Kuinka monta taukoa sinulla on työssäsi?
Meillä on työaikaan kuuluva "joutuisa ruokailu työn ohessa", joka saa kestää 15-20 minuuttia. Työpaikalta ei saa sen ajaksi poistua, vaan käytännössä täytyy valvoa asiakkaita samalla. Lisäksi 10 minuutin kahvitauko. Hoitotyö kyseessä.
Kommentit (83)
Meillä on kahdeksan tunnin päivässä kaksi kahvitaukoa ja yksi ruokatauko. Nämä täytyy pitää kassan takana samalla asiakkaita palvellen. Eli joo ruokaa saan syödä, mutta taukoa ei töistä ole. Joskus lounas pitää lämmittää useamman kerran, kun ei ehdi tarttua aterimeen kun jo seuraava asiakas tulee.
1 tauko, 12 min. 8 tuntia olen töissä. Hoitotyö.
Vierailija kirjoitti:
1 tauko, 12 min. 8 tuntia olen töissä. Hoitotyö.
Mitä työehtosopimusta noudatatte siellä?
Vierailija kirjoitti:
Yleensä pidän yhden tauon.
Mainitkaa myös mikä työ on kyseessä. Eihän nämä muuten ketään kiinnosta.
Juon kahvit lasten seurassa. Pissalla juoksen 2x päivä. Ruuan syön myös lasten kanssa, nousen pöydästä antamaan heille lisää, kaatelemaan maitoja yms. Lasten levätessä ei ehdi tauolle, on palaverejä, valvovien kanssa touhuamista, tiimikeskusteluja. Olen 3-5v. ryhmän lto.
Kaksi kymmenen minuutin kahvitaukoa ja puolen tunnin ruokatauko, teollisuus.
Niin monta kuin satun kulloinkin pitämään.
IT-hommat teollisuudessa.
Aamusta hetken työn jälkeen ensin kaakaotauko, sitten kahvitauko, ruokatauko, taas kahvitauko ja ehkä iltapäivän kaakao. Lopuksi vielä kiky-paskatauko.
Asiantuntija/DI.
It-alalla olen ja pidän taukoja kun huvittaa. Virallisesti on kai aamulla ja iltapäivällä yksi. Mutta ei meillä kukaan pidä mitään virallisia taukoa. Jotkut on kahvilla pidempään kuin toiset, toiset ei käy kahvilla ollenkaan. Jokainen surffailee joskus omiaan.
Teoriassa 2x10 min kahvitauko ja 30 min ruokatauko (palkaton).
Käytännössä kahvitaukotaukoja ei ehdi pitämään ja ruokataukokin on 10-15 min. Ja silloinkin saatetaan tulla kysymään jotain tai hakemaan vastaamaan asiakkaan kysymykseen. Ja nyt kun työpari on lomalla, ruoka pitää syödä työpöydän ääressä ja välillä vastata puhelimeen tai palvella asiakkaita.
Isännöitsijätoimisto. Ja sitten opettajat tulevat kertomaan hetkisestä päivästään ja kadehtivat kun muut lähtevät porukalla syömään tai juoruavat kahvipöydässä.
Kun siltä tuntuu, että taukoa tarvitsee. Virallisesti varmaan olisi 10min kahvitauko ja 20min ruokatauko. Työaika 7,5h, siivooja. Pidän tarvittaessa kahvitaukoa 5-10min ja ruokataukoa 5-15min. Jos on veto pois, pidän toisenkin kahvi/juoma/hengähdys tauon 5-10min.
Vierailija kirjoitti:
Kun siltä tuntuu, että taukoa tarvitsee. Virallisesti varmaan olisi 10min kahvitauko ja 20min ruokatauko. Työaika 7,5h, siivooja. Pidän tarvittaessa kahvitaukoa 5-10min ja ruokataukoa 5-15min. Jos on veto pois, pidän toisenkin kahvi/juoma/hengähdys tauon 5-10min.
Ja palkallista.
Kahvitauko 10 min ja ruokatauko 20min. Molempien aloitus venyy, niin että joskus pääset töistä suoraan ruokatauon päätteeksi... tai jopa syöt omalla ajalla, jos lyhyempi vuoro. Nämä molemmat valvonnan alla ja kahvitauko poistouhan alla. Hoitoala rules!
Palkaton ruokatauko 30 min + 2 x 15 min kahvitauot. Puutarhuri.
Oon yksin töissä myyjänä, joten "tauotkin" on työaikaa. Eli seisten syön kylmää ruokaa viidessä eri erässä. Ja kahvi samaten.
Eipä ole kukaan koskaan tullut sanomaan, että tauko on ohi. Työajat on laiskoille.
t. virkamies
Taukoja en laske, mut pari taukomiisua ;)