Noloimmat asiat, joilla ihmiset ylpeilevät
Eli kaikkea josta ihmiset ovat ylpeitä, mutta joka on todellisuudessa joko yhdentekevää tai jopa negatiivista ja myötähävettävää.
Kommentit (2321)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli juhlat, joihin olin leiponut lakkakakun. Lakat olin ostanut omalla rahalla poimijalta. Yksi juhliin osallistunut nainen alkoi esitelmöidä, miten hänen itse poimimista lakoista tulee paljon parempi kakku sen takia, että hän poimi itse marjat.
Muutenkin ihmiset joiden on pakko patsastella sillä, miten paljon ovat poimineet marjoja tai saavat kalaa. Metsästäjät, jotka kehuvat saalillaan. Ei kiinnosta yhtään, enkä edes arvosta kyseisiä asioita.
Joo, tää marjojen määrä. Ei kiinnosta tippaakaan, että joku on hukannut aikaansa elämästään marjojen poimimiseen. Pahimmassa tapauksessa vielä lapsetkin on pakotettu mukaan, että marjasaalis on maksimoitu. Minä en tiedä tylsempää tapaa viettää vapaapäivää kuin kykkiä metsässä poimien marjoja. Marjoja saa kaupasta. Se, että joku on kerännyt 100 litraa mustikkaa ei aiheuta kateutta, ehkä enemmän sääliä.
Tämä marjojen poimiminen on kai yksi näitä asioita, joita ”hyvien ja ahkerien ihmisten” vain pitää tehdä. Lähettää joulukortit, herätä aamulla aikaisin, hiihtää 1000km talven aikana, kuurata asunto lattiasta kattoon joka viikko, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylpeily siitä, että on aamuvirkku. Aamuvirkut ovat tietysti parempia ihmisiä kuin iltavirkut. Aamuvirkku pottuilee siitä, että on ihan helppo herätä aamulla neljältä, muut ovat huonoja ihmisiä kun eivät herää pirteänä uuteen aamuun ja mieluiten ilman herätyskelloa. Sillä, että kaikki kuitenkin tulevat samaan aikaan aamulla töihin, ei ole väliä.
Oisko pientä liioittelua ilmassa.. mun on tosi vaikea uskoa, että kukaan kutsuisi ketään huonoksi ihmiseksi vain siksi, ettei tämä herää pirteänä uuteen aamuun.
No olet sitten hyvin naiivi.
Kyllä me aamuvirkut ollaan parempia ihmisiä. Ei tuhlata aikaa nukkumiseen ja pystytään tekemään pidempää työpäivää. Aikainen mato madon nappaa.
Aivan, vuorokauteen tulee enemmän tunteja, kun herää aikaisin ja menee aikaisin nukkumaan. Silloin vuorokaudessa on 27 tuntia. Toista se on, jos herää myöhään ja menee myöhään nukkumaan. Silloin vuorokausi on vain 21 tuntia.
Miettikää, miten paljon lisäaikaa tämä tekee vuodessa!
Vierailija kirjoitti:
Opettajat, jotka ylpeilevät sillä, kuinka joku heidän entisistä oppilaistaan eteni elämässä pitkälle ja kävi sitä tai tätä koulua ja on nyt uransa huipulla tai mahtavassa ammatissa.
Tällä tarkoitan niitä opettajia, jotka ottavat kunnian entisen oppilaan elämänsaavutuksista itselleen tyyliin "... ilman minua se oppilas ei ihan varmana olisi päässyt sinne missä nyt on".
Olen yliopiston opettaja ja mun pomo on juuri tuollainen. :-D Jos joku meidän entinen opiskelija on julkisuudessa, pomo kyllä muistaa mainita siitä teamsissa. Ei tosiaan kiinnosta, ehkä eri asia jos olisi ihan vastikään meiltä valmistunut. Tuoreiden alumnien kanssa mielellään tehdään yhteistyötä, esim. vierailuluentoina.
Panojen määrä
Päihteiden runsas käyttö
Älytön kohellus ja käytös
Paikkojen rikkominen
Väkivalta
Johonkin jengiin kuuluminen
Huijaaminen ja valehtelu
Koulutus
Älykkyys
Omista (tai lasten tai puolison) kokemuksista tai tekemisistä tai tapahtumista tai saavutuksista kertominen ei mun mielestä ole ylpeilyä. Tai no lapsistaan ja perheestään olisi jotenkin outoa olla ylpeilemättä. Olen heidän puolestaan iloinen, joten tottakai haluan kertoa siitä. Mutta kukin tietysti kuulee asiat siten kuin haluaa kuulla.
Eri asia on sitten ne jotka jatkuvasti pajattaa samat tarinat ja ne jotka kehuu muiden (naapurien, koulukaverien) saavutuksilla, joilla ei ole itsen kanssa mitään tekemistä.
Tosin joillain on kyllä sellainen puhetyyli, että mitä tahansa ne sanoo, se kuulostaa leuhkimiselta.
Vierailija kirjoitti:
Omista (tai lasten tai puolison) kokemuksista tai tekemisistä tai tapahtumista tai saavutuksista kertominen ei mun mielestä ole ylpeilyä. Tai no lapsistaan ja perheestään olisi jotenkin outoa olla ylpeilemättä. Olen heidän puolestaan iloinen, joten tottakai haluan kertoa siitä. Mutta kukin tietysti kuulee asiat siten kuin haluaa kuulla.
Eri asia on sitten ne jotka jatkuvasti pajattaa samat tarinat ja ne jotka kehuu muiden (naapurien, koulukaverien) saavutuksilla, joilla ei ole itsen kanssa mitään tekemistä.
Tosin joillain on kyllä sellainen puhetyyli, että mitä tahansa ne sanoo, se kuulostaa leuhkimiselta.
Minä en ole koskaan oikein kelvannut anopille, no, varmaan se on se perusjuttu, että "varastin anopin ainoan pojan". Mutta siis. Miehen kanssa aloimme seurustelemaan jo hyvin nuorina, eli koko aikuisikämme olemme eläneet yhdessä. Anoppi nippa nappa suostui tulemaan ylioppilasjuhliini (kun oli tärkeämpiä serkun naapurin siskon kaiman lasten ylppärijuhliakin tiedossa, kun he menestyivät niiiiin hyvin). No. Menin Tampereelle teekkariksi, ja siitä anoppi sitten huokaillen oli kertonut kaikille, että eihän se X kyllä siellä pärjää eikä ikinä valmistu, se on niin tyhmä. Okei, ihan kiva. Kun valmistuin, niin anoppi oli ihan oikeasti hämmästynyt (ja olin siis koko opiskeluajan pärjännyt hyvin, pääsin aina haluamiini harjoittelupaikkoihin, sain vakituisen työn jo ennen valmistumistani jne) ja muisti kovaan ääneen kehua valmistumisjuhlissani, että hänen veljenpoikansa on sentään Nokian insinööri Oulussa ja on niiiiiin menestynyt. Se Nokian insinööri sai kenkää ensimmäisessä irtisanomisaallossa ja oli pitkään työttömänä (ei siis ollut niitä, jotka esim. perustivat oman yrityksen). myöhemmin on työllistynyt, mutta oli silloin liki kymmenen vuotta erilaisissa työllistymishankkeissa, kun ei vakityötä löytynyt. Mutta hänhän on sentään insinööri eikä mikään diplomi-insinööri.
Edelleen tulee välillä vastaan näitä anopin hovin ihmisiä, jotka ovat saaneet anopin puheista sen käsityksen, että teen jotain "varastoduunia" jossain korvessa (eli keräilyä). No, olen niissä varastoissakin käynyt, koska ne kuuluu mun vastuulleni. En sen kummemmin näitä luuloja korjaile, koska sitten varmaan päätyisin tähän ketjuun juuri toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Aikainen mato madon nappaa.
Mato nappaa madon...? Okei.
Asut jollain 'halutulla' asuinalueella,niin pitää joka käänteessä,missä voi,mainita se :) ja omaisuuksillaan kehuskelu ja sitten halutaan kaveerata mielellään vaan sellaisten kanssa,joilla on rahaa - siis yritetään päästä kaveeraamaan :D
Joku oli kussut Moskovan Punaiselle torille ja ylpeili sillä. Heidän kunnianaan on heidän häpeänsä.
Täällä useampaan kertaan jo mainittukin mutta lapsien määrällä keuliminen on niin noloa. Minusta siinä ei ole mitään keulimista jos on avannut haaransa ja tullut tiineeksi. N39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallani on eräs myöhäiskeski-ikäinen naisihminen joka kehuskelee jatkuvasti sillä, kuinka hienoja ihmisiä hänen lukioaikaisista luokkakavereistaan tuli. Siis että heistä tuli lentäjiä, lääkäreitä, johtajia, jne. Itse on tavallinen toimistotyöläinen, mutta joka tilanteessa muistaa muistuttaa kuinka joku silmäätekevä oli hänen luokallaan. Mysteeriksi jää, millä tavalla tämä nostaa hänen arvoaan?
Vähän sama; peruskoulun yläkoulun alkoholisoitunut liikunnanope(mies) sanoi kylän pärjänneistä miehistä. Se on minun entinen oppilas.
No niinhän ne oli kaikki miespuoliset, myös kriminaalit ja syrjäytyneet.
Yksi kaveri jaksaa aina kehuskella kavereidensa hyvillä ammateilla, asemalla, tuloilla ja varallisuudella. "Joo, 'Jukka' on sen-ja-sen firman se-ja-se johtaja, palkka vähintään 15000/kk" - ja tämä vaikuttaa toisen tuloilla kehujan omaan asemaan miten???
Olen vähän pieni ihminen - tiedetään - mutta katsoin joskus verokoneesta, että paljonkos tämä erittäin hyvätuloinen kaveri nyt sitten tienaa. Eipä löytynyt eli tulot ois alle 100000. Seuraavan kerran kun alkoi taas kehuskelu 'Jukan' tuloilla, sanoin ettei tyyppi ole edes verokoneessa. Selitys oli heti valmiina "No sehän on katsos oikein ekonomi, todennäköisesti vaimon ja lasten nimissä kaikki tulot". Työsuhteessa olevalle palkansaajallehan tämä ei ole mahdollista, mutta miten vaan.
Päälle 50-vuotias työkaverini leuhkii sillä, kun ei tiedä sairauksista mitään.
Ei mukamas tiedä, mikä on kolesteroli tai missä kohtaa kroppaa on ihmisellä maksa.
Kun kerroin hänelle itsemurhan tehneestä ystävästäni niin kommentti oli ”kaikenlaisia
ihmisiä sinäkin tunnet”.
Veganismi.
Jokainen valitsee itse, mitä haluaa syödä, mutta tuo nyt aiheuttaa ihailua lähinnä toisissa vegaaneissa.
En väheksy, mutta en ihailekaan.
Stadilaisuus, en ole käynyt koskaan kehäkolmosen ulkopuolella jne. Miksi oman maan tuntemattomuus on ylpeyden aihe?
Pitäiskö sitten tehdä päinvastaiset ja kehua, miten monessa Suomen kunnassa olen asunut tai vieraillut? Tulee ainakin 30 täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Joku oli kussut Moskovan Punaiselle torille ja ylpeili sillä. Heidän kunnianaan on heidän häpeänsä.
Tuosta tuli kyllä päivän naurut.
Oma veljeni kehuskeli, että on saanut porttikiellon useampaan baariin. Oli mm. kussut johonkin baarin eteisessä olevan kasvin multaan. Minusta olisi äärimmäisen noloa, mutta kai se oli sitten hänestä hienoa. Tosin hän oli silloin vielä 18-vuotias. En ole kysäissyt, tuntuuko vielä yli 30-vuotiaana yhtä hienolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylpeily siitä, että on aamuvirkku. Aamuvirkut ovat tietysti parempia ihmisiä kuin iltavirkut. Aamuvirkku pottuilee siitä, että on ihan helppo herätä aamulla neljältä, muut ovat huonoja ihmisiä kun eivät herää pirteänä uuteen aamuun ja mieluiten ilman herätyskelloa. Sillä, että kaikki kuitenkin tulevat samaan aikaan aamulla töihin, ei ole väliä.
Oisko pientä liioittelua ilmassa.. mun on tosi vaikea uskoa, että kukaan kutsuisi ketään huonoksi ihmiseksi vain siksi, ettei tämä herää pirteänä uuteen aamuun.
Onko kukaan koskaan kuullut sanottavan laiskaksi ihmistä, joka haluaa nukkua puoleenpäivään? Nobody?
Kyllä ja monta kertaa. Mm. äitini on sitä mieltä, että päivä on pilalla eikä saa mitään aikaiseksi, jos ei nouse viimeistään klo 9.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avantouimarit. Ovat niiin terveitä ja energisiä, että ei kukaan.
Mutta kun se oikeasti edistää hyvää oloa. Se parantaa unta ja auttaa lihaksia palautumaan, Tästä on ihan vuosikymmeniä vanhaa tieteellistä näyttöä. Toki "laji" on nyt noussut trendikkääksi, mutta meitä avantoa jo vuosia /vuosikymmeniä harrastaneita on myös paljon, eikä mulla ainakaan ole mitään syytä ylpeillä vaan enemmäkin suositella kaikkia kokeilemaan!
Ymmärrätkö, että nimenomaan tuo hehkuttaminen on muista ihmisistä ärsyttävää? -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vegaanien ja kasvissyöjien syyllistäminen lihansyönnistä mun sukulainen alkoi vegaaniksi ja alkoi syyllistämään ja paasaaman teuraseläinten käsittelystä ,olen sitten jotenkin osallisena murhaan ilmeisesti kun ostan kaupasta lihaa yms tuotteita, mikään ei ole naurettavampaa kuin entinen liha/sekasyöjä joka rupeaa kasvisyöjäksi, vegaaniksi ja ylpeilee miten on niin paljon parempi nyt kuin me "murhaan osallistujat ".
Naurettavaa ja noloa on ylpeily sillä kuinka syö punaista teuraslihaa "eikä haittaa tippakaan" !
Pistetään riita poikki ja voita väliin: sekä vegaanisuudella että lihansyönnillä ylpeily on typerää ja saa ihmisen vaikuttamaan tosi itsekeskeiseltä.
Syököön kukin mitä tykkää ja antakoon toisten olla rauhassa. Vegaaneille on omia ryhmiä mm. FB:ssä, jossa voi vapaasti keskustella asiasta, niin ei tartte sukulaisia ja kavereita ahdistella.
Parempi elämä on vasta tulossa Isän kanssa Taivaassa. Tämä maailma on vasta eteinen. Riittää kun noudattaa Uskon oppeja.