Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pomo huomautti töistäni perjantaina - jäipä kurja fiilis

Vierailija
18.06.2017 |

Taustaa: olen aloittanut uudessa työssä 1 kk sitten. Mielestäni olen oppinut uuden työn varsin nopeasti vaikka ala on uusi, järjestelmät täydellisen sekaisin ( valitettavan totta ) ja lomakauden lähestyessä töitä on ollut järkyttävä määrä kun tietyt hommat pitää saada tehtyä ennen lomia. Olen pariin otteeseen todennut pomolleni että yhdet hommat laahaa perässä kun en yksinkertaisesti ehdi tekemään niitä vaan joudun priorisoimaan muut tärkeämmät hommat edelle. Vihdoin torstai-iltapäivänä pääsin näiden rästihommien pariin ja niitä tein koko loppupäivän ja perjantain. Pomo tulee sitten iltapäivällä kysymään että onkohan joku ongelma kun hän huomaa että tietyt jutut on olleet mulla 2 viikkoa ja nyt vasta teen niitä. Vastasin että joo, ongelma on mun huonous ☹️ Vitsi että tuntui kurjalta kun toinen tulee huomauttamaan töistä, varsinkin kun olen asiasta jo sanonut. Toki olen syyllinen tilanteeseen että en ole töitä tehnyt, mutta luulisi että esimieheltä riittäisi ymmärrystä että kuukauden jälkeen en vielä osaa tehdä töitä samalla nopeudella kuin muut. Kollegani ovat kyllä sanoneet että pomo ei ymmärrä yhtään millaista meidän työ on ja mitä kaikkea se sisältää. Yhtäkaikki, paska fiilis. Pakko tulla tänne avautumaan. Minä nelikymppinen asiantuntijatehtävissä oleva akka sain käytännössä ekaa kertaa työurani aikana kuulla että en hoida hommiani kunnolla 😂 Kävi näköjään luonnon päälle ja toki tästä pääsee yli, mutta täytyypä sanoa että työkuorma on aivan liiallinen ja töitä pitäisi tehdä 60 tuntia viikossa että saisi hommat toimimaan... ei musta vaan taida enää olla siihen. Niin ja pomo kyllä sitten lievensi kun näki että oikeasti hänen sanansa loikkasivat... tajusi että en ole yksinkertaisesti ehtinyt tehdä annettuja töitä. No kerrankos sitä kolahtaa itsetunto työelämässä. Toki töissäni olen ennenkin saanut kritiikkiä mutta silloin se on tuntunut jotenkin oikeutetummalta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali-ihminen sanoisi tuossa tilanteessa, että hommat eivät mene toivotusti, koska esimiestyö on yksikössä epäpätevää.

Vierailija
2/4 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä samanlainen tilanne, 1,5kk ollut talossa, ilman kunnollista perehdytystä, valmistuin lyhyestä koulutuksesta alkuvuodesta. Pomo tuli marisemaan kun minulla menee liikaa aikaa asiakkaisiin, eikä heiltä voida laskuttaa sitä kaikkea. Toissapäivänä oli vielä iloinen kun asiakaspalaveri meni hyvin ja oli luvut huolellisesti paikoillaan ja esitys koossa. Saas nähdä mikä on pomon mielentila huomenna.. En osannut reagoida oikein mitenkään töissä, kun oli niin kiire saada hommat valmiiksi. Minä teen parhaani ilman kunnollista opastusta, niin kappas siinä menee aikaa! Prkle kun kiukuttaa. Toisilla on 5-10-30v kokemusta niin niillä varmaan onkin laskutuskin kohdallan... Tosin yhden "nopean" tekijän töissä huomasin paljon puutteita ja virheitä kun autoin tämän jäädessä lomalle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit, että ongelma on sun huonous...eli alennat työpanoksesi laatua ihan itse.... Ei, ei, ei.

Vierailija
4/4 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taustaa: olen aloittanut uudessa työssä 1 kk sitten. Mielestäni olen oppinut uuden työn varsin nopeasti vaikka ala on uusi, järjestelmät täydellisen sekaisin ( valitettavan totta ) ja lomakauden lähestyessä töitä on ollut järkyttävä määrä kun tietyt hommat pitää saada tehtyä ennen lomia. Olen pariin otteeseen todennut pomolleni että yhdet hommat laahaa perässä kun en yksinkertaisesti ehdi tekemään niitä vaan joudun priorisoimaan muut tärkeämmät hommat edelle. Vihdoin torstai-iltapäivänä pääsin näiden rästihommien pariin ja niitä tein koko loppupäivän ja perjantain. Pomo tulee sitten iltapäivällä kysymään että onkohan joku ongelma kun hän huomaa että tietyt jutut on olleet mulla 2 viikkoa ja nyt vasta teen niitä. Vastasin että joo, ongelma on mun huonous ☹️ Vitsi että tuntui kurjalta kun toinen tulee huomauttamaan töistä, varsinkin kun olen asiasta jo sanonut. Toki olen syyllinen tilanteeseen että en ole töitä tehnyt, mutta luulisi että esimieheltä riittäisi ymmärrystä että kuukauden jälkeen en vielä osaa tehdä töitä samalla nopeudella kuin muut. Kollegani ovat kyllä sanoneet että pomo ei ymmärrä yhtään millaista meidän työ on ja mitä kaikkea se sisältää. Yhtäkaikki, paska fiilis. Pakko tulla tänne avautumaan. Minä nelikymppinen asiantuntijatehtävissä oleva akka sain käytännössä ekaa kertaa työurani aikana kuulla että en hoida hommiani kunnolla 😂 Kävi näköjään luonnon päälle ja toki tästä pääsee yli, mutta täytyypä sanoa että työkuorma on aivan liiallinen ja töitä pitäisi tehdä 60 tuntia viikossa että saisi hommat toimimaan... ei musta vaan taida enää olla siihen. Niin ja pomo kyllä sitten lievensi kun näki että oikeasti hänen sanansa loikkasivat... tajusi että en ole yksinkertaisesti ehtinyt tehdä annettuja töitä. No kerrankos sitä kolahtaa itsetunto työelämässä. Toki töissäni olen ennenkin saanut kritiikkiä mutta silloin se on tuntunut jotenkin oikeutetummalta.

Tuo nyt oli ihan rimanalitus sinulta. Ei työelämässä toimi tuollainen teinimäinen marttyyriasenne, eikä säälipisteitä jaeta. Olisit perustellut ihan asiallisesti, miksi et ollut saanut tehtäviä tehtyä, ilman dramaattista uhriutumista. Tuohan voi johtaa vaikka työsopimuksen purkamiseen koeajalla, jos esimies on tyytymätön työhösi ja vielä itse menet möläyttämään, että olet huono työssäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi