Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku oksentanut rappuun, kukaan ei korjaa

Vierailija
18.06.2017 |

Lyhyesti: asun 3. kerroksessa. Joku naapureista on vetänyt kunnon yrjöt keskelle ylimpiä portaita, haju on uskomaton ja kenkiä saa aina varoa siitä kävellessä. Se läjä on haissut tuolla nyt reilun viikon.
Soitin talkkarille, joka suuttui ja antoi siivoojan numeron, joka sanoi, että on ilmoittajan vastuulla eli MINÄ joko maksan tai siivoan. Mitä tässä pitäisi tehdä? En todellakaan ala kuuraamaan portaista jonkun tuntemattoman oksennuksia.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös! Kenen homma tuo nyt on?

Vierailija
2/28 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta eikö siivoojankin pitäisi käydä kerran viikossa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle kuuluu rappukäytävän kunnossapito?

Vierailija
4/28 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojan homma, mutta se hoidetaan sitten normaalin siivouksen yhteydessä, yleensä se on viikon-parin välein. Sillä välillä saa asukkaat itse siivota isot sotkunsa, mutta taloyhtiön pitäisi kyllä tosin hoitaa maksupuoli jos sinne tilataan siivous normaalisiivouksen ulkopuolella.

T: entinen siivooja

Vierailija
5/28 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi siivoojalla nyt sen verran olevan ammattiylpeyttä. Onko se nyt iso vaiva jos käväisee siivoamassa yhden oksennuksen vaikka normaalin työajan jälkeen?

Vierailija
6/28 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut viikon siivoamatta??? Vaikka huoltoyhtiö ja siivooja tietää asiasta??!!

Mitä helevettiä!

Tottakai se siivotaan sen toimesta jolla soppari yhtiön huoltamisesta ja siivoamisesta on olemassa. Vittu mitä lusmuamista.

Isännöitsijältä tieto että mitä siinä huoltosopimuksessa lukee. Ei muuten varmasti lue että " sotkun ja vahingon sattuessa yleisissä tiloissa,on tilan siivoaminen sen löytäjän vastuulla".

Voi vittu että sylettää tuommoiset selittelijät.

Sanokaa sitten koko sopimus irti ja ottakaa joku semmoinen joka tekee työnsä.

Vierailija
7/28 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, riippuu miten paljon taloyhtiö haluaa säästää siivouskustannuksissa. Meidän rappukäytävässä käy siivooja kerran kuukaudessa. Ja joo, paskainen on kuin mikä.

Vierailija
8/28 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi siivoojalla nyt sen verran olevan ammattiylpeyttä. Onko se nyt iso vaiva jos käväisee siivoamassa yhden oksennuksen vaikka normaalin työajan jälkeen?

Phahahahaha! Sullekkaan ei ole iso vaiva työpäivän jälkeen tehdä ylimääräisiä töitä. Ilomielinhän sinä rupeat jotain ylimääräisiä hommia tekemään kun saisit jo lähteä kotiin!

Vierailija
9/28 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi yhtiön hallitus ylimääräiseen hätäkokoukseen.

Vierailija
10/28 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksennuksen siivoaminen ei mun mielestä kuulu asukkaille, korkeintaan sille joka sotkun on aiheuttanut. Jos itse joutuisin siivoamaan niin voisi pian olla toiset oksennukset vieressä :D

Vierailija
11/28 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa soittaa isännöitsijälle ja pyytää tilaamaan kunnollinen porraskäytävän siivous. Rutiinisiivousten kanssa se on se ongelma, että jos ollaan sovittu, että lattia siivotaan niin silloin ei tosissaan siivota mitään muuta kuin lattia. Vaikka paskaa ja oksennusta valuisi pitkin seiniä, siihen ei kosketa, koska sopimuksessa ei lue. Lisäksi työaika on usein niin kortilla, ettei edes ehdi tekemään mitään ylimääräistä, mulla oli siivoojana ollessa 20 minuuttia aikaa siivota useampi kerrotalo, ei siinä kerennyt tehdä muuta kuin juosta tukka putkella talojen läpi ja kerätä vaan isoimmat roskat mukaan.

Vierailija
12/28 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, riippuu miten paljon taloyhtiö haluaa säästää siivouskustannuksissa. Meidän rappukäytävässä käy siivooja kerran kuukaudessa. Ja joo, paskainen on kuin mikä.

Mitä ihmettä.. oletko varma että näin on sovittu vai käykö vain siivooja kerran kuussa? Meinaan näitä siivoajia on.. sopimukset on tehty 2-3*/vko mutta siivooja käy vaan kerran kuussa jos silloinkaan. Eli tee nyt ihmeessä valituksia rappujen kunnosta kuvineen,tarkastavat sopimuksen. Meillä yksi kohde, jossa oli sopimus ja laskutus sen mukaan, että käy kahdesti viikossa ja saunan ja alatilat siivoaa kerran viikossa. Siivooja kävi paikalla 1-2kk välein siivoamassa raput ja saunaa ja alatiloja ei ollut siivonnut kertaakaan sen parin vuoden aikana mitä siinä"oli" töitä tekemässä. Voitte kuvitella sen paskan määrän ja pilalle menneet pinnat. Asukkaat eivät valittaneet joten... sit kun joku avasi suunsa huomattiin moinen. Ja näitä siivoojia on!!! Nostavat palkkaa, mutta töissä eivät käy. Syyt saa se firma vaikka vika on tekijässä.

Vierailija
13/28 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisella toiminnalla saa potkut ja meidän firmassa siivoojat ei ainakaan kantaneet kohteiden avaimia mukana ympäri kyliä, ne piti erikseen hakea toimistolta aamulla ja palauttaa takaisin työpäivän jälkeen.

Vierailija
14/28 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en kyllä olisi viikkoa haistellut. Eli rätti käteen, yrjöt veks ja rätti roskiin. Olipa oksentaja kuka tahansa, niin jokaisella asukkaalla on mielestäni velvollisuus pitää rappu siistinä jos huoltoyhtiö on noin surkea.

Vierailija
15/28 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä.. oletko varma että näin on sovittu vai käykö vain siivooja kerran kuussa? Meinaan näitä siivoajia on.. sopimukset on tehty 2-3*/vko mutta siivooja käy vaan kerran kuussa jos silloinkaan. Eli tee nyt ihmeessä valituksia rappujen kunnosta kuvineen,tarkastavat sopimuksen. Meillä yksi kohde, jossa oli sopimus ja laskutus sen mukaan, että käy kahdesti viikossa ja saunan ja alatilat siivoaa kerran viikossa. Siivooja kävi paikalla 1-2kk välein siivoamassa raput ja saunaa ja alatiloja ei ollut siivonnut kertaakaan sen parin vuoden aikana mitä siinä"oli" töitä tekemässä. Voitte kuvitella sen paskan määrän ja pilalle menneet pinnat. Asukkaat eivät valittaneet joten... sit kun joku avasi suunsa huomattiin moinen. Ja näitä siivoojia on!!! Nostavat palkkaa, mutta töissä eivät käy. Syyt saa se firma vaikka vika on tekijässä.

Olen, koska olen itsekin ollut töissä kyseisessä firmassa siivoamassa tämän alueen muita taloja.

Vierailija
16/28 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu tuollainen enää nykyään, koska siivouskohteissa pitää skannata QR -koodi älypuhelimella, kun aloittaa työt ja uudestaan kun lopettaa. Laatu- ja pistotarkastuksia on lähes viikottain.

Vierailija
17/28 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisella toiminnalla saa potkut ja meidän firmassa siivoojat ei ainakaan kantaneet kohteiden avaimia mukana ympäri kyliä, ne piti erikseen hakea toimistolta aamulla ja palauttaa takaisin työpäivän jälkeen.

Siivoja voi soittaa jonkun asukkaan summeria ja kertoa mikä tilanne on. Pääsee rappukäytävään ja tekee tehtävänsä eli siivoaa oksennuksen pois. Töitään hän ei tee koska tekee sen vapaa-ajallaan.

Vierailija
18/28 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia noin häiritsee niin kukaan ei käy sitä sieltä siivoamassa? Ei edes itse syyllinen? Jos mä oksentaisin rappukäytävään niin kävisin ehdottomasti kyllä sen siivoamassakin, hävettäis semmonen kasa jättää muiden iloksi.

Ja jos mua ihan helvetisti vaivaisi ja kukaan ei aio asialle tehdä mitään niin kyllä mä yrittäisin sitä jotenkin puunata, vaikkei minulle kuuluisikaan.

Vierailija
19/28 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitto kiinteistöhuoltoon. Ne hoitaa ylimääräisen siivouskeikan sinne. 

Vierailija
20/28 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen, koska olen itsekin ollut töissä kyseisessä firmassa siivoamassa tämän alueen muita taloja.

Tee se valitus kuvineen silti. Joutuvat käsittelemään asiaa olisiko aiheellista hankkia useammin siivooja paikalle. Kyllä on pihi taloyhtiö!!! Hyi vattu... meillä kävi ennen 3*/vko ja nyt taloyhtiö ilmeisesti alkoi pihistelemään (Lumo/VVO/Kojamo mikä lie nyt onkaan) ja siivooja käy kerran viikossa ja ottaa vaan isoimmat. Hissit on ollu pari viikkoa ihan lääpityt ja pyyhkäissyt vain isoimmat jäljet pois sama ikkunoissa. Ei kaikkia pyyhkäise, vain isoimmat ja hyvä jos ikkunasta läpi enää näkyy. Sama roska seissy ylhäällä kaks viikkoo. Ajattelin valittaa koska mua ottaa päähän :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä