Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen mökin kuuluu mielestäsi olla? Miehen mielestä

Vierailija
19.06.2017 |

...mökillä ei kuulu olla mitään mukavuuksia ja sen kuuluukin olla pieni ja vanhanaikainen. Heidän (suku)mökillään ei ole vessaa tai juoksevaa vettä ja vain kaksi huonetta, eli kaikki nukkuvat samassa huoneessa. Mun sukulaisten mökillä taas on kyseiset mukavuudet ja monta makkaria. Molemmilla mökeillä on oma ranta ja sauna ja vene jne.

Mies haluaisi tietysti mennä sukumökilleen mökkeilemään, mutta en kestä olla montaa päivää paikassa, jossa ei ole vesivessaa (aivan hirveää jos on menkat) ja joutuu nukkumaan toisten kanssa samassa huoneessa. Miehen mielestä olen vain tottunut liian hyvään mökkeilyyn, kuulemma hän ei tiedä ketään muuta, jonka mökillä olisi yhtä paljon huoneita kuin mun suvun mökillä.
Mitäs mieltä palstalaiset on, kuuluuko mökillä olla mukavuudet, vai onko mökkeilyssä tarkoituskin olla vähän alkeellisemmissa oloissa? Onko teidän mökillä monta huonetta ja juokseva vesi?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäaikana voin käyttää ulkovessaa, mutta muuten mökillä pitää olla samat mukavuudet kuin kotonakin. Vesi, sähkö, suihku, pyykkikone, telkkari ym. Tiskikone on mukava muttei välttämätön. Muutaman päivän viitsii olla kylässä vaikka kantoveden varassa ja ahtaammissa oloissa, ei sen pidempään.

Miksi tarvitset mökillä telkkaria?

Vierailija
42/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko mökin olemassaololle ei ole perusteita, jos siellä on kaikki samat asiat kuin kotonakin. Eikö noiden mukavuusmökkeilijöiden ole sama olla vaan kotonaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesäaikana voin käyttää ulkovessaa, mutta muuten mökillä pitää olla samat mukavuudet kuin kotonakin. Vesi, sähkö, suihku, pyykkikone, telkkari ym. Tiskikone on mukava muttei välttämätön. Muutaman päivän viitsii olla kylässä vaikka kantoveden varassa ja ahtaammissa oloissa, ei sen pidempään.

Miksi tarvitset mökillä telkkaria?

Pääsääntöisesti katson siitä ohjelmia.

Vierailija
44/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko mökin olemassaololle ei ole perusteita, jos siellä on kaikki samat asiat kuin kotonakin. Eikö noiden mukavuusmökkeilijöiden ole sama olla vaan kotonaan

Mökki on aika paljon muutakin kuin sisätilat.

Vierailija
45/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No me asutaan kerrostalossa, ja harva varmaan muutenkaan asuu veden rannalla. Mökillä on oma piha ja pääsee uimaan omalta laiturilta.

Vierailija
46/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen käsitys mökin sopivasta varustelutasosta on myös suunnilleen laavu. Kuulemma mökkeilyn pitää olla selviytymistä. Itse en kaipaa hienouksia, kuten sisävessaa tai juoksevaa vettä, mutta esim jääkaappi, kaasulla toimiva liesi, jonkinlaiset valojärjestelyt ja pienet olemista helpottavat jutut kyllä parantaa mun viihtymistä.

Vierailija
47/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan siellä mökillä eri ympäristö. Jos asuu keskustassa kerrostalossa, niin mökillä on se luonto ja rauha ja puusauna. 

Minulle mökillä saunominen ja uiminen on se juttu. Tykkään myös polttaa tulta takassa. Mitkään puutarhahommat ei voisi vähempää kiinnostaa, mökki saa mielellään olla luonnontilaisessa ympäristössä. Oma rauha ja oma ranta, iso ei tarvitse olla. Sähköt ja sisävessa, mutta kylmä vesijohtovesi riittää. Telkkaria en niinkään mökillä kaipaa kun ei meillä kaupungissakaan ole, mutta wifi on tärkeä. Muuten ohjelmanumeroksi riittää ruuanlaitto, tiskaus, saunominen, uinti ja kahvipöydän äärestä järvelle tai merelle tuijottelu.

Ympäristönä tykkäisin ehkä eniten sellaisesta tuulenpieksemästä luodosta ulkosaaristossa, missä tuulee niin ettei hyttyset riivaa ja mikä on niin kaukana, ettei punkkejakaan peurojen mukana kulkeudu.

Vierailija
48/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kesämökkiä vaan kesäasunto. Ja minun mielestäni lomaillessa pitää olla VÄHINTÄÄN samat mukavuudet kuin ympärivuotisessa asunnossa. Ja tarvitsen tilaa ympärilleni.

Niinpä kesäasunnoltamme löytyvät kaikille omat makuuhuoneet ja omat kylpyhuoneet, niin astianpesukone, induktioliesi kuin mikroaaltouunikin, kylmälaitteet, Nespressokeitin ja kaikki talousvempaimet, pyykinpesukone ja kuivuri, viinikellari, baari, biljardi ja kuntosali sekä elokuvateatteri. Sekä tietysti pihalla automaattinen kastelujärjestelmä.

Minähän en lähde työlomalle, minä lähden nauttimaan elämästäni!

Vierailija
49/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on erittäin runsaat ja kivuliaat kuukautiset jotka myös sekoittavat vatsan, ja suorastaan suosin mökin puuceetä kyseisessä tilassa. Ilmavirta kuljettaa epämääräiset tuoksahdukset mennessään ja muutenkin on mukavampi kykkiä hyvin ilmastoidussa ja vilpoisassa ulkohuussissa joka on tarpeeksi syrjässä että voin vaikka jättää oven auki ja katsella maisemaa pöntöllä kärsiessäni eikä kukaan tule häiritsemään. Kaikki kun tietävät että avonainen huussinovi tarkoittaa että joku on sisällä asioimassa.

Vierailija
50/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...mökillä ei kuulu olla mitään mukavuuksia ja sen kuuluukin olla pieni ja vanhanaikainen. Heidän (suku)mökillään ei ole vessaa tai juoksevaa vettä ja vain kaksi huonetta, eli kaikki nukkuvat samassa huoneessa. Mun sukulaisten mökillä taas on kyseiset mukavuudet ja monta makkaria. Molemmilla mökeillä on oma ranta ja sauna ja vene jne.

Mies haluaisi tietysti mennä sukumökilleen mökkeilemään, mutta en kestä olla montaa päivää paikassa, jossa ei ole vesivessaa (aivan hirveää jos on menkat) ja joutuu nukkumaan toisten kanssa samassa huoneessa. Miehen mielestä olen vain tottunut liian hyvään mökkeilyyn, kuulemma hän ei tiedä ketään muuta, jonka mökillä olisi yhtä paljon huoneita kuin mun suvun mökillä.

Mitäs mieltä palstalaiset on, kuuluuko mökillä olla mukavuudet, vai onko mökkeilyssä tarkoituskin olla vähän alkeellisemmissa oloissa? Onko teidän mökillä monta huonetta ja juokseva vesi?

Mukavuudet ehdottomasti! En suostu  enää alkeellisiin oloihin, kuten lapsuudessa. Sama koskee miestäni.

Mökkeilkää erikseen.

Vierailija
51/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kyllä mä pärjään ihan hyvin menkkojen kanssa ilman juoksevaa vettä? Babywipeja ja tamppoonit roskikseen. Meiän mökillä on kyllä sähköt, tupa, olohuone ja viisi makuuhuonetta. Ei kuitenkaan mikään jätti kokoinen, yli 100v vanha kompakti talo. Sisävessa on mutta se ei ole vesivessa.

Vierailija
52/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan siellä mökillä eri ympäristö. Jos asuu keskustassa kerrostalossa, niin mökillä on se luonto ja rauha ja puusauna. 

Minulle mökillä saunominen ja uiminen on se juttu. Tykkään myös polttaa tulta takassa. Mitkään puutarhahommat ei voisi vähempää kiinnostaa, mökki saa mielellään olla luonnontilaisessa ympäristössä. Oma rauha ja oma ranta, iso ei tarvitse olla. Sähköt ja sisävessa, mutta kylmä vesijohtovesi riittää. Telkkaria en niinkään mökillä kaipaa kun ei meillä kaupungissakaan ole, mutta wifi on tärkeä. Muuten ohjelmanumeroksi riittää ruuanlaitto, tiskaus, saunominen, uinti ja kahvipöydän äärestä järvelle tai merelle tuijottelu.

Ympäristönä tykkäisin ehkä eniten sellaisesta tuulenpieksemästä luodosta ulkosaaristossa, missä tuulee niin ettei hyttyset riivaa ja mikä on niin kaukana, ettei punkkejakaan peurojen mukana kulkeudu.

Jos ohjelmanumeroksi riittää merelle tuijottelu ja uiminen niin mihin sitä Wi-Fiä tarvitsee?

Vierailija
53/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökin pitää olla sellainen kuin omistaja tykkää. Minusta molemmissa on viehätyksensä. Sekä viimeisen päälle laitetussa modernissa kakkoskodissa että 1800-luvun meiningissä.

Vierailija
54/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllä mä pärjään ihan hyvin menkkojen kanssa ilman juoksevaa vettä? Babywipeja ja tamppoonit roskikseen. Meiän mökillä on kyllä sähköt, tupa, olohuone ja viisi makuuhuonetta. Ei kuitenkaan mikään jätti kokoinen, yli 100v vanha kompakti talo. Sisävessa on mutta se ei ole vesivessa.

Mulla on sellaiset menkat että sitä isoa tamponia pitää vaihtaa tunnin välein, maha kramppaa ja haluaisin vaan makoilla rauhassa sohvalla katsomassa telkkaria. Kyllähän se varmaan onnistuu mökilläkin, jossa huussi on metsässä, mutta ei se mitään miellyttävää ole, niin miksi sellaiseen pitäisi vapaaehtoisesti suostua?

Vierailija
55/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on runsaat kuukautiset mutta en ihan ymmärrä mihin sitä vettä tarvitsisi useammin kuin kaksi kertaa päivässä. Iltaisin saunomme, ja pesut hoituu siinä samalla. Padassa on aamulla vielä lämmintä vettä, niin voi käpäistä aamulla saunalla pesulla sitten. Tamponit vaan käyttöön ja vaihdetaan riittävän usein, niin ei kai sitä alapäätä tarvitse koko ajan pestä. Ja joo, joudun käyttämään tamponin lisäksi sidettä, koska superistakin tulee tunnissa läpi, mutta ei se nyt koko alapäätä heti sotke. Toki sheivaan karvat pois aina ennen menkkoja niin on helppo pitää puhtaana. Mitään kosteuspyyhkeitä en tarvitse.

Vierailija
56/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kaikki mukavuudet. Lomalla ja viikonloppuisin haluan rentoutua ja levätä enkä tehdä elämästäni vaikeampaa. Harvoin käyn vanhempieni työleirimökillä, olen mielummin kotona.

Vierailija
57/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on runsaat kuukautiset mutta en ihan ymmärrä mihin sitä vettä tarvitsisi useammin kuin kaksi kertaa päivässä. Iltaisin saunomme, ja pesut hoituu siinä samalla. Padassa on aamulla vielä lämmintä vettä, niin voi käpäistä aamulla saunalla pesulla sitten. Tamponit vaan käyttöön ja vaihdetaan riittävän usein, niin ei kai sitä alapäätä tarvitse koko ajan pestä. Ja joo, joudun käyttämään tamponin lisäksi sidettä, koska superistakin tulee tunnissa läpi, mutta ei se nyt koko alapäätä heti sotke. Toki sheivaan karvat pois aina ennen menkkoja niin on helppo pitää puhtaana. Mitään kosteuspyyhkeitä en tarvitse.

No sehän se, jos se on oma mökkisi, niin voit tehdä tällaisen järjestelyn, että joka ilta saunotaan ja aamuksi jää vettä jolla peseytyä. Mutta kuvittelepa että menisit johonkin sukumökille, ja siinä sitten pitäisi alkaa selostaa, että kun sun tarvitsisi käydä pesulla sekä aamulla että illalla ja haluaisit että ihan joka päivä lämmitettäisi vettä. Ja että ei, et voi nyt oikein mennä vain uimaan pesun sijasta.

Vierailija
58/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kriteerinä helppohoitoinen tukikohta lähellä miehen kotiseutua. Päädyttiin ostamaan mökiksi lähikaupungin keskustasta osakekaksio :)

Koti on sitten okt pihoineen ja töineen.

Mökillä pitäisi olla mahdollisuus saunoa ja uida.... sellaista ei taas saa helppohoitoisena, mutta nyt on kaupungin uimaranta lähellä.

Enkä tosiaan kaipaa muita edes viereiseen huoneeseen, eli joku piilopirtti minne suku ei löydä.

Vierailija
59/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mukavuuksia. Musta on rentouttavaa, kun asiat tehdään hitaasti ja askeettisesti, mut nukkuessa täytyy olla yksityisyys, jos useita pariskuntia. Mies haluais jonkun helkkarin kakkosasunnon...

60/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omista mökkiä, mutta kummassakin on viehätyksensä. Mökki saisi olla rauhallisella paikalla ehdottomasti veden äärellä. Asun itse merenrantakaupungissa ja rakastan merta, mutta voisi mökki olla järvenkin rannalla. Kesäyönä pitää saada istua laiturilla kuuntelemassa kuikan huutoa jostain kaukaa. Tai olla meren rannassa katsomassa nousevaa myrskyä.. Saunomisesta tulee jotenkin erityistä, kun sinne itse kantaa saaveilla vedet. Mukavuuksia en kaipaa, mutta en nyt välttämättä pistäisi vastaankaan jos sinne joku ehdottomasti haluaa sähköt tai sisävessan. Itselleni ne eivät ole pakollisia. Pärjäisin hyvin ilmankin ja ehkä mieluummin mökki saisi olla kotia askeettisempi. Mitään erityistä viihdykettä en kaipaa. Radio pitää olla, tv ei ole pakollinen.  Radiosta voi kuunnella merisäätä ja jotain rätiseviä kanavia ja tunnelmoida kynttilän valossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi