksin ja löytää itseni". Samaa tuubaa ja tyyppi tulee uusi kainalossa vastaan jo seuraavana päivänä.
Oon joskus itsekin sortunut latteuksiin, kun oon halunnut lopettaa. Sanoin: "Tää ei johdu susta, vaan musta" ja tarkoitin sillä, että vaikka olet kiva tyyppi, olet mulle väärä ja haluan erota. Sen verran suora kannattaa olla, että tulee ymmärretyksi, mutta ei ketään tartte tahallaan loukata olemalla liian suora.
Vierailija kirjoitti:
Oon joskus itsekin sortunut latteuksiin, kun oon halunnut lopettaa. Sanoin: "Tää ei johdu susta, vaan musta" ja tarkoitin sillä, että vaikka olet kiva tyyppi, olet mulle väärä ja haluan erota. Sen verran suora kannattaa olla, että tulee ymmärretyksi, mutta ei ketään tartte tahallaan loukata olemalla liian suora.
Nimenomaan pitää sanoa suoraan, että en vaan tunne että olet mulle oikea ihminen, minulla ei ole tarpeeksi tunteita sinua kohtaan. Kaikki muu on vain ja ainoastaan loukkaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Järki sanoo, anna mennä, mutta tunteet ja kaikki se mitä luulin aidoksi ei sano samaa. Jos annan nyt miehen mennä, tuleeko hän takaisin..onko toivoa?
Onko vaihtoehto että estät miestä menemästä? Kerrotko tarkemmin miten voit estää aikuista ihmistä tekemästä mitä haluaa? Kuulostaa pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan pitää sanoa suoraan, että en vaan tunne että olet mulle oikea ihminen, minulla ei ole tarpeeksi tunteita sinua kohtaan. Kaikki muu on vain ja ainoastaan loukkaavaa.
Todellaki. Julmintahan on juurikin antaa ymmärtää että "on liikaa tunteita", "oot liian hyvä" ja sillai, vaikkei oikeasti kiinnosta enää ollenkaan. Toinen jää pahimmassa tapauksessa ikuisesti jossittelemaan että vieläköhän se palais.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järki sanoo, anna mennä, mutta tunteet ja kaikki se mitä luulin aidoksi ei sano samaa. Jos annan nyt miehen mennä, tuleeko hän takaisin..onko toivoa?
Onko vaihtoehto että estät miestä menemästä? Kerrotko tarkemmin miten voit estää aikuista ihmistä tekemästä mitä haluaa? Kuulostaa pahalta.
No, tarkoitin varmaan että yritän päästää hänestä irti henkisesti, niin etten enää toivo hänen palaavan. Ap
Miestä pelottaa.
Ainakin mun kohdalla oma suuri rakkauteni tekee juuri tuota - ensin on ihanan kiihkeä ja antaisi vaikka kuun taivaalta ja kun huomaa itse jääneensä nalkkiin vetäytyy juuri noilla sanoilla.
Elämän pelkoa...
Kommentoin miehen vinkkelistä, koska otsikon lause kuulostaa siltä että olisin voinut lipsauttaa moisen eräässä elämäntilanteessani.
Itse olin lähellä sanoa moisen lauseen kun olin naisen kanssa suhteessa, joka oli kuin huono Levottomat-elokuvan spinoff; hyvää seksiä, ei tunteita, kumpikaan ei ihastu. Kättä päälle.
Luonnollisesti me molemmat ihastuimme, koska aina tavatessamme toinen oli parhaimmillaan. En edes vilkuillut muita naisia ja pyrin pitämään tunteeni kurissa parhaani mukaan.
Vaikka tiedostin tunteeni, en halunnut myöntää niitä. "Mulla on liikaa tunteita sua kohtaan", on kuin vastuun vapautus: jatketaan kuten aiemminkin. Meillä oli sanallinen sopimus, teillä ehkä ei, joten teillä lienee kovin eri pelisäännöt kuvionne suhteen. Eroa läpikäyvä mies on eittämättä kanssasi kuin varsa ensi kertaa kevätlaitumella. Siinä saattaa piillä sanaton lupaus sinulle, mutta samanlaisen sanattoman lupauksen mies saattaa olla tehnyt itselleen, että elää - suokaa anteeksi klisee - sitä avioliitossa "elämättä jäänyttä" elämäänsä.
Post scriptumina mainittakoon että tuo nainen, jota kohtaan minulla oli liikaa tunteita, sanoi minulle alttarilla "tahdon" vuosia myöhemmin. Vuosien varrelle mahtuu kuitenkin "mulla on liikaa tunteita sua kohtaan"- ja "miksi mä en tunne melkein mitään sua kohtaan"-juttuja.
Summa summarum: ei kannata laskea mitään tuon varaan. Kyse voi olla pelkästään hienotunteisesta tavasta kertoa, että haluaa olla villi ja vapaa.
Ollaan jo molemmat kovaa vauhtia keski-ikää lähestyviä. Tähän ikään sitä on nähnyt kaikennäköistä ja olen särkenyt sydämeni niin monta kertaa, että tiedän kyllä mihin miehet pystyvät. Tästä suhteesta olin täysin varma. Välilllämme oli ystävyys ja yhteys, josta ei voi erehtyä. Siksi kuvioon ei sovi yhtäkkinen täydellinen takinkääntö, se on täysin järjetön teko, etenkin kun en ole koskaan miestä mihinkään parisuhteeseen yrittänyt. Juuri tuon järjettömyyden vuoksi onkin vaikeaa päästä eteenpäin. Yleensä "eroon" on jokin syy, puhumattakaan siihen että puskista lyödään välit täysin poikki ja selityksenä vaan että en pysty. Ap
Tunteita vaimoa, ei sinua kohtaan.
Tai
Tunteita (=kauniisti ilmaistu tapa sanoa halu panna) kaikkia vastaantukevia naisia kohtaan. Jos oikeasti eroaa, niin ei halua sitoutua heti taas vaan deittailla niin paljon kuin onnistuu naisia saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miestä pelottaa.
Ainakin mun kohdalla oma suuri rakkauteni tekee juuri tuota - ensin on ihanan kiihkeä ja antaisi vaikka kuun taivaalta ja kun huomaa itse jääneensä nalkkiin vetäytyy juuri noilla sanoilla.
Elämän pelkoa...
Mieheni nauraa aina kippurassa näille kuvitelmille. Kuulemma kukaan mies ei 'pelkää tunteitaan'. Tuota vedätystä harrastavat vain pelimiehet, jotka käyttävät hyväksi ja leikkivät naisten tunteilla.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan jo molemmat kovaa vauhtia keski-ikää lähestyviä. Tähän ikään sitä on nähnyt kaikennäköistä ja olen särkenyt sydämeni niin monta kertaa, että tiedän kyllä mihin miehet pystyvät. Tästä suhteesta olin täysin varma. Välilllämme oli ystävyys ja yhteys, josta ei voi erehtyä. Siksi kuvioon ei sovi yhtäkkinen täydellinen takinkääntö, se on täysin järjetön teko, etenkin kun en ole koskaan miestä mihinkään parisuhteeseen yrittänyt. Juuri tuon järjettömyyden vuoksi onkin vaikeaa päästä eteenpäin. Yleensä "eroon" on jokin syy, puhumattakaan siihen että puskista lyödään välit täysin poikki ja selityksenä vaan että en pysty. Ap
Miten suhteenne alkoi? Missä vaiheessa oli avioeroprosessi. On tavallista, että avioeroa läpikäyvä ihminen on sekaisin. Onko mies puhunut paljon erostaan?
Mistä päin Suomea tämä aloitus tulee?
T. Nimim. Kuulostaa tutulta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä päin Suomea tämä aloitus tulee?
T. Nimim. Kuulostaa tutulta.
Eiköhän tähän maahan avioeroja mahdu. Ap
Omalla kohdalla kun yli 10 vuoden liitto päättyi, niin tunteet ja elämä oli siinä vaiheessa niin levällään, että oli pakko saada olla yksin. Kuvioihin ilmestyi mies, joka oli kaikkea sitä mitä olen miehestä haaveillut. En vaan voinut siihen tunnekuormaan sotkea rakastumista mukaan. Ainakin omalla kohdalla olisin voinut todeta tunteita oli liikaa, kynttilä tuntui palavan molemmista päistä, ja parasta oli poistaa ihastumisen ja kiintymisen tunne siinä elämäntilanteessa. Jälkeenpäinkin ajattelen, että minusta olisi tullut surkea kumppani ja en olisi selvinnyt erosta näin hyvin, jos olisin hypännyt heti uuteen suhteeseen. Jos elämäntilanteet vielä joskus kohtaa, niin olisin valmis viemään suhteen pidemmälle hänen kanssaan. En silti harmittele menneitä, koska en voi tietää olisiko suhde toiminut, arki on kuitenkin jotain ihan muuta kuin "deittailu".
Tsemppiä ap. Olet joutunut kurjaan tilanteeseen. Ehkä mies kuvitteli olevansa valmis uuteen suhteeseen, mutta hänellekin tuli yllätyksenä, että se on liikaa tuohon elämäntilanteeseen (?)
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdalla kun yli 10 vuoden liitto päättyi, niin tunteet ja elämä oli siinä vaiheessa niin levällään, että oli pakko saada olla yksin. Kuvioihin ilmestyi mies, joka oli kaikkea sitä mitä olen miehestä haaveillut. En vaan voinut siihen tunnekuormaan sotkea rakastumista mukaan. Ainakin omalla kohdalla olisin voinut todeta tunteita oli liikaa, kynttilä tuntui palavan molemmista päistä, ja parasta oli poistaa ihastumisen ja kiintymisen tunne siinä elämäntilanteessa. Jälkeenpäinkin ajattelen, että minusta olisi tullut surkea kumppani ja en olisi selvinnyt erosta näin hyvin, jos olisin hypännyt heti uuteen suhteeseen. Jos elämäntilanteet vielä joskus kohtaa, niin olisin valmis viemään suhteen pidemmälle hänen kanssaan. En silti harmittele menneitä, koska en voi tietää olisiko suhde toiminut, arki on kuitenkin jotain ihan muuta kuin "deittailu".
Tsemppiä ap. Olet joutunut kurjaan tilanteeseen. Ehkä mies kuvitteli olevansa valmis uuteen suhteeseen, mutta hänellekin tuli yllätyksenä, että se on liikaa tuohon elämäntilanteeseen (?)
Kiitos sinulle. Tuo vähän lohtua ajatella että ehkä vika on oikeastikin vain miehen elämäntilanteessa. Selityksittä häipyminen tuo niin kauheat itsesyytökset kun yrittää miettiä missä vika oli. Ap