Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät
Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.
Kommentit (2321)
Vierailija kirjoitti:
"Voi vitsi kun on niin kiire, ja paljon aktiviteettia, että ketään ei ehdi nähdä!", kuvaillaan nimenomaan positiivisen ahkerassa valossa.
Esimerkki: "On kyllä niin kiire, että en ehdi nähdä tänään, pitää vielä suihkussa käydä, pyykit pestä ja eväät tehdä!"
-> henkilö pääsee duunista kolmelta, kotona viimeistään neljältä mikäli käy kaupan kautta. Suihkussa + eväissä menee vartti. Pyykkeihin itsessään menee 10min (siis pesukoneeseen laitto, ja ripustaminen). Olisin sitä paitsi mennyt kyseisen henkilön luokse käymään, niin siinä sivussahan nuo olisi mennyt..
Jos joku ei halua tai jaksa nähdä sinua, niin ei siitä voi tuomita toista. Läheskään kaikki eivät muuten pääse kolmelta töistä, vaan joutuvat olemaan viiteenkin asti, riippuen siitä miten kiire päivä on. Pyykkeihin menee 3 tuntia/koneellinen ainakin meillä. Jos tekee evääksi jotain kotiruokaa, niin sen laittaminen kestää ainakin tunnin.
En tiedä millaisista vierailusta itse pidät, mutta minua ainakin ärsyttäisi jos emäntä kävisi vähän väliä pyykkejä laittamassa tai valmistaisi jotain ruokaa, jota ei tarjoa minulle vaan laittaa evääkseen. Jos ei ehdi oikeasti keskittyä vieraaseen, niin on ihan viisasta siirtää tapaamista. Tuollaisesta loukkaantuminen tai ärsyyntyminen kertoo siitä, ettet kunnioita toisen rajoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylpeily siitä, että on aamuvirkku. Aamuvirkut ovat tietysti parempia ihmisiä kuin iltavirkut. Aamuvirkku pottuilee siitä, että on ihan helppo herätä aamulla neljältä, muut ovat huonoja ihmisiä kun eivät herää pirteänä uuteen aamuun ja mieluiten ilman herätyskelloa. Sillä, että kaikki kuitenkin tulevat samaan aikaan aamulla töihin, ei ole väliä.
Oisko pientä liioittelua ilmassa.. mun on tosi vaikea uskoa, että kukaan kutsuisi ketään huonoksi ihmiseksi vain siksi, ettei tämä herää pirteänä uuteen aamuun.
No olet sitten hyvin naiivi.
Kyllä me aamuvirkut ollaan parempia ihmisiä. Ei tuhlata aikaa nukkumiseen ja pystytään tekemään pidempää työpäivää. Aikainen mato madon nappaa.
Oma kokemukseni on kyllä se, että iltapäivällä aamu-uniset alkavat olla väsyneitä eivätkä jaksa enää niin keskittyä töihin. klo 8-12 ovat innostuneita ja virkeitä, mutta neljään mennessä jo haukottelevat, kun iltavirkut ovat sen sijaan virkeämpiä ja jaksavat jäädä ehkä ylitöihinkin.
Ja jos työpäivä on kaikilla sama 8-16, niin missä se aamuvirkun pitempi työpäivä on? Tuletko töihin klo 5?
Iltavuoroissa tehdään muuten enemmän työtä kuin päivävuoroissa, ihan tutkitusti.
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä epäonnistuneita ja kateellisia. Oma epäonnistuminen käännetään muiden haukkumiseksi. Se on noloa.
Lihava haukkuu noloksi laihan hehkutusta normaalipainosta. Köyhä haukkuu rikasta. Kouluttamaton haukkuu koulutettua.
Niinpä niin, kaikki kritisoiminen on kateutta. Taisi sulla osua ja upota, ja alkoi harmittaa että ihmiset eivät arvostakaan sinun "saavutuksiasi".
"Sanon kaikki ajatukseni suoraan, enkä valehtele."
Niin sanoo 5-vuotiaatkin leikkikentällä, vaikeampi on olla rehellinen kohteliaalla ja ystävällisellä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies muistaa aina mainita, että meidän grilli on sitten weberin grilli. Lesoaa myös ostamillaan muilla merkkituotteilla. Noloa.
Jätä se idiootti!
Vierailija kirjoitti:
Merkkivaatteet. En ymmärrä mikä niissä on hienoa. Lähipiirissäni on monta joilla ei ole säästöjä mutta merkkivaatteita kyllä löytyy.
Etkö nyt epäsuorasti kehuskele omalla säästäväisyydelläsi?
Mistä tiedät, ettei heillä ole säästöjä, puhutko tästä asiasta useinkin? Minusta tuollaiset ovat yksityisasioita.
"Meillä on tehty pelkästään poikia!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli juhlat, joihin olin leiponut lakkakakun. Lakat olin ostanut omalla rahalla poimijalta. Yksi juhliin osallistunut nainen alkoi esitelmöidä, miten hänen itse poimimista lakoista tulee paljon parempi kakku sen takia, että hän poimi itse marjat.
Muutenkin ihmiset joiden on pakko patsastella sillä, miten paljon ovat poimineet marjoja tai saavat kalaa. Metsästäjät, jotka kehuvat saalillaan. Ei kiinnosta yhtään, enkä edes arvosta kyseisiä asioita.
Joo, tää marjojen määrä. Ei kiinnosta tippaakaan, että joku on hukannut aikaansa elämästään marjojen poimimiseen. Pahimmassa tapauksessa vielä lapsetkin on pakotettu mukaan, että marjasaalis on maksimoitu. Minä en tiedä tylsempää tapaa viettää vapaapäivää kuin kykkiä metsässä poimien marjoja. Marjoja saa kaupasta. Se, että joku on kerännyt 100 litraa mustikkaa ei aiheuta kateutta, ehkä enemmän sääliä.
Tämä marjojen poimiminen on kai yksi näitä asioita, joita ”hyvien ja ahkerien ihmisten” vain pitää tehdä. Lähettää joulukortit, herätä aamulla aikaisin, hiihtää 1000km talven aikana, kuurata asunto lattiasta kattoon joka viikko, jne.
Vanha sananlasku sanoo 'Laiska töitänsä luettelee'. Heitän se aina näille, jotka pyytämättä luettelee, mitä kaikkea ovat jo ehtineet tehdä sen päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväpiirissäni ollaan nyt siinä iässä, että lähes kaikki pariskunnat ovat nyt rakentaneet/rakentamassa taloa. Tunnen suurta myötähäpeää kun jokaisen on pitänyt perustaa tätä taloprojektia varten omat sometilit. Aivan kuin se taloprojekti olisi jotenkin erityistä ja olisivat ainoita jotka ovat koskaan kyseiseen projektiin lähteneet. Naurattaa kun ylpeilevät noin yleisellä ja arkisella asialla joka on ihan arkipäivää suurimmalle osalle ystäväporukkaa. Ja jotenkin se ajatus, että kaikkia muita kiinnostaa toisten taloprojektit on jotenkin todella huvittava kun ketään ei oikeasti kiinnosta tippaakaan mutta kaverit on kohteliaisuudesta joutuneet tilin tilaamaan.
Samaan kategoriaan menee myös lemmikeille perustetut sometilit.
Musti eestä, musti takaa…
Lemmikin sometili on tuhat kertaa parempaa katsottavaa kuin se perustaviksen säälittävä, mukahauska tai mukaseksikäs poseeraus. Saati sitten ne oman elämänsä avaamiset ruokakuvineen. Eli kyllä, ennemmin vaikka katselen kuvia Mustin kuononpäästä.
Vierailija kirjoitti:
Avantouimarit. Ovat niiin terveitä ja energisiä, että ei kukaan.
Yksi tällainen proavantouskovainen länkytti kerran, että avannossa käyminen pitää niin terveenä, että oli kuulemma vain kerran vuodessa flunssassa. No minä olin sairastanut flunssan viimeksi kolme vuotta sitten ja sanoin, että ei kannata sitten mennä avantoon kun pidän mieluummin tämmöisen pidemmän välin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tällainen proavantouskovainen länkytti kerran, että avannossa käyminen pitää niin terveenä, että oli kuulemma vain kerran vuodessa flunssassa. No minä olin sairastanut flunssan viimeksi kolme vuotta sitten ja sanoin, että ei kannata sitten mennä avantoon kun pidän mieluummin tämmöisen pidemmän välin.
Nyt kuitenkin kehuskelet omalla flunssattomuudellasi.
Sairastumiset on kiinni paljon muustakin kuin elämäntavoista, saati sitten yhdestä harrastuksesta. Moni sairastuu esim. lasten kautta, kun pöpöt jylläävät päiväkodissa ja koulussa. Lapseton pysyy helpommin terveenä. Ei silti ole mitään ihailtavaa lapsettomuudessa, jos ei lapsien hankkimisessakaan.
"Meidän perheessä on kaikilla niin hyvät elämäntavat, ettei kukaan ole sairastunut vakavasti."
Perheen lapset max 20-vuotiaita, aika huono tuuri tai huonot elämäntavat saa olla, että olisi sen ikäisenä jo sydäntautia tai muuta vakavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväpiirissäni ollaan nyt siinä iässä, että lähes kaikki pariskunnat ovat nyt rakentaneet/rakentamassa taloa. Tunnen suurta myötähäpeää kun jokaisen on pitänyt perustaa tätä taloprojektia varten omat sometilit. Aivan kuin se taloprojekti olisi jotenkin erityistä ja olisivat ainoita jotka ovat koskaan kyseiseen projektiin lähteneet. Naurattaa kun ylpeilevät noin yleisellä ja arkisella asialla joka on ihan arkipäivää suurimmalle osalle ystäväporukkaa. Ja jotenkin se ajatus, että kaikkia muita kiinnostaa toisten taloprojektit on jotenkin todella huvittava kun ketään ei oikeasti kiinnosta tippaakaan mutta kaverit on kohteliaisuudesta joutuneet tilin tilaamaan.
Samaan kategoriaan menee myös lemmikeille perustetut sometilit.
Musti eestä, musti takaa…Lemmikin sometili on tuhat kertaa parempaa katsottavaa kuin se perustaviksen säälittävä, mukahauska tai mukaseksikäs poseeraus. Saati sitten ne oman elämänsä avaamiset ruokakuvineen. Eli kyllä, ennemmin vaikka katselen kuvia Mustin kuononpäästä.
Komppaan, jatkuvat selfiet ovat itsekeskeisiä, koirat ja kissat sen sijaan söpöjä. Ruokakuvia harrastaa omat vanhemmat, ei ne erityisemmin jaksa kiinnostaa mitä joku toinen on kokannut/syönyt. Mieluummin katsoisin kuvia siitä, kun koira kinuaa herkkupalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämänkoulu
Ymmärrän, että tämä on tullut kouluttamattoman ihmisjoukon ärsyttäväksi, kliseiseksi sanonnaksi, mutta itse näen elämän nimenomaan kouluna. Saan itse järkeä tähän touhuun yrittämällä kasvaa ihmisenä ja tulla apremmaksi, suvaitsevammaksi, ymmärtävämmäksi ja myötätuntoisemmaksi ihmiseksi joka päivä. Minulle se on koulu, haluan tulla paremmaksi ihmiseksi kun lähtökohtani.
Okei, mutta ei "elämänkoululla" yleensä tarkoiteta tuota. Sillä tarkoitetaan, että en ole käynyt kouluja, mutta elämä on kolhinut niin paljon, että olen opiskelleita ihmisiä viisaampi. Ko. sanaa käyttävät usein ajattelevat, että koulutus on turhaa ja siitä ei saa mitään oikeita oppeja ammattiin tai elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairastumiset on kiinni paljon muustakin kuin elämäntavoista, saati sitten yhdestä harrastuksesta. Moni sairastuu esim. lasten kautta, kun pöpöt jylläävät päiväkodissa ja koulussa. Lapseton pysyy helpommin terveenä. Ei silti ole mitään ihailtavaa lapsettomuudessa, jos ei lapsien hankkimisessakaan.
Ajatella! Ja minä nimenomaan kun kuvittelin, että avannon välttely on terveyteni salaisuus...Kiitos kun avarsit maailmankuvaani.
Eikä tuo ollut kehuskelua. Et näköjään osaa erottaa kehuskelua ja sarkasmia. Minä vittuilin avantouskovaiselle vastauksena hänen hölmöön kommenttiinsa. Ihan samaa mitä teen nyt sinulle :)
Vierailija kirjoitti:
Täällä useampaan kertaan jo mainittukin mutta lapsien määrällä keuliminen on niin noloa. Minusta siinä ei ole mitään keulimista jos on avannut haaransa ja tullut tiineeksi. N39
Ei siinäkään ole kehumista, että täyttää asuntonsa kissoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatella! Ja minä nimenomaan kun kuvittelin, että avannon välttely on terveyteni salaisuus...Kiitos kun avarsit maailmankuvaani.
Eikä tuo ollut kehuskelua. Et näköjään osaa erottaa kehuskelua ja sarkasmia. Minä vittuilin avantouskovaiselle vastauksena hänen hölmöön kommenttiinsa. Ihan samaa mitä teen nyt sinulle :)
Sarkasmi on huumorin alin muoto. Eikä tämä kommenttisi ollut edes sarkasmia. No, vittuile rauhassa kelle haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylpeily siitä, että on aamuvirkku. Aamuvirkut ovat tietysti parempia ihmisiä kuin iltavirkut. Aamuvirkku pottuilee siitä, että on ihan helppo herätä aamulla neljältä, muut ovat huonoja ihmisiä kun eivät herää pirteänä uuteen aamuun ja mieluiten ilman herätyskelloa. Sillä, että kaikki kuitenkin tulevat samaan aikaan aamulla töihin, ei ole väliä.
Oisko pientä liioittelua ilmassa.. mun on tosi vaikea uskoa, että kukaan kutsuisi ketään huonoksi ihmiseksi vain siksi, ettei tämä herää pirteänä uuteen aamuun.
Onko kukaan koskaan kuullut sanottavan laiskaksi ihmistä, joka haluaa nukkua puoleenpäivään? Nobody?
Ilen kuullut, mutta laiska ihminen tarkoittaa laiskaa ihnistä, ei huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka ylpeilevät sillä, että ovat aina superkiireisiä, tehokkaita ja aina saavat asioita aikaan ja jokaikinen päivä pitää olla täynnä tekemistä ennen töiden alkua ja sen jälkeen ja tietenkin viikonloppuna.
Surullisinta on kuitenkin se, että tälläiset ihmiset eivät ikinä pysähdy vaan päivät, elämä ja koko maailma menee ohi.
Tällaiset ihmiset arvistavat suorituksia ja mittaavat oman arvonsa suoritusten perusteella. Osalla voi olla kyse myös jonkinlaisesta tyhjyyden pelosta. Tai siitä, ettö jos pysähtyy, saattaa joutua kohtaamaan oman itsensä.
Voisitko vähän avata, mitä tarkoitit tuolla?