Antaisitko lapsesi mennä rarsastuslukioon?
Kommentit (36)
En, koska lapsi ei ole koskaan ratsastanut. Tulisi turhan vaikea lukiotaival.
En tiedä. Oma lapseni aloitti ratsastuksen kolme vuotta sitten. Ei kilpaile, harrastaa. Vuoden päästä olisi lukioon meno. Ratsastuslukioonko hmm...jos keksisi moisen ja haluaisi?
Voi kun tuo koiralukio kuulostaa niin ihanalle <3
Vierailija kirjoitti:
En antaisi. Turhaa pelleilyä minusta. Ihan samalla tavalla en antaisi mennä mihinkään käsityö- tai muuhun vastaavaan harrastelukioon, urheilulukiot, musiikkilukiot ja Kallio ovat sitten asioita erikseen.
Miten urheilulukio, musiikkilukio ja ilmaisutaitolukio olisivat sitten eri asia? Samalla tavalla harrastuksia nekin.
Harrastuslukio. Harrastetaan kaikkea kivaa. ;)
Vierailija kirjoitti:
En. Minulla on sellainen mielikuva, että tuollaisessa paikassa pörrää aikuisia miehiä teinityttöjen kimpussa.
Ypäjällä hevosopiston ympärillä pyörii jonkin verran miehiä, joista valtaosa on alle 30 vuotiaita. Opiston rehtorikin on todennut miten heitä on pitänyt patistaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Minulla on sellainen mielikuva, että tuollaisessa paikassa pörrää aikuisia miehiä teinityttöjen kimpussa.
Ypäjällä hevosopiston ympärillä pyörii jonkin verran miehiä, joista valtaosa on alle 30 vuotiaita. Opiston rehtorikin on todennut miten heitä on pitänyt patistaa pois.
No onhan emäntäkouluissakin.
Vierailija kirjoitti:
19 ei ole ap, =)
No sitten teillä on ratsastuslukioon menijä, mutta ap jää vielä mysteeriksi kun ei tarkemmin kertonut mitään taustoja.
Antaisin. Oma äitini ei antanut ja olen edelleen katkera.
Tietysti, tosin ratsastusta pitää harrastaa tosissaan, jopa ammatiksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Ypäjälle? Kyllä.
Hevoset, ratsastus on elämäntapa, voi myös hankkia ammatin harrastuksen pohjalta.
Ei vaan Rautalammin.
Mutta ihan sama, lapseni ovat aina saaneet valita sen koulutuksen, minkä ovat itse halunneet.
Tietysti. Siskoni lapsi kävi ratsastuslukion, sillä oli harrastanut hevosia koko elämänsä ja tähtäimenä oli eläinlääkärin ura, joksi hän valmistuikin 2 vuotta sitten :)
Antaisin, jos taitojen perusteella olisi edellytyksiä, ettei ole ihan aloittelija muihin verrattuna. Ja tietysti sillä oletuksella, että on varaa maksaa lukiokirjojen lisäksi muutkin kulut. Ratsastus on hieno harrastus, ja tukisin sitä samalla tavalla kuin muitakin harrastuksia.
Mun kaveri kävi aikoinaan Ruoveden ratsastuslukion. Vaikutti tosi kivalta paikalta, mutta kaverin puheiden perusteella vapaa-ajalla meno oli aika villiä.. Tosin eikös lukiolaisilla ole muutenkin vapaa-aika usein melko villiä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai siellä niitäkin on, jos on kerran siittola.
19 ei ole ap, =)