Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset, teettekö te parisuhteessanne/perheessänne suurimman osan päätöksistä ja ajatustyöstä?

Vierailija
19.06.2017 |

Huolehditteko esim. laskujen maksamisesta, kauppalistan ja ostosten tekemisestä, lomamatkojen suunnittelusta? Entäs lasten asioista ja vaatteista? Onko teidän vastuullanne miettiä, riittääkö raha tässä kuussa ruokaan, polttoaineisiin, lääkärikuluihin ja ravintolassa syömiseen?

Mä jotenkin tajusin, että meillä minä teen lähes kaiken ajatustyön. Meillä ei miehen kanssa ole edes lapsia. Mies ei omien sanojensa mukaan osaa ajatella tuollaisia, joten parempi että minä teen kun olen niissä parempi. Mä toisaalta teenkin ja ajattelen ihan mielelläni. Mut välillä tuntuu niinkun kaikki olisi mun vastuulla, ja se on vähän uuvuttavaa. Toisaalta mä olen tosi hyvä näissä ajatushommissa, suunnittelussa ja budjetoinnissa.

Aloin miettimään että onko muissakin parisuhteissa/perheissä näin, että nainen hoitaa lähes kaiken ajatustyön ja vastuun?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten valitsette tuollaisia miehiä puolisoiksenne tai jopa lasten isäksi?

Onneksi ei tarvitse ihan pennilleen jokaista euroa laskea, mutta en edes muista milloin vaimo olisi viimeksi tankannut autoa tai maksanut ravintolassa. Kaupassakin maksan useimmin minä. Kumpikin maksaa ne laskut mitä on sovittu.

Toki hänellä on parempi näkemys lasten vaatteista, mutta kyllähän minäkin ymmärrän mennä lasten kanssa ostoksille jos syksyllä ei enää kengät mahdukaan jalkaan tms. 

Toisaalta, tuntuu välillä siltä, että naiset tekevät tällaisista asioista paljon isomman shown. Siis esimerkiksi lapselle vaatteen ostaminen on mahdottoman iso operaatio, kun se ei oikeasti sitä ole. 

Vierailija
22/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Hoidan ostokset ja raha-asiat sillä mä siinä läppärillä kuitenkin roikun, kivampi välillä vertailla pesukoneita kun roikkua palstalla. Budjetin ja siihen liittyvät tilisiirrot teen kerran vuodessa ja ne katsotaan yhdessä läpi, mies saa sen jälkeen ihan itse huolehtia että tilillään on tarvitsemansa bensarahat yms., minä huolehdin omastani. Omat rahat ja yhteisiä menoja -systeemillä siis mennään.

Lapsen asioita nakitan miehelle tasapuolisesti, siis hammaslääkäreitä ja muita.

Ruokalista tehdään koko perhe yhdessä, minä shoppaan ja mies kokkaa arkisin.

Lomat järjestää se joka haluaa lähteä, mies kyllä pakkaa auton ja telttailukamppeet paremmin kuin minä. Myöskin autojen huoltoihin saan valmiin listan käteeni, mitä suodattimia käyn ostamassa. Mies hoitaa vesipumpun huollot ja monet muut talon asiat ihan itsekseen, mainitsee vain tehneensä tai sulkevansa veden seuraavana päivänä tms.

Miehen tarvitessa uutta moottorisahaa hän kertoo minulle speksit, minä nettailen vaihtoehdot ja mies sitten valitsee niistä ja käy joko ostamassa tai minä tilaan lähipostiin. Minun tarvitessa uutta autoa, selvittelen vaihtoehdot, kysyn mielipiteen ja kummatkin käy koeajamassa.

Tunnen kyllä olevani ihan tasavertaisessa parisuhteessa, kumpikin hoitaa ne asiat joissa on parempi ja joista tykkää, kummallakin on vastuu kokonaisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme