Mitä te lapsiperheelliset juotte juhannuksena?
Kertokaa.
Kommentit (22)
Taidan juoda vissyä. Kaksi edellistä viikonloppua on mennyt kavereiden häissä. Ei kyllä tee vähään aikaan mieli alkoholia.
Aateltiin avata pari pulloa kuohuvaa ja tarjota jälkikasvullekin. Ovat jo täysi-ikäisiä.
Kahvia, sitä nyt menee kannukaupalla arkena siinä kun juhannuksena ja joulunakin.
Vettä. Harvoinpa muuta juon. Maitoa en käytä. Teetä joskus.
Alkoholi ei maistu, oksennus tulee jo hajusta. Jouluna on tapana olla viinipullo joulupöydässä. Siitä riittää just tarpeeksi kahdelle. Juhannus ei eroa muista päivistä.
Me olemme siitä omituinen perhe, että vanhemmat ei juo eikä polta. Lapset saattaa haluta limsapullot kun ollaan huvipuistossa ja juuri juhannuksena kun mennään kokkoa katsomaan. Siinä se.
Kuoharia, punkkua, valkkaria, olutta, lonkeroa ja siideriä. Mökillemme tulee useitakin lapsiperheitä.
Ite juon vissyä, kun oon raskaana. Miehelle varmaan maistuu viini ja olut etupäässä, tai mitä nyt vanhempani ovat tarjolle hommanneet.
Kalan kanssa valkkaria ja lihan kanssa punkkua, saunajuomana lonkeroa ja sitä luultavasti illan seurustelujuomanakin. Janoon vettä ja aamiaisella tuoremehua ja kahvia. Kahvia myös päivällä.
Kuohariakin varmasti on lipunnoston aikaan :)
Lapsi on isovanhemmilla hoidossa.
Itse en ota mitään. Olen raskaana, mutta vaikken olisikaan niin en ottaisi. En tykkää oikeastaan alkoholin mausta ja käytän sitä vain hyvin harvoin.
Mies juo olutta, samoin kuin vanhempani. Miehillä on todennäköisesti joku "piilopullo" josta sitten "salaa" käy juomassa.
Olemme siis vanhempieni kanssa mökillä niin kuin joka juhannus.
Vettä, vodkaa, colaa, maitoa, teetä, kahvia, gintonicceja. Ajattelin ostaa myös pojalle olutta ja yleiseen käyttöön salmiakkikossua sekä jotain drinkkitarpeita. Yksi lapsista 22, toiset jo isoja muuten 😊
Täysi lasti kossua ja ämpärillinen omatekemää sahtia. Illan tullen sitten pössäytetään omakasvattamaa.
Juhannuksena kannattaa satsata moniin erilaisiin laatujuomiin ja juomasekoituksiin, lapsille tietysti hankitaan omat alkoholittomat juomat. Sitten ollaan ihan pienessä nousussa, mutta vain pienessä ja jätetään siihen. Laitetaan korkit kiinni, kunnes seuraavana päivänä sama rutiini. Ai eikö onnistu? Iskeekö viinapiru? Yksikin huikka ja heräät viikon päästä Kisahallin putkasta? Ei alkoholia tarvitse niin mahdottomasti kerralla juoda. Ai turhaa ottaa yks tai kaks? Not so! Alkoholin kohottava vaikutus on parhaimmillaan parin annoksen jälkeen. Sitten ruokaa ja alas yläpilvestä keskittymään ihan tavallisiin arkisiin asioihin.
No ihan vichyä, vettä, kahvia ja illalla ehkä jotain kunnollisia ( eli Alkon) siidereitä muutama. Mä en ymmärrä miksi pitäisi ympäripäissään riekkua juhannuksena tai no milloinkaan. Itse tykkään ottaa muutaman ja fiilistellä.
Viiniä, olutta kuten arkenakin. Ei alkoholi tarkoita että pitää olla kännissä.
Lipunnoston aikaan nautitaan perinteisesti kuoharia, lapsille pommacia. Mökin kellarissa on sekä ykkös- että kolmosolutta ja kuivaa siideriä, sieltä voi valita saunaan mieleistänsä.
Aattona aterialla on tarjolla viineistä kuivaa valkkaria kalalle ja lihalle täyteläistä punaviiniä, lisäksi tietenkin vettä.
Vettä, limpparia, mehua? Ihan sitä samaa kuin arkenakin. Ei juhannuksena ole pakko olla humalassa.