Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kieltääkö joku laki lapsen mukaan ottamisen töihin?

Vierailija
18.06.2017 |

Sarjoissa/leffoissa näkee kuinka äidit menevät töihin vauvojensa tai lasten kanssa. Niin jos työ on sellainen, ettei siitä aiheudu vaaraa lapselle, saako sen ottaa mukaan? :D Istutat sen penkille, annat piirrellä yms ja itse samalla teet työsi. X) Mietin lähinnä siksi, että työskentelen yksin ja hoitopaikka huomiseksi peruuntui. En keksi mihin lapsen töiden ajaksi laittaisin, sukulaisia ei ole ole 100km säteellä ja isä on itse töissä. Olen yh. Mietin saanko potkut jos otan ton mukaan ja hoidan nopeasti työt pois alta :D Käry voi käydä jos joku valittaa. Onko se laitonta!?! Tuskinpa saan mistään mll laittamaan aamuksi klo 5.30 hoitajaa paikalle enää. Ihminen, joka lasta on hoitanut siis sairastui.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiellä, mutta työpaikan politiikka voi kieltää. Meillä esim. lasta ei voi tuoda työympäristöstä johtuen.

Vierailija
2/22 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän nyt riippuu ihan työpaikkasi säännöistä. On monia työpaikkoja, joihin minkään ikäisiä ulkopuolisia ei saa tuoda. Sun on kysyttävä työnantajaltasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomolta on kysyttävä, josko tilapäisesti voi ottaa mukaan, vai olisiko etätyö mahdollista?

Vierailija
4/22 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltääkö joku laki terveen järjen käytön?

Tuollaista asiaa kysytään työpaikalta, ei av- palstalta. Suurin osa työpaikoista kieltää ulkopuolisten päästämisen työtiloihin ja tämä koskee luonnollisesti myös omia lapsia.

Vierailija
5/22 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan muu kun sukulainen saa hoitaa lastasi?

Vierailija
6/22 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvottelukysymys. Soita esimiehelle ja pyydä lupa! Hätätilanteessa poikkeukset lienee sallittuja ja täysin ymmärrettäviä:)

Vierailija
7/22 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä kieltääkö joku laki, mutta työnantaja voi sanoa ettet saa tuoda lasta työpaikalle, koska lapsi voi olla häiriöksi.

Vierailija
8/22 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on varmaan valehdeltava, että lapsi on kipeä. Palkkaa et saa poissaolosta, jos sanot hoitajan tulleen kipeäksi. Pakko sun poissa töistä oltava.

Vierailija
9/22 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsi voisi sairastua huomiseksi?

Vierailija
10/22 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työpaikasta. Meillä yliopistolla professori viihdytti kerran minun lastani, kun minulla oli luento eikä kukaan muu voinut sitä pitää. Se oli muuten välittömästi ihan totaalista sielujen sympatiaa, molemmilta osapuolilta. Siellä ne juoksivat pitkin käytäviä kun tulin pois luennolta ja ovat senkin jälkeen leikkineet yhdessä :-)

Vierailija
11/22 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarjoissa/leffoissa näkee kuinka äidit menevät töihin vauvojensa tai lasten kanssa. Niin jos työ on sellainen, ettei siitä aiheudu vaaraa lapselle, saako sen ottaa mukaan? :D Istutat sen penkille, annat piirrellä yms ja itse samalla teet työsi. X) Mietin lähinnä siksi, että työskentelen yksin ja hoitopaikka huomiseksi peruuntui. En keksi mihin lapsen töiden ajaksi laittaisin, sukulaisia ei ole ole 100km säteellä ja isä on itse töissä. Olen yh. Mietin saanko potkut jos otan ton mukaan ja hoidan nopeasti työt pois alta :D Käry voi käydä jos joku valittaa. Onko se laitonta!?! Tuskinpa saan mistään mll laittamaan aamuksi klo 5.30 hoitajaa paikalle enää. Ihminen, joka lasta on hoitanut siis sairastui.

Kellonei ole edes seitsemää vielä. Nyt soitat vaan jokaisen tuttavan läpi, ja hoidat sen lapsenvahdin. Tai soitat esimiehellesi ja kysyt saatko ottaa lapsen mukaan?

Sun työpanos ei varmasti ole 100 jos sulla on siellä vahdittava, mutta ainahan voi sopia, jos yrittää.

Vierailija
12/22 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti ihan työpaikasta. Itse muistan olleeni joskus mukana isäni työpaikalla kun oli joku vastaavanlainen tilanne, missä pientä lasta ei voitu yksin kotiin jättää, mutta ei ollut ketään joka olisi voinut hoitaakaan.

Mutta isäni on toimistotyössä, jossa hänellä on työhuone, joten siinä työympäristössä en juuri ketään muuta kuin häntä olisi päässyt häiritsemäänkään.

Vierailija
13/22 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tietenkään mikään laki kiellä, mutta tietysti siihen tarvitaan työnantajalata lupa. Mikä ettei jos työpaikan olosuhteet sen sallii. Kyllä meillä on ollut työntekijöiden lapsia joskus kun on tullut joku hoitopaikka ongelma (suunnittelutoimisto).

Itsellä on jo isot lapset mutta olen tässä miettinyt että kehtaisko kysyä lupaa viedä koiraa töihin, koska seuraava juoksu voi olla hankala jos jättää nartun ja uroksen keskenään kotiin.

Vierailija
14/22 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ollut mummoni mukana kun siivoili toimistoja ja pankkeja. Teen itse samaa, siivoan... siksi niin aikainen lähtö ja hoitajan pitäisi olla täällä 5.30. Tuttavia on täällä tasan kolme, yksi ei suostu heräämään noin aikaisin, toinen on töissä ja kolmas lomailemassa toisessa kaupungissa...

AP

Vierailija
15/22 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pomo lähtee töihin jo klo 4-5, on varmaan nukkumassa! :/

Vierailija
16/22 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan monikin. Lapsen kuuluu olla tarpeitaan vastaavassa ympäristössä.

Vierailija
17/22 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta hieronut kulmakarvani veke pohtiessani mitä ihmettä teen. Soitan aamulla pomolle ja kysyn onko ok koska muuhun en nyt tähän hätään pysty. Olisi edes aamulla ilmoitellut tuntevansa olonsa kipeäksi niin olisin ehkä ehtinyt asialle jotain tekemäänkin :/ Kuten lähteä viemään sukulaiselle. Mutta nyt nukkumaan itsekkin, kiitos vastauksistanne :)

Vierailija
18/22 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida laki kieltää, ellei lapselle makseta työpaikalla olosta palkkaa. Silloin taitaa olla laitonta.

Vierailija
19/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten kävi? :-)

Vierailija
20/22 |
19.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan työpaikasta.

Lapsena kesäaikaan isäni kippasi minut aika usein äitin työpaikalle töihin lähtiessään (työajat meni päällekkäin, olisi pitänyt olla useampi tunti yksin), mutta äitini tosin oli kirjastossa töissä, joten istuskelin vaan lukemassa sarjiksia ja välillä äiti oli varannut minulle tietokonevuoron.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän