Miehen kaveriporukan kanssa mökille - ahdistaa
Lupauduin mökkireissulle miehen (ollaan seurusteltu muutama vuosi) kaveriporukan kanssa. Olen tavannut nämä kaverit ja niiden tyttöystävät vain pariin otteeseen aikaisemmin.
Ongelmana on, että he kaikki ovat tosi hyvännäköisiä. Siis niin miehet kuin naiset, ja minun mieheni vieläpä parhaimmasta päästä.
Ongelmana on, että minä olen aika tavis. Olen näiden vuosien aikana jo tottunut miehen komeuteen eikä ns. tasoeromme haittaa.
Nyt pitäisi kuitenki mennä mökille, jossa pitäisi saunoa alasti/bikineissä näiden kaunotarten ja komistusten seassa ja olla ilman meikkiä. En yleensäkään paljoa meikkaa, mutta kevyt ehostus tuo kummasti itsetuntoa.
Pelkään, että mies joutuu häpeämään, kun naamassa ei ole piirteitä ja kroppa poikamainen pötkelö.
Ahdistaa koko reissu. Pitäisikö perua?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa haisee paska itsetunto, mikä taitaa tosin olla helvetin yleistä varsinkin nykyisten parikymppisten keskuudessa.
Nykyään väite "sinulla on huono itsetunto" tuntuu olevan jonkinlainen syytös. Kuten vaikka "taidat pettää puolisoasi" tai "varastelet kavereiltasi".
Huono itseluottamus (itsetunto on eri asia) on kuitenkin päänsisäinen ongelma, joka aiheuttaa valtavan määrän muita ongelmia elämässä. Kuten esimerkiksi sen, ettei voi mennä kaveriporukan kanssa mökkireissulle. Kaikilla ihmisillä on itseluottamusongelmia. Se on niitä keskeisimpiä asioita ihmisyydessä. Epävarmuus muista ihmisistä ja heidän ajatuksistaan, kun he eivät ole osa yhtä ja samaa mieltä, vaan erillisiä. Itseluottamusongelmista huolimatta monet uskaltavat mennä mökkireissuille. Siitä varmaan stemmaa tämä syyttely. Muita ärsyttää, että jollain on niin kesken tämä ihmisenä olemisen käsittely, että he suorastaan pelkäävät muita ihmisiä ja heidän kuvitteellisia ajatuksia.
Ymmärrän miltä tuntuu. Etäsuhdepoikaystävällä kaikkien kavereidensa tyttöystävät ovat supernättejä. En tunne heitä emmekä koskaan vietä aikaa minun tai sen kavereitten kanssa yhdessä, mutta oon miettinyt etten kyllä koskaan kehtaiskaan.
Sinuna nyt kuitenkin menisin. Katot miten menee ja pidät kivaa. Jos on kauheeta niin voit jälkeenpäin puhua miesystäväsi kanssa mikä sua eniten vaivasi. Etukäteen älä pelkää, reissu voi mennä tosi hyvin! :)
Avauduin miehelle ajatuksistani alkuviikosta eikä se ainakaan parantanut tilannetta. Hän ei suoraan sanottuna ymmärrä epävarmuuttani ja tunteitani yhtään, kokee vaan, että haluan kiukutella.
Sanoi, että turha kuvitella, että suhteemme etenee mihinkään, jos en pysty olemaan normaalisti/stressaamatta hänen kavereidensa kanssa. (Siis muiden kanssa pystyn, mutta en tämän yhden porukan.)
Ok, oikeassa hän onkin.
On kyllä edelleen sen verran huono fiilis, etten ole kunnolla nukkunut kolmeen yöhön, mikä taas osaltaan laskee mielialaa hyvinkin tehokkasti. :( Jee, zombina mökkireissulle, asetelma paranee entisestään..
ap
AP NYT HYMY KORVIIN, ITSETUNTO NOUSUUN JA JUHANNUKSEN VIETTOON! OLE OMA ITSESI, ÄLÄ PEITTELE OMAA HIENOA PERSOONALLISUUTTASI EPÄVARMUUKSIEN TAKIA! MUISTA ETTÄ MEILLÄ KAIKILLA ON OMAT EPÄVARMUUTEMME! ÄLÄ KUVITTELE, ETTÄ OLISIT OLISIT LIIAN HUONO JOHONKIN SEURAAN ULKONÄKÖSI TAKIA!
MIEHESI ON VALINNUT JUURI SINUT, SINUT! MIKSIKÖHÄN? KYSY HÄNELTÄ! PYYDÄ HÄNTÄ KERTOMAAN UUDELLEEN, MIHIN HÄN SINUSSA RAKASTUI!
Mikään ei estä sinua ehostamasta itseäsi vähän saunan jälkeen ja aamuisin. Ei tietenkään mitään paksua meikkivoidekerrosta mutta vähän kulmakynää ja ripsaria tekee ihmeitä eikä siinä ole mitään hävettävää. Näin olen itse tehnyt kun olen ollut vieraassa seurassa mökkeilemässä ja monesti muutkin naiset ovat minun esimerkkini seurauksena uskaltaneet laittautua vähän vaikka ollaan mökillä.
Samoista ulkonäköpaineista kärsii mökeillä aika moni muukin :)
Kiitos ihanista kommenteista, kaipa se siitä!
ap
Varmaan mimmit siellä kuiskuttelee että mitenkä apn miehellä on TON näkönen muija. Onhan se hassua jos mies on tyyliin Cristiano Ronaldo ja tyttöystävä ihan tavis