Mikseivät mökinomistajat ymmärrä, että kaikki eivät halua raahautua heidän mökinrötisköilleen?
Kaikkia ei kiinnosta lähteä ajamaan satojen kilometrien päähän pieneen ja ahtaaseen mökinkopperoon, syömään grillissä kärähtänyttä lenkkimakkaraa ja uimaan jääkylmään järviveteen. Yöks. Olemme suosittua seuraa tuttavapiirissämme, mutta emme yksinkertaisesti jaksa lähteä hyttysten syötäväksi kenenkään mökille. Kutsuja satelee koko ajan. Vietämme aikaa mieluummin kotona (asumme okt:ssa) ja ulkomailla. Parhaillaan olemme Espanjassa.
Kommentit (76)
Saatan hyvin ymmärtää ap:ta. Mökkikulttuuri asuu joissakin suomalaisissa todella syvällä. Mitään poikkeavaa ei sallita.
Itse menin vahingossa sanomaan, että mökkeily ei ole mun juttu. No - koko miehen puoleinen suku suutin piirtein vihaa minua. Olen leuhka, laiska yms. Laiska olen👍
En vain jaksa sitä mökkirumbaa. Meilläkään kukaan ei kalasta yms.
Anoppi olisi valmis polttamaan näin poikkeavan ihmisen roviolla😂😂
No niin. Nyt on tapasaika. Rapido rapido.
No johan on jutut taas. Hieman epäilen koko aloitusta... jos itse olisin Espanjassa tai jossakin, eipä ihan ekana tulisi mieleen, että kirjoitanpa Vauva.fi palstalle inhoamastani aiheesta eli mökkeilystä. Joo ja viihdyn omalla mökillä, Espanjassa tai lähes missä vaan, jos on hyvää seuraa tai mielekästä tekemistä.
Ap:llä taitaa olla Espanjassa kurjat oltavat tai huonoa seuraa, koska tulee tänne kirjoittelemaan ;). Mutta ei siinä mitään, jatka Espanjassa oleskelua ja palstalla kirjoittelua. Itse taas voisin kirjoittaa aloituksen, että en ymmärrä ihmisiä, jotka lähtevät Espanjaan asti kirjoittelemaan mielipiteitä Vauva.fi palstalle inhoamastaan aiheesta ;). Ihmiset ovat erilaisia kuitenkin, joten annetaan kaikkien tehdä niin kuin itse kokevat parhaaksensa =)
Siis oikeasti. Meillä mökki muttei käydä.
Miehen veljen poika suurinpiirtein ajaa mönkijällä 24/7 - heidän mökki naapurissa.
He ovat laittaneet kylpytynnyrin ihan rajalle, jotta saamme nauttia heidän ilonpidosta. Joku kamerakin asennettu, jotta voivat valvoa
naapureita.
Toivottavasti mökki myydään pian.
Nyt kun ei käydä niin ei ole sukuriitaa👍
Vierailija kirjoitti:
No johan on jutut taas. Hieman epäilen koko aloitusta... jos itse olisin Espanjassa tai jossakin, eipä ihan ekana tulisi mieleen, että kirjoitanpa Vauva.fi palstalle inhoamastani aiheesta eli mökkeilystä. Joo ja viihdyn omalla mökillä, Espanjassa tai lähes missä vaan, jos on hyvää seuraa tai mielekästä tekemistä.
Ap:llä taitaa olla Espanjassa kurjat oltavat tai huonoa seuraa, koska tulee tänne kirjoittelemaan ;). Mutta ei siinä mitään, jatka Espanjassa oleskelua ja palstalla kirjoittelua. Itse taas voisin kirjoittaa aloituksen, että en ymmärrä ihmisiä, jotka lähtevät Espanjaan asti kirjoittelemaan mielipiteitä Vauva.fi palstalle inhoamastaan aiheesta ;). Ihmiset ovat erilaisia kuitenkin, joten annetaan kaikkien tehdä niin kuin itse kokevat parhaaksensa =)
Kylläpä sinäkin vaivauduit kirjoittamaan tänne. En ole ap, mutta tiedän sukuja, joissa jatkuvasti jauhetaan esim sitä, että yhdellä sisaruksella ei ole omakotitaloa. Aina kysellään ja kysellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kiitos kutsusta, mutta emme pidä mökkeilystä vaan vietämme lomamme tälläkin kertaa Espanjassa. Olisi kuitenkin kiva nähdä myöhemmin kesällä, voitaisiin vaikka käydä yhdessä syömässä kunhan palailemme Suomeen. Miltäs kuulostaa?"
tai jos edes seura ei kiinnosta niin ihan vaan
"Ei kiitos, emme ollenkaan pidä mökkeilystä."
Hyvä idea, mutta ei auta.
Ap
Miten ihmeessä ei auta? Aivan imbesillejäkö ne ap:n tuttavat ja ystävät ovat, kun eivät selvää suomea ymmärrä? Millainen ihminen jankkaa, jos suoraan sanotaan ettei mökkeily kiinnosta? Villi veikkaukseni on, että taitaa olla mielikuvitusta koko ap:n mökkeilevä tuttavapiiri. Kuulostaa aika omituiselta, että useat ap:n tuttavat ovat jankkaajia, jotka eivät ymmärrä sanaa ei. Ei oikein uskottavaa.
Espanjalaiset harvemmin osaa suomea ja ap tuskin osaa edes englantia, että sais sanottua: Kiitos, mökkeily ei kiinnosta.
Opettakaa niitä kutsujia kieron kautta, otatte kutsun vastaan ja sovitte kaiken. Sitten ette mene, ettekä ilmoita mitään. Jos kysyvät syytä, sanotte, ettei jaksettukaan lähteä. Toistatte tämän tarvittavan monta kertaa, lopulta uppoaa.
Meillä mökki ja emme jaksa kutsua vieraita joka viikonloppu.
Ja se on ongelma.
Koko suku kyselee, että "onko teillä mökkivieraita". Juhannuksena varmasti kyselevät ja ihmettelevät "kun ei teillä ole mökkivieraita yms"
Meillä on passattu ihan tarpeeksi vieraita. Muistan kun oli 8 kk raskaana ja palvelin mökkivieraita.
Sen jälkeen olisi pitänyt kahden pienen lapsen kanssa palvella mökkivieraita.
Ei kiitos.
Mutta tämä, ettemme halua passata sukulaisia onkin sitten ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mökki ja emme jaksa kutsua vieraita joka viikonloppu.
Ja se on ongelma.
Koko suku kyselee, että "onko teillä mökkivieraita". Juhannuksena varmasti kyselevät ja ihmettelevät "kun ei teillä ole mökkivieraita yms"
Meillä on passattu ihan tarpeeksi vieraita. Muistan kun oli 8 kk raskaana ja palvelin mökkivieraita.
Sen jälkeen olisi pitänyt kahden pienen lapsen kanssa palvella mökkivieraita.
Ei kiitos.
Mutta tämä, ettemme halua passata sukulaisia onkin sitten ongelma.
Lisäys: ja se on muuten helvetin kallista järkätä ruoat vieraille. Ei paljon helpota jos raahataan tuliaisina sicpäkki ja karkkipussi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä sinäkin vaivauduit kirjoittamaan tänne. En ole ap, mutta tiedän sukuja, joissa jatkuvasti jauhetaan esim sitä, että yhdellä sisaruksella ei ole omakotitaloa. Aina kysellään ja kysellään.
Siis häh. No vaivauduin ja tykkään kirjoittaa, enkö saisi ;). Mutta en ole Espanjassa tai muuallakaan viettämässä lomaa, joten ihan tässä kotona vaan. En kirjoittaisi, jos olisin lomilla tai ainakaan välttämättä mitään negatiivista/valittaisi jostain - yrittäisin nauttia lomasta ja reissusta. Että näin ja ajattelin jatkossakin vaivautua kirjoittamaan =)
Joo. Ei ole mökillelähtijää minustakaan, jos mökki on joku luokkaa komero. Lapsena ja nuorena tykkäsin käydä sukulaisen mökillä jossa ensinnäkin oli TILAA, se oli puhdas, takka sisällä, sohva ja askeettiset, mutta hyvät pedit, saunaan pystyi pumppaamaan järvestä veden, rannassa oli hiekkapohja.
Ahtauttakin pystyn sietämään, mutta se, että avomies istuu mökillä pihalla koko ajan, valittaa kun en ole jatkuvasti seurana, mutta aina on iltaisin ollut niin hemmetin kylmä PLUS hyttyset pistävät koko ajan MINUA. Olen allerginen hyttysille ja viime vuosina jostain syystä vaiva pahentunut, pistoista tulee jopa 4cm paukamia viikoksi. Hyttyset ovat siis ehdottomasti suurin epämukavuus, ne jos saisi jotenkin kitkettyä voisin parin ginin (lol) voimin hihhuloida seurana semmoiset 36h, säätiedotuksen tietty etukäteen syynäten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis häh. No vaivauduin ja tykkään kirjoittaa, enkö saisi ;). Mutta en ole Espanjassa tai muuallakaan viettämässä lomaa, joten ihan tässä kotona vaan. En kirjoittaisi, jos olisin lomilla tai ainakaan välttämättä mitään negatiivista/valittaisi jostain - yrittäisin nauttia lomasta ja reissusta. Että näin ja ajattelin jatkossakin vaivautua kirjoittamaan =)
Luulen, että kotosuomessa ihmetellään ja soitellaan Espanjaan ja kysellään piruuttaan mökkikylään.
Harva suomalainen menisi mökille jos siellä ei ole viinaa. Ei mitään korkeakulttuurilomailua nuo mökkilomat.
Su aamuna aika moni herää naama turvonneena ja rumana. Tulee mieleen se byggmaxin mainosmies.
Viinaa, makkaraa, ylipainoa, ylensyöntiä ja rapulaa. Noista on suomalaisen kesä tehty😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet selvästi ja ystävällisesti kertonut, että et halua tulla mökille ja he vaan jankkaavat niin luultavasti haluavat teidät sinne lähinnä halkoja hakkaamaan tai marjoja poimimaan, joten jättäkää vaan vastaamatta.
Sitä en ymmärrä miksi tästä pitää joku hirveä ongelma tehdä.
Olen huomannut, että mökki on monille hyvin henkilökohtainen asia. Sitä ei saa kritisoida ja mökinomistajat kuvittelevat, että kaikki ovat kieli pitkällä tulossa heidän mökilleen. Ihmiset, jotka eivät pidä mökkeilystä, saavat sitten viharyöpyn niskaan.
Ap
Saman olen itsekin huomannut. Ollaan todella ylpeitä ihan sama millainen rotisko löytyy. Heille se on ilmeisesti niin olennaisen tärkeä asia, että on vaikea ymmärtää, että kaikki eivät sellaista ottaisi, vaikka maksettaisiin.
Onko se loukkaus ylpeydellesi Hyacint kun teidät kutsutaan mökille, vaikka selvästi olette keskiluokkaa tai ylempääkin :D
Tämmöset tyypit on niin parhaita. 2 kutsua epämiellyttävään rahvaanomaiseen tapahtumaan nii jo ollaan niin loukkaantuneita :D
Miten ihmeessä ei auta? Aivan imbesillejäkö ne ap:n tuttavat ja ystävät ovat, kun eivät selvää suomea ymmärrä? Millainen ihminen jankkaa, jos suoraan sanotaan ettei mökkeily kiinnosta? Villi veikkaukseni on, että taitaa olla mielikuvitusta koko ap:n mökkeilevä tuttavapiiri. Kuulostaa aika omituiselta, että useat ap:n tuttavat ovat jankkaajia, jotka eivät ymmärrä sanaa ei. Ei oikein uskottavaa.