Missä ajassa kävelette 3km?
Toisessa ketjussa, eri aiheesta tosin, joku kertoi taittavansa tuon matkan 20 minuutissa. Toinen kertoi kävelynopeutensa olevan 7,8km/h. Vaikea uskoa kun itse olen pitkäjalkainen 175cm nuori nainen ja saan usein kuulla reippaasta kävelyvauhdistani, mutta silti esim kävelylenkkini nopeus eilen oli 6,8km/h johon vähän hölkkäsinkin välillä. Olen elänyt uskossa että joku 5,5km/h on aika perus. Miten teillä?
Kommentit (26)
Joskus opiskeluaikoina koulumatka oli tuo, 20 minuuttiin se tuli usein jätettyä. Eli kävelin ottamatta yhtään juoksuaskelia ja olin "helposti" tasalta luokassa. Koulun alueella olin jo minuuttia ennen.
Sanoisin että 25-30min kun 1.5km koulumatkan kävelen yleensä 13 minuutissa
Minä olin se joka kirjoitti toiseen työmatka ketjuun käveleväni 3km 20 minuuttiin. Olen pitkäjalkainen nainen ja kävelen nopeasti. Miehen kanssa lenkkeillessäkin mies hölkkää vieressä, kun minä kävelen, kun ei muuten pysy perässä... :D
2 km ½ tuntia. Reippaasti kävellen.
Riippuu siitä teenkö sauvakövelylenkin vai tepastelenko muuten vaan esim. juna-asemalle. Tarkistin juuri Endomondo-appini: Sauvakävelyllä keskinopeus 7 km/h. Ja olen ns. persjalkainen.
Kävelylenkillä jolla kävelen reipasta tahtia, on keskinopeus 7,5 km/h. Mutta kai minä hiihdän sitten aika vauhtia, kun jotkut hölkkääjät jää siinä reitillä jälkeen. Pidemmällä lenkillä vauhti kyllä hyytyy jossain välissä ja keskinopeus laskee, silloin on noin 6,9 km/h.
Ja olen vain 166 cm pitkä tappi, mutta aina ollut nopea kävelijä.