Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät
Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.
Kommentit (2321)
Mun miehen yksi sukulaisnainen ylpeilee aina, miten paksut hiukset hänellä on. Parturitkaan ei oo koskaan nähny yhtä paksuja hiuksia. Niitä hiuksia on kuulemma niin paljon, ettei kampaaja saa papiljottejakaan pysymään huksissa, vaan ne ponnahtaa aina pois.
No huh mikä ketju. En muista, että minulle olisi oikein kukaan tullut ylpeilemään millään, olen vain keskustellut ihmisten kanssa asioista laidasta laitaan. Olisiko kuitenkin niin, että osa teistä on niin pirun kateellisia, että luulevat, että toinen ylpeilee kertoessaan elämästään. Ja jos joku on ylpeä esim. lastensa menestyksestä, ei se ole sinulta pois.
Olen itse noudattanut vanhoja viisauksia, mm. "kell onni on, se onnen kätkeköön", taitaa olla toimiva viisaus edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on usein käynyt niin, että jos heitän itsestäni vaikkapa jotain sarkastista vitsiä, vähän sellasella "itsemyötätuntoisella" käänteishuumorilla, niin se onkin otettu tosissaan ja kuviteltu minun oikeasti kehuvan itseäni tai tekemisiäni! Sitten jossain tilanteessa myöhemmin huomaan, että näin olikin käynyt (että otettu vitsini tosissaan), ja että asiasta on ihan puhuttu selän takana: rivien välistä kyseisestä asiasta vähän kettuillen mainitaan, samalla toiselle kaverille merkitsevästi virnuillen.
No, eihän siinä tilanteessa oikein osaa enää alkaa tekemään tikusta asiaakaan, ja korjaamaan, että "kun minä silloin kerran muka kehion itseäni, niin se oli kylläkin VITSIKSI tarkoitettu, ja ihan päin vastoin"!
Koska tilanteesta on kumminkin jo pitkä aika, eikä itselle mikään "big deal".
- Ärsyttävä huumorintajuttomuuden muoto! Kellään muulla kokemuksia näistä tyyeistä?Kun luen tätäkin ketjua, niin minusta monessa jutussa on voinut ollakin juuri näin päin, eikä ehkä ollakaan oikeasti "ylpeilty".
Voitko antaa konkreettisen esimerkin tästä?
Minua ärsyttää väkivallalla, naisvihalla, päihteiden ongelmakäytöllä, rasismilla ja muulla antisosiaalisella kehuskelu. Ei kukaan tervejärkinen noita piirteitä ihaile, vaikka internetissä löytyy selkääntaputtelijoita ja kaikupohjaa. Samalla lailla ärsyttää omaisuudella ja perheen saavutuksilla kehuskelu. Se on siis ihan normaalia ja sympaattista olla ylpeä talostaan, lapsistaan ja heidän todistuksistaan, mutta tiedätte kyllä aste-erot tähän.
Se ettei ole koskaan lukenut kirjaa kannesta kanteen.
Yleensäkin sellainen väkisin väännetty kotiseutuylpeys joka ei oikeastaan edes pohjaudu mihinkään. Vaikkapa kotikaupunkini rovaniemi- tavallisen tavallinen pikkukaupunki, mutta kaikenlaista olematonta merkitystä yritetään liittää , sanonta "etelän vetelät"- vaikka tuskin ovat sen vetelämpiä tai turisteille tyrkyttäminen jonain eksoottisena lapin ihmemaana, vaikka tosiaankin tavis pikkukaupunki - no sillä erolla että muovinmakuinen krääsälandia kyllä on. Mutta yleensäkin ylpeilyä aiheuttavien merkitysten hakeminen tyhjästä on mielestäni noloa.
Eräs jo edesmennyt perhetuttu nainen oli ollut peräkkäin naimisissa kahden veljeksen kanssa. Ylpeänä virnuillen aina kertoi, miten ensimmäisen miehensä kuoltua oli tämän veli tullut kertomaan, miten oli alusta aina aina haaveillut veljensä vaimosta ja katsellut tätä sillä silmällä. Olivat sitten naimisissa nämäkin, kunnes tämäkin veljeksistä kuoli. Tässä vaiheessa siis molemmat jo ikäihmisiä Jotenkin todella vastenmieliseltä tuntui, miten aina aloitti kertomaan juttua ja hekumoimaan sillä, miten toinen veli oli veljensä vaimoa katsellut...
Muuttamainen ulkomaille umpimähkään ja kituuttamalla pärjäileminen. Elvistelyä tässä on se "minä tein sen" -asenne, jolle hölmöimmät kuvittelevat jonkun olevan kateellisia. Sitten lasketaan päiviä ja vuosia kuinka kauan on kärvistelty ulkomaassa.
Sillä että on "entinen joku" esim.
entinen yleisurheilija, entinen kilpauimari, entinen sm tason hiihtäjä tms....
(siis oikeasti voitti ehkä 2x piirinmestaruuskisoissa). Vielä viiskymppisenä mainitse vähän väliä miten oli nuorena KILPA urheilija. Heh, siis ei oikeesti ollu ees oikeeta valmentajaa. Ja jos on ollu kropassa joku kremppa, sanoo että "onneks parannuin nopeasti kun on kuitenki tuo kilpaurheilutausta joka nopeuttaa toipumista. Omg.
Mutta joillekin on hirveen täkeetä että on ees joskus ollu jotenki pesiaali.
Minusta on todella ärsyttävää ja ehkä vähän noloa kuunnellä mäitä itsensä tällä tavalla kehujia. Ja eikä siinä mitään jos tälladen jutun kuulee kerran, mut ku se on joka ikinen kerta kun nähdään tai puhutaan puhelimessa 4-5x v.
"Hänhän oli sitä ja hänhän oli tätä nuorena". Voi pyhä sylvi.
WT-suhde: Kaikki aiemmat suhteet ovat päättyneet saman kaavan mukaan syrjähyppelyihin, mutta nyt on löytynyt Se Oikea ja jokainen asia päivitetään someen kummankin tilille ja tapahtumia käsikirjoitetaan, jotta saadaan sisältöä. Leveily hienosta asunnosta, joka on oikeasti seurustelukumppanin nimissä. Ollaan kouluttautunutta "parempaa väkeä", kun ollaan kokoajan jonkun avoimen tai työväenopiston kurssilla ja pohjalla on joku sosionomin tutkinto.
Lisäksi vanhemmat, jotka elävät lastensa tai lastenlastensa tai muiden sukulaisten saavutusten kautta ja kaikki jutustelut keskittyvät näiden ylistämiseen ja liioitteluun.
Vierailija kirjoitti:
Namedropping eli mainitsee jatkuvasti, keitä enemmän tai vähemmän tunnettuja ihmisiä on tavannut viime aikoina.
Entisen pomoni erikoisalaa. Useimmista noista ei ollut mitään hyötyä firmalle, mutta oli hänestä tärkeää mainita.
Mulla on kaveri, joka aina tuo ilmi, keitä silmäätekeviä tuntee, paitsi ettei ne kaikki edes ole mitään silmäätekeviä :D En ymmärrä ketä kiinnostaa, kuka tuntee kenetkin ja onko joku jonkun maan suurlähettilään kokki :D :D
Tietynlainen naistyyppi kirjoitti:
Yli 40v naiset jotka kertoo kuinka joku tuntematon luuli häntä ja tyttöään sisaruksiksi.
Yli 40v naiset,jotka kertovat että ravintolassa häntä ei uskottu kahden lapsen äidiksi tai joku oli viheltänyt hänelle Italian matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkea hemoglobiini
138 viimeksi, katsonkin mitä syön, hyvä minä
88 toissa vuonna, hissukseen noussut, 113 viimeksi, kolmas annos ferinjectiä annettu, nyt noussut jo 120:een.
Iloinen jokaisesta elossa olo-päivästä yhtään ylpeilemättä.
Kaikki ei johdu ruokavaliosta
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miehet tykkäävät pienistä naisista, julisti 155cm tappi suureen ääneen joka käänteessä. Hmm...
MINÄ olen OIKEA nainen, kun mulla on kokoa ja muotoja!
Ja "oikean" kokoiset rinnat!
Kyllä naisessa PITÄÄ olla jotain, mistä ottaa kiinni...
Ylipäänsä se, että vain tietyntyyppiset ihmiset kelpaisivat ja olisivat edes oikeutettuja suhteisiin.
Ja kaiken kruununa; MINÄ "tiedän"!
Senkin, mitä muut haluavat...
Vierailija kirjoitti:
Eräs jo edesmennyt perhetuttu nainen oli ollut peräkkäin naimisissa kahden veljeksen kanssa. Ylpeänä virnuillen aina kertoi, miten ensimmäisen miehensä kuoltua oli tämän veli tullut kertomaan, miten oli alusta aina aina haaveillut veljensä vaimosta ja katsellut tätä sillä silmällä. Olivat sitten naimisissa nämäkin, kunnes tämäkin veljeksistä kuoli. Tässä vaiheessa siis molemmat jo ikäihmisiä Jotenkin todella vastenmieliseltä tuntui, miten aina aloitti kertomaan juttua ja hekumoimaan sillä, miten toinen veli oli veljensä vaimoa katsellut...
erikoista, olisin tivannut enemmänkin asioita
Vierailija kirjoitti:
Ulkoporeamme xD
jos csellaisen hankkii niin kyllä kai voi kertoa, itse en hankkisi
Samassa duunipaikassa oli kerran yksi maahisen näköinen ukkeli, joka ylpeili teenkeittimellään. Oli sen raahannut sinne duunin keittiöön.
Nykyään treenaaminen joka toinen haluaa esitellä treenattua vartaloaan sosiaalisilla kanavilla. 99% heistä ei ole edes hyvässä kunnossa.
Suku. Ei se ole itse ansaittua vaan siihen vain synnytään.
Juuret. Et ole sen parempi ihminen, vaikka olisit asunut ikäsi paikkakunnalla.
Auto. Tai autottomuus.
Sotilasarvot. Huolin itse ainoastaan sivarin, koska he eivät tapa käskystä ketään, eli moraali ja empatiakyky on tallella.
Kotimaisuus. Ei kotimaisuus ole tae laadusta. Ei nykyaikana.
Ylipäätään mikään "tein sen itse", oli sitten kyse ruoasta, vaatteesta tai huonekaluista. Kaupasta saa mitä tarvitsee. Ei itse tehty ole sen parempi kuin ostettukaan.
Lihavilla naisilla omien muotojen kehuminen, kun on niin vaikea löytää vaatteita, kun AINA tissit liian isot.
Ei sanaakaan siitä, että mahakin on mahtava. Pääsisit muuten pienennysleikkaukseen, mutta etpähän mene.
Namedropping.
Työhön liittyvien termien jatkuva käyttö.
Nuoruuteen takertuminen, urheilijataustan korostaminen.
Lapsilla ja lapsenlapsilla leveily.
Ehkä tuon haukkumisen tekeenuskottavammaksi jos väittää joskus asuneensa paikassa....?