Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etuhampaiden välissä oleva rako

Vierailija
18.06.2017 |

Minulla on jo lapsesta saakka ollut rako etuhampaiden välissä ja nyt asia on alkanut todella vaivaamaan, sillä en kehtaa hymyillä kuvissa niin että hampaat näkyy kun se näyttää niin rumalle mielestäni.

Kysynkin siis nyt onko kenellä samaa ongelmaa ja oletteko asian saaneet jotenkin korjattua? Oikomishoitoa ei hammaslääkärit ole minulle ikinä edes ehdottaneet ja eikös tuo ole aika pitkä prosessikin. Mietin onkohan tähän sitten muutakin keinoa jolla raon saisi pois?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50-vuotias nainen. Minulla oli sellainen rako ja minä kyllä kärsin siitä nuorena. Noin 30-vuotiaan olin kunnallisella puolella hammaslääkärillä, joka kysyi mitä tykkään siitä raosta. Jo samalla käynnillä rako korjattiin paikka-aineella, joka on saman välitä kuin omat hampaat. Se korjaus on pysynyt nyt tämän 20v. En ole katunut.

Vierailija
22/52 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50-vuotias nainen. Minulla oli sellainen rako ja minä kyllä kärsin siitä nuorena. Noin 30-vuotiaan olin kunnallisella puolella hammaslääkärillä, joka kysyi mitä tykkään siitä raosta. Jo samalla käynnillä rako korjattiin paikka-aineella, joka on saman välitä kuin omat hampaat. Se korjaus on pysynyt nyt tämän 20v. En ole katunut.

Siis saman väristä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen oikein ymmärtänyt niin esteettinen hammashoito ei vie niin kauaa aikaa. Jos joudutaan korjaamaan purentavikoja homma on työläämpi ja pitkäkestoisempi. Maksaa varmasti, mutta ajallisesti en usko et kauaa menee (suhteellista tietenkin), tai että olisi hammaslääkärille mikään vaikea juttu jos ei muuta vikaa ole. Saattaa tietenkin muuttaa purentaa mikä sit vaikuttaa.

Vierailija
24/52 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli rako lapsena. Kun vähitellen kasvoi viisaudenhampaat ja kaikki hampaat asettuivat paikoilleen, rako olikin poissa. Hampaissa ei muutenkaan ole juuri ollenkaan rakoja tai ne on siis tosi ahtaat ja pienet. Joka aterialla väleihin jää ruokaa, pitää kaivaa hammaslangalla tms. pois, ei lähde edes harjaamalla. Joka ilta hammaspesulla hampaiden raoista saa kaivella kaikenlaista.

Vierailija
25/52 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rako etuhampaitten välissä ja musta se on ihan fine. Ei se mua häiritse ja tuo vähän persoonallisuuttakin ulkonäköön.

Vierailija
26/52 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi että osa ihmisistä ei osaa olla onnellisia tai ylpeitä omista piirteistään..

Sinulla itselläsi ei taida olla mitään "piirteitä" vai mitä? Et ole kalju tai kyttyräselkäinen tai syntynyt ilman toista kättä tai ilman nenää? Huutelet sieltä norsunluutornistasi vain, että "Nauttikaa piirteistänne! Minusta on ihana katsella kun olette rumempia kuin minä!"

Vierailija
27/52 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse hävetä, se on söpö.

M40

Vierailija
28/52 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli rako etuhampaiden välissä ja samalla kun hoidettiin purentavikaa, tuo rako kurottiin umpeen. Tähän käytettiin kaksiakin erilaisia hammasrautoja ja hoito kesti useamman vuoden. Sitkeästä oionnasta huolimatta tulos kesti muutaman kuukauden. Nyt rako on samanlainen kuin ennen hoitoja, mutta purentavika sentään korjaantui. Aluksi asia vähän harmitti, mutta nyt rako ei enää häiritse.

Vierailija
29/52 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se raon kauneus varmaan riippuu hampaista, pienissä ja siroissa hammasrako on ehkä jokseenkin söpö, mutta itselläni on niin isot hampaat että se näytti kamalalta.

Juuri näin!! Ärsyttää nuo söpöys ja muka persoonallisuusjutut. Itse näytin jänikseltä. Valitettavasti raon korjauksen (muovilla yht. 230e yksit) jälkeen koen etuhampaani hieman isoksi edelleen mutta silti onnellinen että tein sen. Oli muuten täysi kivuton "toimenpide".

Vierailija
30/52 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma Kariko se siellä kyselee? Sillä tosin on rako joka hampaan välissä. Onhan se toisaalta kätevääkin kun ei ruoka tartu hampaanväleihin. Paitsi joku kyljys tietty.

Vierailija
31/52 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella jää se rako, kun on ikenen ja huulen välissä oleva jänne liian lyhyt/tiukka.

Jos sen lapsena katkasee pieni toimenpide hammaslääkärissä, niin yleensä hampaat kasvaa lähemmäs toisinaan automaattisesti.

Näin selitti hammaslääkäri ja laserilla nappas tyttären jänteen katki muutama vuosi sitten. Ei ole rakoa enää.

Vierailija
32/52 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Olen 12v just täyttäny ja mulla on oikeesti tajuttoman iso rako etu hampaiden välissä! Haluaisin siitä eroon. Että kuinka paljon maksaisi mun ikäselle? Vai saako ees sitä muovia tän ikäsenä.

Vierailija
33/52 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Sitä sun kannattaa kysya hammaslääkäriltä. Alaikäinen saanee ilmaiseksi jos suostuvat laittamaan. Kolmoisviestissä oli jotain tietoa millaisesta toimenpiteestä on kyse, eli vahingoittaa hammasta, eikä ole elinikäinen.

Ikäsi huomioiden luulen että näet ongelman pahempana kuin se onkaan. Kuten monikin tässä keskustelussa on jo osoittanut, rako on persoonallisen näköinen eikä välttämättä ollenkaan ruma. 

Vierailija
34/52 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi! Olen 12v just täyttäny ja mulla on oikeesti tajuttoman iso rako etu hampaiden välissä! Haluaisin siitä eroon. Että kuinka paljon maksaisi mun ikäselle? Vai saako ees sitä muovia tän ikäsenä.

Saman verran maksaisi yksityisellä kuin aikuisellekin, mutta tuskin hammaslääkäri suostuu laittamaan kun sinulla ne hampaat voi vielä mennä yhteen.

Odota, että saat kaikki takahampaat riviin ja murehdi sitten jos vielä rako etuhampaiden välistä löytyy ja häiritsee.

Vierailija
35/52 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin niin, suora rako on nätti ja vino kamala O.o

Vierailija
36/52 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka sanoo, että hammasrako on kaunis ja haluavat sellaisen itselleen, voisitte mennä hammaslääkäriin ja laitattaa itsellenne sellaisen raon. Ne kenellä se on ja eivät sitä halua, kokevat sen olevan ruma ja itsetuntoa alentava, on ihan turha sanoa, että anna olla, se on persoonallinen. Ja jos 12 vuotiaalla on hammasrako, kai se voi kuroutua yhteen, mutta jos sukulaisilla on tätä "vikaa" niin se ei todellakaan kuroudu yhteen

Minulla hammasrako on ollut jo 37v,enkä pidä siitä, vihaan sitä. Samoin tyttärelläni 11v on täysin identtiset hampaat kuin minulla, haluaa oikomishoitoon ja sinne mennään.. En halua lapselleni samanlaista lähes 40 vuoden ärsytystä hampaistaan kuin itselläni on ollut..

Vierailija
37/52 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tykkää toiset ei kirjoitti:

Ne jotka sanoo, että hammasrako on kaunis ja haluavat sellaisen itselleen, voisitte mennä hammaslääkäriin ja laitattaa itsellenne sellaisen raon. Ne kenellä se on ja eivät sitä halua, kokevat sen olevan ruma ja itsetuntoa alentava, on ihan turha sanoa, että anna olla, se on persoonallinen. Ja jos 12 vuotiaalla on hammasrako, kai se voi kuroutua yhteen, mutta jos sukulaisilla on tätä "vikaa" niin se ei todellakaan kuroudu yhteen

Minulla hammasrako on ollut jo 37v,enkä pidä siitä, vihaan sitä. Samoin tyttärelläni 11v on täysin identtiset hampaat kuin minulla, haluaa oikomishoitoon ja sinne mennään.. En halua lapselleni samanlaista lähes 40 vuoden ärsytystä hampaistaan kuin itselläni on ollut..

Juuri näin! Itse laitoin muovia peittämään rakoa 5 vuotta sitten ja oli todella hyvä ratkaisu, jota en ole katunut kertaakaan. Sen jälkeen näytin jopa kivalta hymyillessäni. Hyvin on muovipaikka kestänyt, eikä edes tainnut maksaa mitään tai alle 50 e. 

Vierailija
38/52 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli tuollainen rako. Korjuutin sen yksityisellä. Siihen valettiin paikka-aineen kaltaisesta aineesta pienet palat. Aivan kuin hieman lisää hammasta. Maksoi muutaman satasen ja olen ollut tosi tyytyväinen. Tuosta nyt jo aikaa suunnilleen 10 vuotta.

Sama juttu. Etuhampaiden väliin pala muovia, maksoi alle 300 € ja pysynyt hyvänä yli 20 vuotta. Muutos ihan huikea. Oikomishoitoa tai laminaatteja en halunnut ja niiden hintakin olisi ollut ihan toinen.

Vierailija
39/52 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on rako ylähampaiden välissä ja joskus aikoja sitten yksityishammaslääkärini kysyi, että haluanko mä eroon siitä. En halunnut. Mua se ei haittaa yhtään ja hymyilen ihan normaalisti. Toisilla on hörökorvat, mulle nyt sattu rako hampaiden väliin. So what.

Samaa mullekin ehdotti. En oo ikinä ennen sitä miettinyt, että se olisi jotenkin ruma, mutta sen jälkeen alkoi vaivaamaan..

Vierailija
40/52 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madonnalla ja Demi Lovatolla on rako hampaiden välissä. Ja Vanessa Paradisilla on valtava rako hampaiden välissä. Ei siitä kannata tehdä ongelmaa, ongelma on pikemminkin korvien välissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi