Mikseivät mökinomistajat ymmärrä, että kaikki eivät halua raahautua heidän mökinrötisköilleen?
Kaikkia ei kiinnosta lähteä ajamaan satojen kilometrien päähän pieneen ja ahtaaseen mökinkopperoon, syömään grillissä kärähtänyttä lenkkimakkaraa ja uimaan jääkylmään järviveteen. Yöks. Olemme suosittua seuraa tuttavapiirissämme, mutta emme yksinkertaisesti jaksa lähteä hyttysten syötäväksi kenenkään mökille. Kutsuja satelee koko ajan. Vietämme aikaa mieluummin kotona (asumme okt:ssa) ja ulkomailla. Parhaillaan olemme Espanjassa.
Kommentit (76)
Omalle mökilleni en halua yhtään vierasta! En jaksa passata ketään, vaan olla ihan rauhassa ja tehdä mitä tykkään.
Jäin kyllä miettimään, että minkälaisissa piireissä ap oikein liikkuu, jos mielikuva mökkeilystä on joku tönö korvessa ja ruokana hiiltynyttä lenkkimakkaraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. No olkaa te siellä espanjassa ja teidän kaverit mökeillään. Problem solved.
Kunpa se olisikin näin yksinkertaista. Mutta kutsuja satelee koko ajan, vaikka olemme yrittäneet hienovaraisesti vihjailla, että mökkeily ei ole meidän juttumme. Mutta ei. Kyllä kuulemma nyt pari yötä voi piipahtaa. Huoh.
Ap
Kuinka työlästä on vastata:" Ehkä myöhemmin" ?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin. Itse kyllä pidämme mökkeilystä, tosin mökkimme on saaristossa (ei hyttysiä) ja täysin varusteltu talviasuttava huvila. Kesät vietämme mökillä / kotona (okt). Espajaan ja muualle Välimerelle reissaamme keväisin / syksyisin (ei pahin sesonki eikä niin kuuma), mutta ymmärrän kyllä ap, että reissaa myös näin kesällä, jos ei ole ns. patempaa mökkiä käytössä.
Emme halua mökkiä ollenkaan. Kesäkuussa on just sopivasti lämmintä Espanjassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Omalle mökilleni en halua yhtään vierasta! En jaksa passata ketään, vaan olla ihan rauhassa ja tehdä mitä tykkään.
Tälle aiheelle voit tehdä ihan oman aloituksen.
Ap
Kutsun lähettäjä on kiinnostunut kuumasta miehestäsi! Hän välillä tuolla käykin sinulta salaa makkaraa 'grillaamassa'...
Vierailija kirjoitti:
Jäin kyllä miettimään, että minkälaisissa piireissä ap oikein liikkuu, jos mielikuva mökkeilystä on joku tönö korvessa ja ruokana hiiltynyttä lenkkimakkaraa?
Jäitkö? :D Perintömökkejä, joille ei ole tehty mitään tai on ostettu ihan tarkoituksella vaatimaton mökki, koska mökin "kuuluu olla sellainen". Joillakin on toki ihan tasokkaita vapaa-ajan asuntoja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha. No olkaa te siellä espanjassa ja teidän kaverit mökeillään. Problem solved.
Kunpa se olisikin näin yksinkertaista. Mutta kutsuja satelee koko ajan, vaikka olemme yrittäneet hienovaraisesti vihjailla, että mökkeily ei ole meidän juttumme. Mutta ei. Kyllä kuulemma nyt pari yötä voi piipahtaa. Huoh.
Ap
Kuinka työlästä on vastata:" Ehkä myöhemmin" ?
On se työlästä, koska sitten kutsutaan myöhemmin.
Ap
Minkälaisia torveloita teillä kuuluu ystävä/tuttavapiiriin. Olen elänyt jo 62 vuotta, enkä eläissäni ole tavannut ihmisiä, jotka eivät puhetta ymmärrä.
Olen onnellinen, että olen syntynyt fiksuun sukuun, valinnut puolison fiksusta suvusta ja fiksut ystävät, aivan ilmeisesti ilmeisesti olen fiksu ihminen.
Porvoossa toiset tavat ja torvelot ihmiset. 😏
Vierailija kirjoitti:
Kutsun lähettäjä on kiinnostunut kuumasta miehestäsi! Hän välillä tuolla käykin sinulta salaa makkaraa 'grillaamassa'...
Hah hah :D ei se ole mitenkään erityisen kuuma.
Ap
Tämä aloitus on kyllä hyvä esimerkki siitä, miten jotkut stressaavat ja käyttävät turhaa energiaa älyttömiin asioihin.
Miksi ihmeessä ahdistua kutsuista, kun niihin voi vastata "Nyt ei sovi, katsotaan myöhemmin / Tänä kesänä ei taideta ehtiä / Voi, ollaan lähdössä reissuun / Voi, meillä on muita suunnitelmia" jnejnejne.
Vai haluaako ap luoda sitä kuvaa, että hän on perheineen niin suosittu ja haluttu, että näitä anelupuheluita ja -kutsuja tulee jatkuvalla syötöllä? Vai onko ap:n tuttavapiiri niin junttia, että soittelevat sitä kutsua joka päivä? (aika junttia on kyllä tuo tönö korvessa, ruokana lenkkimakkaraa eli ehkä viimeinen vaihtoehto on se osuvin?)
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia torveloita teillä kuuluu ystävä/tuttavapiiriin. Olen elänyt jo 62 vuotta, enkä eläissäni ole tavannut ihmisiä, jotka eivät puhetta ymmärrä.
Olen onnellinen, että olen syntynyt fiksuun sukuun, valinnut puolison fiksusta suvusta ja fiksut ystävät, aivan ilmeisesti ilmeisesti olen fiksu ihminen.
Porvoossa toiset tavat ja torvelot ihmiset. 😏
Onhan ne torveloita, kun ostavat mökin 500 km päästä ja sitten kuvittelevat, että ajamme sinne pitämään seuraa heille :D
Ap
Siellä espanjassako tälläsiä mökkiongelmia ilmenee? Etkö osaa kieltä vai eikö ne vaan tajua sua?
AP saa rauhassa nauttia elämästään "suosittuna seurana, joka aina joutuu kieltäytymään" 😁 (ei kukaan loputtomasti kutsu jos toinen aina kieltäytyy..)
Minä lähtisin mielelläni ja vaikka talkoisiinkin jos joku kutsuisi mökille. Mutta meidän perhepiirissä ei ole mökkejä ja ystävät niin nuoria että ovat vielä itsekin vieraina eläkeläisvanhempiensa omistamilla mökeillä. Ihanasti se kesä menee leikkipuistoissa, uimarannoilla ja päiväretkilläkin. Ja toivottavasti AP:n matkakin paranee, ettei tarvii viettää Espanjanmatkaa surien Vauvassa loputtomia mökkikutsuja 😁 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvoossa toiset tavat ja torvelot ihmiset. 😏Onhan ne torveloita, kun ostavat mökin 500 km päästä ja sitten kuvittelevat, että ajamme sinne pitämään seuraa heille :D
Ap
Kuten kirjoitin, mnulla on vain fiksuja ihmisiä tuttavapiirissäni, he ystävällisesti kysyvät ja jos emme pääse, asia on ok.
Mutta, kuten sanottu, seura tekee kaltaisekseen, sinun tuttavasi/ystäväsi ovat valinneet sinut, ja a vot, ovat nyt yhtä tyhmiä, kuin sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä aloitus on kyllä hyvä esimerkki siitä, miten jotkut stressaavat ja käyttävät turhaa energiaa älyttömiin asioihin.
Miksi ihmeessä ahdistua kutsuista, kun niihin voi vastata "Nyt ei sovi, katsotaan myöhemmin / Tänä kesänä ei taideta ehtiä / Voi, ollaan lähdössä reissuun / Voi, meillä on muita suunnitelmia" jnejnejne.
Vai haluaako ap luoda sitä kuvaa, että hän on perheineen niin suosittu ja haluttu, että näitä anelupuheluita ja -kutsuja tulee jatkuvalla syötöllä? Vai onko ap:n tuttavapiiri niin junttia, että soittelevat sitä kutsua joka päivä? (aika junttia on kyllä tuo tönö korvessa, ruokana lenkkimakkaraa eli ehkä viimeinen vaihtoehto on se osuvin?)
No ei ne nyt joka päivä kutsuja esitä. Mutta kun vietetään muuten aikaa yhdessä, vieraillaan toistemme kodeissa, niin kutsuja mökeille tulee myös. Ymmärrän toki, että seinät alkaa kaatua päälle, kun on viikkotolkulla korvessa ja haluaisi seuraa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No ei ne nyt joka päivä kutsuja esitä. Mutta kun vietetään muuten aikaa yhdessä, vieraillaan toistemme kodeissa, niin kutsuja mökeille tulee myös. Ymmärrän toki, että seinät alkaa kaatua päälle, kun on viikkotolkulla korvessa ja haluaisi seuraa.
Ap
Mene nyt paukulle Masan baariin ja rentoudu kaltaistesi seurassa. Laula vaikka karaokessa: Olen suomalainen.
Ihmiset kutsuvat kohteliaisuudesta. Joka kesä kuuluu sanoa se sama liiba- laaba. Ja siihen voi vastata kuten ennenkin, että ei nyt taideta ehtiä, harmi. Tai sitten niillä on tylsää siellä mökillä jos kärttävät vaan, mutta se ei taas ole teidän ongelmanne.
Tälle aiheelle voit tehdä oman aloituksen.
Ap