Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät mökinomistajat ymmärrä, että kaikki eivät halua raahautua heidän mökinrötisköilleen?

Vierailija
19.06.2017 |

Kaikkia ei kiinnosta lähteä ajamaan satojen kilometrien päähän pieneen ja ahtaaseen mökinkopperoon, syömään grillissä kärähtänyttä lenkkimakkaraa ja uimaan jääkylmään järviveteen. Yöks. Olemme suosittua seuraa tuttavapiirissämme, mutta emme yksinkertaisesti jaksa lähteä hyttysten syötäväksi kenenkään mökille. Kutsuja satelee koko ajan. Vietämme aikaa mieluummin kotona (asumme okt:ssa) ja ulkomailla. Parhaillaan olemme Espanjassa.

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia torveloita teillä kuuluu ystävä/tuttavapiiriin. Olen elänyt jo 62 vuotta, enkä eläissäni ole tavannut ihmisiä, jotka eivät puhetta ymmärrä.

Olen onnellinen, että olen syntynyt fiksuun sukuun, valinnut puolison fiksusta suvusta ja fiksut ystävät, aivan ilmeisesti ilmeisesti olen fiksu ihminen.

Porvoossa toiset tavat ja torvelot ihmiset. 😏

Onhan ne torveloita, kun ostavat mökin 500 km päästä ja sitten kuvittelevat, että ajamme sinne pitämään seuraa heille :D

Ap

Kuten kirjoitin, mnulla on vain fiksuja ihmisiä tuttavapiirissäni, he ystävällisesti kysyvät ja jos emme pääse, asia on ok.

Mutta, kuten sanottu, seura tekee kaltaisekseen, sinun tuttavasi/ystäväsi ovat valinneet sinut, ja a vot, ovat nyt yhtä tyhmiä, kuin sinäkin.

62-vuotias ja puhuu kuin torimuija :D Tuollainen haukkuminen kertoo sinusta ja wt-tuttavistasi kaiken tarpeellisen.

Ap

Vierailija
42/76 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene nyt paukulle Masan baariin ja rentoudu kaltaistesi seurassa. Laula vaikka karaokessa: Olen suomalainen.

Mikä ihme on Masan baari?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan nyt Espanjassa, ja Suomeen palattuamme mennään mökille. Toivottavasti kukaan ei yritä änkeä kylään.

Vierailija
44/76 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kutsuvat kohteliaisuudesta. Joka kesä kuuluu sanoa se sama liiba- laaba. Ja siihen voi vastata kuten ennenkin, että ei nyt taideta ehtiä, harmi. Tai sitten niillä on tylsää siellä mökillä jos kärttävät vaan, mutta se ei taas ole teidän ongelmanne.

Näinkö on? Meidän tuttavapiirissämme kutsutaan ihan aidosti, ei mistään kohteliaisuudesta.

Ap

Vierailija
45/76 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia torveloita teillä kuuluu ystävä/tuttavapiiriin. Olen elänyt jo 62 vuotta, enkä eläissäni ole tavannut ihmisiä, jotka eivät puhetta ymmärrä.

Olen onnellinen, että olen syntynyt fiksuun sukuun, valinnut puolison fiksusta suvusta ja fiksut ystävät, aivan ilmeisesti ilmeisesti olen fiksu ihminen.

Onhan ne torveloita, kun ostavat mökin 500 km päästä ja sitten kuvittelevat, että ajamme sinne pitämään seuraa heille :D

Ap

Kuten kirjoitin, mnulla on vain fiksuja ihmisiä tuttavapiirissäni, he ystävällisesti kysyvät ja jos emme pääse, asia on ok.

Mutta, kuten sanottu, seura tekee kaltaisekseen, sinun tuttavasi/ystäväsi ovat valinneet sinut, ja a vot, ovat nyt yhtä tyhmiä, kuin sinäkin.

62-vuotias ja puhuu kuin torimuija :D Tuollainen haukkuminen kertoo sinusta ja wt-tuttavistasi kaiken tarpeellisen.

Ap

😂 Kylläpäs se nyt osui ja upposi.

Hienosti näytit toteen mitä kirjoitin, tuttavasi ovat valinneet huonosti, valinneet sinut!

Vierailija
46/76 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kiitos kutsusta, mutta emme pidä mökkeilystä vaan vietämme lomamme tälläkin kertaa Espanjassa. Olisi kuitenkin kiva nähdä myöhemmin kesällä, voitaisiin vaikka käydä yhdessä syömässä kunhan palailemme Suomeen. Miltäs kuulostaa?"

tai jos edes seura ei kiinnosta niin ihan vaan

"Ei kiitos, emme ollenkaan pidä mökkeilystä."

Vierailija
47/76 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet selvästi ja ystävällisesti kertonut, että et halua tulla mökille ja he vaan jankkaavat niin luultavasti haluavat teidät sinne lähinnä halkoja hakkaamaan tai marjoja poimimaan, joten jättäkää vaan vastaamatta.

Sitä en ymmärrä miksi tästä pitää joku hirveä ongelma tehdä.

Vierailija
48/76 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Itse puhut mökkirötisköistä, mökkikopperoista, torimuijista ja white trasheista. Ei kovin vakuuttavaa.

Vierailija
49/76 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha. No olkaa te siellä espanjassa ja teidän kaverit mökeillään. Problem solved.

Kunpa se olisikin näin yksinkertaista. Mutta kutsuja satelee koko ajan, vaikka olemme yrittäneet hienovaraisesti vihjailla, että mökkeily ei ole meidän juttumme. Mutta ei. Kyllä kuulemma nyt pari yötä voi piipahtaa. Huoh.

Ap

Kyllä teillä on taas ongelmat! Miten vaikeaa se on sanoa, että kiitos kutsusta, olisi kiva viettää kanssanne aikaa mutta mökkeily ei ole meidän juttumme. Tehtäisiinkö joskus jotain muuta kivaa yhdessä?

On sanottu, että mökkeily ei ole meidän juttumme, mutta muutama jääräpää jatkuvasti jankuttaa, että kyllä nyt pari yötä voi olla. Joopa joo. Ensin ajat 500 km mökille, olet siellä pari yötä ja sitten taas sama 500 km ajo. Ei kiitos.

Ap

Kerro vielä, millä tavalla olette "hienovaraisesti vihjailleet"? Ehkä nuo hienovaraiset vihjeet eivät mene perille, jos ne ovat luokkaa "voiii harmi kun on nyt niin kovasti kiirettä ja on se epsanjan reissukin tässä tulossa".

Vierailija
50/76 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin ollaan nyt Espanjassa, ja Suomeen palattuamme mennään mökille. Toivottavasti kukaan ei yritä änkeä kylään.

Toivottavasti me emme saa yhtään mökkikutsua.

Ap

Vierailija
51/76 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

😂 Kylläpäs se nyt osui ja upposi.

Hienosti näytit toteen mitä kirjoitin, tuttavasi ovat valinneet huonosti, valinneet sinut!

Todistat itse omaa huonommuuttasi koko ajan. Hassua, että ei vielä kuusikymppisenä ole siellä "fiksussa suvussa" oppinut tavoille :D Kysy, jos se puolisosi "fiksusta suvusta" voisi opettaa sinua.

Vierailija
52/76 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika väsynyt provo. Ap haluaa vaan rähistä. Typerää ja tylsää.

Vierailija
53/76 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kiitos kutsusta, mutta emme pidä mökkeilystä vaan vietämme lomamme tälläkin kertaa Espanjassa. Olisi kuitenkin kiva nähdä myöhemmin kesällä, voitaisiin vaikka käydä yhdessä syömässä kunhan palailemme Suomeen. Miltäs kuulostaa?"

tai jos edes seura ei kiinnosta niin ihan vaan

"Ei kiitos, emme ollenkaan pidä mökkeilystä."

Hyvä idea, mutta ei auta.

Ap

Vierailija
54/76 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suvussani on myös mökkeilijöitä . Kenelläkään ei ole esim vessaa, kaikilla on puucee. Vanhempieni mökillä ei voi käyttää edes paperilautasia. Vaan sitten tiskataan.

Aina pitäisi tehdä hirveesti töitä. Hyttysiä, paarmoja, ei kiitos.

Yli 10 mökkikutsua on tänä kesänä tullut ja kaikille olen sanonut kiitos, mutta meille ei ikävä kyllä käy. Yksi eno otti tehtäväksi löytää joku yhteinen vkonloppu, kyllä meidän lasten pitää päästä kerran kesässä mökille. Ei tarvi.

Nyt on varattu sitten syyskuun ekalle vkonlopulle vkonloppu, tuskin maltan odottaa.

Vierailija
55/76 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seurustelin miehen kanssa, joka rakasti mökkeilyä. Itse en välitä tuollaisesta alkeellisesta elämästä, mutta olisin halunnut lähteä hänen seurakseen mökille korkeintaan kahdeksi yöksi. Ei kuitenkaan suostunut, koska halusi olla siellä aina pidempään. Kuulemma vähintään viikko olisi pitänyt olla jos lähdetään. Kun en noin pitkään aikaan suostunut, niin valitti aina siitä kuinka en halua lähteä hänen mukaansa mökille, vaikka oikeasti halusin lähteä.

Hänen oli ilmeisesti vaikea käsittää ikänsä mökkeilleenä, että minä en tuollaiseen ole tottunut, enkä koskaan totukaan jos se pitää aloittaa tuollaisella rupeamalla. Etenkin kun mökki oli todella alkeellinen ja keskellä ei mitään. Sinne ei edes päässyt autolla, vaan piti mennä metsässä kävellen ja veneellä. 

Vierailija
56/76 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökki jossa kukaan ei käy.

Vierailija
57/76 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

First world problems. Mitä mieltä olet maahanmuuttopolitiikasta tai Palestiinan tilanteesta? 

Tuttavapiiriimme kuuluu Suomessa asuvia amerikkalaisia, saksalaisia, englantilaisia, virolaisia, joten suhtaudun positiivisesti maahanmuuttoon. Palestiina ansaitsee oman maan, mutta asia pitää selvittää rauhanomaisesti Israelin kanssa.

Sitten takaisin mökkiongelmaan.

Ap

Huono provo, eikä kovin koherentti. Miten noilla ihmisillä voi olla vaivaksi asti mökkejä. Ja miksi kutsuista ei voi kieltäytyä. Ja miten noin huonokäytöksinen ihminen voi olla suosittu...

Vierailija
58/76 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet selvästi ja ystävällisesti kertonut, että et halua tulla mökille ja he vaan jankkaavat niin luultavasti haluavat teidät sinne lähinnä halkoja hakkaamaan tai marjoja poimimaan, joten jättäkää vaan vastaamatta.

Sitä en ymmärrä miksi tästä pitää joku hirveä ongelma tehdä.

Olen huomannut, että mökki on monille hyvin henkilökohtainen asia. Sitä ei saa kritisoida ja mökinomistajat kuvittelevat, että kaikki ovat kieli pitkällä tulossa heidän mökilleen. Ihmiset, jotka eivät pidä mökkeilystä, saavat sitten viharyöpyn niskaan.

Ap

Vierailija
59/76 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Itse puhut mökkirötisköistä, mökkikopperoista, torimuijista ja white trasheista. Ei kovin vakuuttavaa.

Kiinnitit varmaan myös siihen huomiota, että tämä 62-vuotias fiksusta suvusta aloitti henkilöön menevän haukkumisen.

Ap

Vierailija
60/76 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha. No olkaa te siellä espanjassa ja teidän kaverit mökeillään. Problem solved.

Kunpa se olisikin näin yksinkertaista. Mutta kutsuja satelee koko ajan, vaikka olemme yrittäneet hienovaraisesti vihjailla, että mökkeily ei ole meidän juttumme. Mutta ei. Kyllä kuulemma nyt pari yötä voi piipahtaa. Huoh.

Ap

Kyllä teillä on taas ongelmat! Miten vaikeaa se on sanoa, että kiitos kutsusta, olisi kiva viettää kanssanne aikaa mutta mökkeily ei ole meidän juttumme. Tehtäisiinkö joskus jotain muuta kivaa yhdessä?

On sanottu, että mökkeily ei ole meidän juttumme, mutta muutama jääräpää jatkuvasti jankuttaa, että kyllä nyt pari yötä voi olla. Joopa joo. Ensin ajat 500 km mökille, olet siellä pari yötä ja sitten taas sama 500 km ajo. Ei kiitos.

Ap

Kerro vielä, millä tavalla olette "hienovaraisesti vihjailleet"? Ehkä nuo hienovaraiset vihjeet eivät mene perille, jos ne ovat luokkaa "voiii harmi kun on nyt niin kovasti kiirettä ja on se epsanjan reissukin tässä tulossa".

Olemme sanoneet ihan suoraan, että mökkeily ei ole meidän juttu, mutta kyllä kuulemma nyt pari yötä voi olla.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi