Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen mökin kuuluu mielestäsi olla? Miehen mielestä

Vierailija
19.06.2017 |

...mökillä ei kuulu olla mitään mukavuuksia ja sen kuuluukin olla pieni ja vanhanaikainen. Heidän (suku)mökillään ei ole vessaa tai juoksevaa vettä ja vain kaksi huonetta, eli kaikki nukkuvat samassa huoneessa. Mun sukulaisten mökillä taas on kyseiset mukavuudet ja monta makkaria. Molemmilla mökeillä on oma ranta ja sauna ja vene jne.

Mies haluaisi tietysti mennä sukumökilleen mökkeilemään, mutta en kestä olla montaa päivää paikassa, jossa ei ole vesivessaa (aivan hirveää jos on menkat) ja joutuu nukkumaan toisten kanssa samassa huoneessa. Miehen mielestä olen vain tottunut liian hyvään mökkeilyyn, kuulemma hän ei tiedä ketään muuta, jonka mökillä olisi yhtä paljon huoneita kuin mun suvun mökillä.
Mitäs mieltä palstalaiset on, kuuluuko mökillä olla mukavuudet, vai onko mökkeilyssä tarkoituskin olla vähän alkeellisemmissa oloissa? Onko teidän mökillä monta huonetta ja juokseva vesi?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on reilua käydä vuorojuhannuksina molempien mökeillä. Mies pitää omien sukulaisten seuraa ja mökin varustetasoa erillisinä asioina. Kuulostaa jotenkin itsekeskeiseltä tuo ajattelutapa, että mökillä pitää olla useita makuuhuoneita ja sisävessa. Kaikilla varaa sellaseen ei ole, ei edes omaan mökkiin.

Vierailija
2/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökillä nykyajan mukavuuksina on sähköt (valot ja jääkaappi) ja viemäri - siis kantovesi sisään ja se on ollut meidän tarpeisiin aivan riittävä. Tupa ja kaksi kammaria. Keskimääräinen kerralla vietetty aika mökillä on kuusi päivää kerrallaan. Sittenpä kaupunkiin tullessa osaa arvostaa näitä nykyajan mukavuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on runsaat menkat ja ollaan usein silloin mökillä, jossa on vain ulkohuussi ja vesi kannetaan järvestä. Se menee ihan ok, vähän epämukavaa, mutta ei paljon. 

Mutta toi yhteisnukkuminen, ei ikinä.

Vierailija
4/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jossa on rantasauna, puukiuas, sähköt, ja mukava piha. En kaipaa esim.juoksevaa vettä.

Mutta mökin pitää olla sellainen, jossa käyttäjät viihtyvät.

Vierailija
5/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikki mukavuudet. Kolme suihkua, kaksi sisävessaa, yksi puucee. Katuvalot kilsan päässä. Kolme erillistä asuntoa ja monta huonetta.

Vierailija
6/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla askeettisempi kuin normikoti. Ei se muuten ole mökki vaan huvila.

Vierailija
7/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkeellisella mökillä kaikki aika menee töihin. Saunan lämmitys, grillaus, tiskaus, ruokien teko, kalassa pitää käydä jas jotain pientä piha askaretta ja siinä se päivä menikin. Toisaalta mökillä jossa on sähköt ja kaikki mukavuudet voi lueskella terassilla ja katsella illalla telkkaria. Molemmat ihan mukavia juttuja ei siinä mitään.

Vierailija
8/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on reilua käydä vuorojuhannuksina molempien mökeillä. Mies pitää omien sukulaisten seuraa ja mökin varustetasoa erillisinä asioina. Kuulostaa jotenkin itsekeskeiseltä tuo ajattelutapa, että mökillä pitää olla useita makuuhuoneita ja sisävessa. Kaikilla varaa sellaseen ei ole, ei edes omaan mökkiin.

Eikai se ole itsekeskeistä, jos ei halua mennä menkkojen kanssa mökille, jossa ei ole juoksevaa vettä? Ennemmin se on itsekeskeistä, että yrittää painostaa toista mökille, vaikkei toinen halua mennä. Muuten olen samaa mieltä kanssasi.

Vierailija
9/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivanmaan kakkoskoti?

Vierailija
10/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. Siis?

Vierailija
11/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis iix pari päivää ilman juoksevaa vettä...

Vierailija
12/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla mikään okt/ kakkoskoti, jossa plasmatelkkarit, tiskikoneet yms. 

Meillä on sähköt ja kantovesi. Ulkovessa. Huoneita mökissä ja saunalla on sen verran, että nukkumarauhaa löytyy meidän 5-henkiselle perheelle riittävästi. Kun kavereita tulee kylään tiivistetään, lasten kavereille on pystytetty pihalle teltta. 

Radio on, ei telkkaria. 

Tärkeintä on rauha ja joutilaisuus, oma ranta ja puhdasvetinen järvi (vesi juomakelpoista). Palvelujen ääreen pääsee helposti, vaikka meillä ei ole autoa: joko kävellen, pyöräillen tai soutaen. Kirkonkylällä on kaikki tarpeellinen. 

Matkaa kaupunkikodista n. 300 km, eli siellä ei olla tulossa tai menossa koko ajan, vaan sinne mennään olemaan. 

Puutarhanhoitoa juuri sen verran kuin huvittaa. 

Hyvät naapurit. 

Vierailija
13/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikai se ole itsekeskeistä, jos ei halua mennä menkkojen kanssa mökille, jossa ei ole juoksevaa vettä? Ennemmin se on itsekeskeistä, että yrittää painostaa toista mökille, vaikkei toinen halua mennä. Muuten olen samaa mieltä kanssasi.

Todella typerä tekosyy. Kosteuspyyhkeitä mukaan vaan niin saat raikkaan olon.

Vierailija
14/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sanoi JOS on menkat.

Vierailija
15/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäaikana voin käyttää ulkovessaa, mutta muuten mökillä pitää olla samat mukavuudet kuin kotonakin. Vesi, sähkö, suihku, pyykkikone, telkkari ym. Tiskikone on mukava muttei välttämätön. Muutaman päivän viitsii olla kylässä vaikka kantoveden varassa ja ahtaammissa oloissa, ei sen pidempään.

Vierailija
16/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en lähde kahta tuntia pidemmäksi aikaa mihinkään mökille, missä ei ole sisävessaa. Yöksi ainoastaan, jos on oma huone, sähkö, juokseva vesi ja kaikki mahdolliset hyttyskarkotteet.

Vierailija
17/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu toi yhdessä vieraiden ihmisten kanssa nukkuminen on? Yök.

Vierailija
18/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ainakaan saisi kirveelläkään mökille, jossa kaikki nukkuvat samassa huoneessa. Ei yhdeksikään yöksi, yhtäkään kertaa. En voi kuvitella mitään kammottavampaa.

Vierailija
19/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä hankin joskus mökin, se on pieni ja vailla mukavuuksia niin, että melkein metsässä saa elää. Kenenkään ei ole pakko tulla sinne kylään, ei varsinkaan yöksi - jos tulee, niin voin sitten itse nukkua sen aikaa teltassa.

Vierailija
20/71 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei omaa mökkiä mutta käyttöoikeus kummankin suvun mökkeihin (2 kpl). Toinen on talviasuttava huvila kaikilla mukavuuksilla (sisävessa, tiskikone ym) ja toinen hyvin varusteltu mökki jossa myös sisävessa. Tilaa molemmissa on isommallekin porukalle, 2 makuuhuonetta + parvi ja muita majoittumistiloja.

Itse en lähtisi alkeellisiin oloihin pilaamaan lomaani. En nauti ahtaudesta enkä työleiristä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme