Oletko rikkonut jotain vahingossa kaupassa ollessasi? Mitä teit?
Jouduitko korvaamaan rikkomasi asian? Kerroitko myyjälle että vahingossa rikoit/tiputit jonkun tuotteen? Vai siirsitkö sen vaivihkaa piiloon ja olit kuin et olisi huomannutkaan koko asiaa?
Mulla kerran rikkoutui kanamunapaketti keskelle lattiaa kassojen luona. Mun ei onneksi tarvinnut sanoa siitä kenellekään, kun myyjä itsekin huomasi vahingon ja pyysi toisen työntekijän siivoamaan sotkun. Sain toisen kananmunapaketin tilalle. Eli onneksi ei tarvinnut korvata rikki mennyttä tuotetta.
Muuten yleensä onkin ollut ihan ihme, etten oo saanu mitään ihmeemmin kaupassa rikottua. Sellanen hyörijä kuitenkin oon.
Kommentit (38)
Entisenä kaupan myyjänä on hyllyttäessä tullut rikottua milloin mitäkin.
Asiakkaalta on kivasti tehty jos tulee sanomaan, että tietää korjata heti pois, varsinkin jos on lasinsiruja tai nesteitä ettei sitten jollekin muulle käy pahemmin. Pahimmillaan joku lapsi syö sieltä lattialta ne lasinsirut ja sitten ollaankin isommassa kusessa. Ikinä en ketään velottaisi tuollaisesta, eri asia sitten jos tahallaan rikkoo. Noita sattuu.
Rikoin kerran pilttipurkin, sanoin myyjälle, ei tarvinnut maksaa. Kiitti tiedosta, mutta ei näyttänyt olevan erityisen järkyttynyt.
Entä jos havaitsee kaupassa jonkin kaupan laitteissa olevan vian, pitäisikö siitä ilmoittaa jollekin, esim. kuulostelin erään kylmäaltaan kompressoria että tuo ääni ei kyllä kuulosta terveeltä... :P
Myymälöiden vakuutus yleensä korvaa rikki menneet tavarat.
Huitaisin kerran repulla lattialle jonkun mukin, joka meni rikki. Korvat punaisena menin kertomaan myyjälle ja jouduin kaiken lisäksi etsiskelemään häntä. Myyjä oli tosi ystävällinen ja sanoi että yleensä asiakkaat vain vähin äänin luikkivat karkuun jos rikkovat jotain, ja heillekin on mukavampaa jos tulee heti kertomaan. Ei tarvinnut maksaa eikä hävettänyt myyjän ystävällisen suhtautumisen jälkeen enää niin paljon.
Tiputin kerran ruokakaupan eteisessä juuri Alkosta ostamani punaviinipullon. Se hajosi tuhannen pirstaksi ja viini levisi kaikkialle. Ei auttanut muu kuin hakea kaupasta myyjä siivoamaan, en olisi saanut sitä itse ilman välineitä siivottua. Onneksi myyjä suhtautui ihan kivasti, en saanut haukkumisia ainakaan.
Joissakin kaupoissa tuotteet laitettu esteeksi käytävälle, hyllyjen reunalle tai pinottu liikaa. On sitä meinannut osua menneisyydessä niihin, onneksi ei nyt. Sen sijaan tuotteita putoaa, jos on liikaa niitä yhdessä nipussa, reunalla ja päällekäin. Joku tykkää työntää niitä hyllyyn. Joskus taas ei ole mitään hyllyssä.
Yleensä ei tarvitse korvata ja joku muu siivoaa sotkut jos kyseessä muutaman euron juttu. Asiakkaalle nolostuminen on jo kova rangaistus. Kauppias haluaa, että asiakas uskaltaa tulla uudestaan kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Puotin muovisen 1.5 litran limupullon. Ei mennyt rikki mut arvasin et kuohuu hiiteen jos sen avaa. Vein pullon myyjälle eikä siitä mitään veloitettu.
Pudotin kakspäkin.
https://public.keskofiles.com/f/k-ruoka/product/6415600501842?w=480&h=4…
Ostin molemmat.
Ennenvanhaan kun ne 1,5 litran limupullot oli lasia, ja semmoisen kun joku pudotti kaupassa lattialle niin se posahdus oli kova kuin pommi olisi räjähtänyt...
Kerran kauan sitten Virossa olimme yhdessä pikkukaupungissa, ja tuli aivan kaameat helteet. Minun oli ihan pakko saada hame tai mekko, kun olin läkähtyä. Paikallisessa marketissa oli tasan yksi hame. Sovituskopissa se repesi. Jätin sen sinne ja lähdin pois.
Toisesta kaupasta löytyi sitten tasan yksi mekko, joka on minulla vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Ennenvanhaan kun ne 1,5 litran limupullot oli lasia, ja semmoisen kun joku pudotti kaupassa lattialle niin se posahdus oli kova kuin pommi olisi räjähtänyt...
Lasiset oli litran pulloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pudotin Lidlissä valkoisen donitsin lattialle. Se lipesi pihdeistä. En tehnyt mitään vaan otin uuden tilalle.
Jätit sen lojumaan lattialle?? :(
No takaisin hyllyynkö laitat itse?
Sotkin kerran vahingossa sovittamani housut kuukautisverellä kun en huomannut että menkat alkaneet. Vein housut takaisin rekkiin ja otin puhtaat saman kokoiset ja ostin ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pudotin Lidlissä valkoisen donitsin lattialle. Se lipesi pihdeistä. En tehnyt mitään vaan otin uuden tilalle.
Jätit sen lojumaan lattialle?? :(
Mihin se pitäisi laittaa? Kerran vanhempi nainen pudotti paperipäälysteisen karkin niinssä karkkilaareissa. Hän nosti sen takaisin karkkipurkkiin. Ilmeisesti ajatteli, että siinä on paperi päällä. Mutta ne kaikki karkit laitetaan kuitenkin samaan pussiin. Suurin osa ilman papereita.
Lidlin paistopisteessä on jotenkin hankala asioida, joten ymmärrän hyvin että sieltä puotoaa jotain. Itse jätän ne lattialle, koska silloin kaikki näkee ettei ne ole ostokelpoisia.
Siinähän on se luukku alhaalla paistopistetuotteiden hyllykössä, johon lattialle tippuneet työnnetään. Se kerrottiin näissä iltapäivälehtien "Tätä et ole koskaan tiennyt Lidlin paistopisteluukusta", ja toden totta, seuraavan kerran Lidlissä käydessä luukku näkyi heti. Siihen vaan kannattaisi laittaa lappu mikä se on, ettei asiakkaiden tarvitsisi lehdestä lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasiset oli litran pulloja.
Ok, saattoivat olla 80-luvulla litran pulloja, semmoinen isompi kuin tavallinen pikkupullo kumminkin. Pentuna hyppäsin säikähdyksestä kun joltain putosi semmoinen kassajonossa takanani lattialle ja poksahti hajalle :D
Vierailija kirjoitti:
Sotkin kerran vahingossa sovittamani housut kuukautisverellä kun en huomannut että menkat alkaneet. Vein housut takaisin rekkiin ja otin puhtaat saman kokoiset ja ostin ne.
Olisit vielä kirjoittanut sovituskopin seinään kk-verellä sanan: REDRUM
Kirsikkatomaatteja ja kiisselipurkin oon onnistunut pudottamaan, kävin kertomassa myyjälle ja pyysin anteeksi sotkua. Ei tarvinnut maksaa.