Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta taukoa sinulla on työssäsi?

Vierailija
19.06.2017 |

Meillä on työaikaan kuuluva "joutuisa ruokailu työn ohessa", joka saa kestää 15-20 minuuttia. Työpaikalta ei saa sen ajaksi poistua, vaan käytännössä täytyy valvoa asiakkaita samalla. Lisäksi 10 minuutin kahvitauko. Hoitotyö kyseessä.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi 10 minuutin taukoa ja 20 minuutin palkallinen ruokatauko. Tosin max. kuuden tunnin päivänä kaksi kymmenen minuutin taukoa. Ja työpaikkana kauppa.

Vierailija
62/83 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole työaikaa, niin pidän taukoja aina kun ehdin/haluan. Tosin työkin on kivaa niin en malta kupin kanssa lorvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote=Vierailija

Meillä keskeytetään ja hoputetaan töihin. Laiskoja ei olla, näkisitpä meidän työtahtimme. Miehet eivät suostuisi tätä tahtia ja tällä palkalla tekemään..

Vierailija
64/83 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sihteeri ja mulla on 10 min kahvitauko sekä 30 min ruokatauko. Tosin 99 % toimistomme mammoista pitää 30 min kahvitauon, 45 min - 1 h ruokkiksen sekä 20-30 min toisen kahvitauon. Että tämmöstä meillä!

Vierailija
65/83 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa 2*10min kahvitauot jotka monella venyy  sinne 12 minuuttiin. 

Lounastauko 30min, se on palkaton.

Työaika kahen tunnin liukumalla jonka turvin voi ruokatauonkin venyttä pitemmäksi periaatteessa. 

Labra-ala.

Vierailija
66/83 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teoriassa 2x10 min kahvitauko ja 30 min ruokatauko (palkaton).

Käytännössä kahvitaukotaukoja ei ehdi pitämään ja ruokataukokin on 10-15 min. Ja silloinkin saatetaan tulla kysymään jotain tai hakemaan vastaamaan asiakkaan kysymykseen. Ja nyt kun työpari on lomalla, ruoka pitää syödä työpöydän ääressä ja välillä vastata puhelimeen tai palvella asiakkaita.

Isännöitsijätoimisto. Ja sitten opettajat tulevat kertomaan hetkisestä päivästään ja kadehtivat kun muut lähtevät porukalla syömään tai juoruavat kahvipöydässä.

Oon soittanut usein isönnöitsijälle omalla ruokatauollani ja ei ole vastannut ja olen jättänyt viestin. Iltapäivällä on sitten soittanut takaisin, joten luulen että ihan on ollut lounaalla silloin puolilta päivin. Toimistolla ei voi piipahtaakaan milloin vain, siellä on käyntiajat (muutama tunti päivässä ja varmaan sovittaessa muutenkin). Ihan järkevää, muutenhan sinne voisi paukata porukkaa vaikka kesken hallitusten kokousten tms. Eli organisoimaan vaan, teillä taitaa olla vähän hommat vaiheessa. Sen sijaan oppilaita ei voi laittaa hetkeksi äänettömälle niin kuin isännöitsijä puhelintaan, joten se isännöitsijän tauoton hektisyys on kyllä vaan omaa työn järjestelyn osaamattomuutta.

Vierailija
67/83 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatauko 30-45 min omalla ajalla, kaksi kahvitaukoa noin 15 min, sihteeri kaupungin palveluksessa. Sähköinen työajanseuranta, kahvitaukoa ei tarvitse kellottaa, esimiehet samalla tauolla.

Vierailija
68/83 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkaton ruokatauko 45 min ja yksi 10 min kahvitauko. Tunneittain suositellaan myös pitämään 2-5 min elpymistaukoja (istumatyö puhelimessa).

Vierailija
69/83 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se lain mukaan menee, enintään 20min. ruokatauko ja 2x10min. kahvitauko.

Jos ruokatauko pitempi esim. 30min. jolloin voi poistua työpaikalta, se ei sisälly työaikaan ja se pidentää työaikaa.

Näin on ollut vuosikymmeniä, ainakin yksityisellä puolella.

En ymmärrä mitä ap. aloituksellaan hakee, kun se on kirjoitettu työlainsäädäntöön.

Vierailija
70/83 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alan projektityötä. Tessin mukaan taitaa virallisesti olla 1x10 min 1x15 min tauko + 30min palkaton ruokatauko. Käytännössä saa pitää taukoja miten haluaa, kunhan palaverit hoitaa. Pyrin pitämään 10min tauon kerran tunnissa. Muutoin lakkaa keskittyminen.

Tosin välillä saattaa olla, että ei pidä kahvitaukoja ollenkaan saati sitten ruokataukoa. Jos palavereja 10-14 niin silloin "ruokatauko" on joku sämpylä automaatista. Kesällä on nyt hieman hiljaisempaa. Eilisen aamun kahvitauko oli 8.30-9.30. Lounaalla käytiin melko kaukana ja kesti 1,5 tuntia.

Vierailija
71/83 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä kahvitaukotaukoja ei ehdi pitämään ja ruokataukokin on 10-15 min. Ja silloinkin saatetaan tulla kysymään jotain tai hakemaan vastaamaan asiakkaan kysymykseen. Ja nyt kun työpari on lomalla, ruoka pitää syödä työpöydän ääressä ja välillä vastata puhelimeen tai palvella asiakkaita.

Isännöitsijätoimisto. Ja sitten opettajat tulevat kertomaan hetkisestä päivästään ja kadehtivat kun muut lähtevät porukalla syömään tai juoruavat kahvipöydässä.

Oon soittanut usein isönnöitsijälle omalla ruokatauollani ja ei ole vastannut ja olen jättänyt viestin. Iltapäivällä on sitten soittanut takaisin, joten luulen että ihan on ollut lounaalla silloin puolilta päivin. Toimistolla ei voi piipahtaakaan milloin vain, siellä on käyntiajat (muutama tunti päivässä ja varmaan sovittaessa muutenkin). Ihan järkevää, muutenhan sinne voisi paukata porukkaa vaikka kesken hallitusten kokousten tms. Eli organisoimaan vaan, teillä taitaa olla vähän hommat vaiheessa. Sen sijaan oppilaita ei voi laittaa hetkeksi äänettömälle niin kuin isännöitsijä puhelintaan, joten se isännöitsijän tauoton hektisyys on kyllä vaan omaa työn järjestelyn osaamattomuutta.

Ei sitten tullut mieleen, että joku muukin voi soittaa samaan aikaan ruokatunnilla kuin sinä, eikä juuri siksi pysty vastaamaan puhelimeen.

En ole töissä isännöitsijätoimistossa, mutta vastaavassa ja minulla työpöydällä saattaa parhaillaan piristä kolme puhelinta ja pystyn puhumaan vain yhteen luuriin.

Vierailija
72/83 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ehdin jotain haukata kiireessä. Virallisesti ei ollenkaan. Työ: hotellin vastaanotossa, työvuoro yksin.

Vierailija
73/83 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten tullut mieleen, että joku muukin voi soittaa samaan aikaan ruokatunnilla kuin sinä, eikä juuri siksi pysty vastaamaan puhelimeen.

En ole töissä isännöitsijätoimistossa, mutta vastaavassa ja minulla työpöydällä saattaa parhaillaan piristä kolme puhelinta ja pystyn puhumaan vain yhteen luuriin.

Miksi isännöitsijälläni olisi pöydällään kolme puhelinta, kun on vain yksi ihminen vastaamassa? :D Mutta sovitaan sitten niin, että hän ei syö lounasta eikä muutenkaan saa ikinä tauon taukoa vaan paimentaa vain luurejaan, joita on hommannut enemmän kuin korvia päästään löytyy. :)

Vierailija
74/83 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 min lounastauko (omaa aikaa). Periaatteessa aamu- ja iltapäiväkahvitauot noin 10 min. Käytännössä molempiin ei läheskään aina ehdi, mutta sitten voi pitää omia taukoja, ei kukaan kyttää mitä tekee tai on tekemättä joka minuutti, tavoitteiden saavuttaminen ratkaisee. Usein kahvitauot myös venyy, mutta silloin puhutaan yleensä työasiaa vapaamuotoisesti, mikä sekin on tärkeää. Keskimäärin 5 päivää kuukaudessa olen työmatkoilla koti- tai ulkomailla, silloin tauot on mitä sattuu. Olen asiantuntijatyössä.

Vierailija
75/83 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi 20 min tauko, jonka aikana minulla on tuuraaja, mutta en saa poistua työpaikalta.

Työaikani on 8 h 35 min.

Vierailija
76/83 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi 20 min tauko, jonka aikana minulla on tuuraaja, mutta en saa poistua työpaikalta.

Työaikani on 8 h 35 min.

Niin ja olen yksin työvuorossa muulloin, paitsi tuon 20 min ajan kun tuuraaja on paikalla. Joten muita taukoja ei ole. Vessassa käyn nopeasti silloin kun ehtii, samoin kahvit käyn keittämässä nopeasti sopivalla hetkellä ja palaan kupin kanssa takaisin työpisteelle.

Vierailija
77/83 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetusta 6-7h päivässä ja älyttömän palaverimäärän takia lähes joka päivä töissä 8-10h.

Yleensä saan päivään ujutettua yhden tauon (10min), jolloin käyn vessassa ja juon lennossa kahvit jos ehdin opehuoneeseen. Ruoka"tauko" on 15-20min, josta valvon ensin oppilaiden ruokajonoa 10min ja sen jälkeen syön lasten kanssa 5-10min. Levoton luokka ja täysi hälisevä ruokasali aiheuttavat sen, että juuri koskaan en ruokaani ehdi lämpimänä syömään. Jatkuvasti täytyy nousta paikaltaan, komentaa jotain, patistaa syömään, kuunnella nirsoilevien narinaa, vahdata diabeetikon syömää ruokamäärää, siirtää häiritsevää oppilasta toiseen pöytään, auttaa kaatuneiden maitojen jne. kanssa. Turhauttavaa ja harmittaa, että ruoan hotkimisesta järjettömällä vauhdilla tulee pinttynyt tapa. Ruokailun jälkeen on joko ulko- tai sisävalvonta, josta ei saa myöhästyä. Ruokailua en laske tauoksi, se on päivän yksi rasittavimmista hetkistä kauhean mekkalan ja kiireisen ilmapiirin vuoksi.

Ne muut opettajien kuuluisat viineritauot teen töitä. Olen valvonnoissa setvimässä tappeluita, tilkitsemässä nenäverenvuotoja, putsaamassa haavoja, käräyttämässä tupakoitsijoita, vahtaan kiusaajia, etsin milloin kenenkin tavaroita, pidän kiinni rokotettavasta, siivoan oksennusta, soitan kotiin sairastuneesta, lohdutan itkevää, pidän puhutteluja, mittaan verensokeria kun avustaja taas pois ja autan diabeetikkoa välipalan kanssa, kirjaan wilmaan asioita, teen listaa lomaläksyistä joka viikko jollekin, korjaan kokeita, haen seuraavan tunnin materiaaleja, kuittaan viestejä ja soitan vanhemmille/yhteistyötahoille, puhun reksin/erityisopen/terkan/kuraattorin kanssa jonkun tilanteesta...

Ja tämän jälkeen viikottain kuulen vähättelevää tuhahtelua miten hyvä minulla opella on olla kun viineritaukoa koko päivä, lasten kanssa leikkiistä lähinnä muutenkin ja on lomat ja kaikki. Niin. Etsin parhaillaan muuta työtä. Niin kuin koulumme 16 opettajasta ainakin 6 muutakin kaikessa hiljaisuudessa.

Vierailija
78/83 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20min ruokatauko ravintola-alalla,mutta aina sitä ei ehdi pitämään eli lennosta napsii jotain suuhun.Olisihan se hienoa kun ois oikeesti se tauko,mutta monissa paikoissa on henkilökunta niin minimissä,että ei millään pysty.Tai pystyy mutta siellä sit asiakkaat oottaa ruokaa ja muuta😳

Vierailija
79/83 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konsultti, esimiesasemassa. Ei määriteltyjä taukoja. Jos olen asiakkaalla seurataan asiakkaan aikatauluja tai käytetään asiakkaan tauot omiin hommiin. Syön kyllä 6 kertaa päivässä mutta ruoka purkista naamariin töideb ohessa - mentaliteetilla.

Vierailija
80/83 |
20.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 min puolentoista tunnin välein jotta keskittyminen ei herpaannu, ruokis 20 min. Ja nämä ovat sitten ihan minuutintarkkoja, muuten taukokierto menee sekaisin ja tauottaja joutuu tinkimään omistaan.

Olen museovalvoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi