Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mastercardin luottoraja on 2500€. Voinko ostaa sillä yli tuon 2500€:n matkan?

Vierailija
17.06.2017 |

Mastercardiin liittyy hyvä matkavakuutus ja Mastercard korvaa, jos lento perutaan tai tulee jotain muuta, kunhan matka on maksettu tuolla kortilla.

Minulla on luottoraja 2500€. Voinko maksaa sillä matkan, joka maksaakin 2700€? Raha on toki tililläni, joten maksaisin sen heti pois luonnollisesti, mutta voiko kortilla ostaa yli luottorajan?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luottorajan nostaminen ei onnistu ja kyseessä on Nordean kortti, niin jos maksat 2500 kortilla ja 200 rahalla, niin silloinhan se 75% vaatimus toteutuu. Mutta pitää sitten kaikki majoitukset maksaa kortilla.

Vierailija
22/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin. Kello on lähemmäs kahdeksan lauantai-iltana. Oma pankki on Handelsbanken, eikä kukaan ole vastaamassa mihinkään viesteihini tähän aikaan viikonlopusta. Maksoin 200€ luottokorttilaskulleni, eikä nyt varttiin ole mitään tapahtunut. Luottokorttitiedoissa näkyy, että käytettävissä noin 2490€, kun siellä on noin 10€:n parkkilasku. Edelleen vain näkyy tuo sama summa, eikä ole edes sitä 2500€.

Minulla on myös Visa, jolla samaa 2500€:n luottosumma. Se on S-Pankin ja sillä tilillä ei ole kuin 150€, kun sinne menee vain S-bonuksia. Eli en pysty sielläkään nostamaan luottorajaa tarpeeksi, vaikka siirtäisin tuon 150€ Visalle. Jolla nyt ei sitten ole sitä vakuutustakaan..

Jotenkin ihan älytöntä, että on rahaa ja luottoja, mutta raha ei siirry. Eikä varsinkaan eri pankkien välillä.

En oikeasti keksi muuta ratkaisua kuin maksaa tililtä suoraan sen matkan. Koitin jo äsken maksaa sillä Handelsbankenin Mastercardillani, mutta maksu ei mennyt läpi. Eli vaikka maksoin sen 200€, niin sitä 2670€:n matkaa ei voinut maksaa. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mastercardiin liittyy hyvä matkavakuutus ja Mastercard korvaa, jos lento perutaan tai tulee jotain muuta, kunhan matka on maksettu tuolla kortilla.

Minulla on luottoraja 2500€. Voinko maksaa sillä matkan, joka maksaakin 2700€? Raha on toki tililläni, joten maksaisin sen heti pois luonnollisesti, mutta voiko kortilla ostaa yli luottorajan?

Etko kayta sita sita korttiasi? Luottoraja nousee kun kayttaa korttia ja maksaa ajallaan. minulla raja on $25000.00

Ei se nouse automaattisesti Suomessa.

Vierailija
24/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AARGH. Siis Handelsbankenin luottokorteissa on tänään joku PÄIVITYShäiriö! En siis pystyisi muutenkaan maksamaan sitä matkaa tänään luottokortilla. 

Lähtö on huomenna, siksi asia on vähän kiireinen. Eli rahalla maksan nyt, ei muuten päästä huomenna mihinkään.

ap

Vierailija
25/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi.

Eikä tule edes sanktiota, kun maksat sen nopeasti sitten pois.

Toisinaan tulee toimittua noin.

Vierailija
26/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AARGH. Siis Handelsbankenin luottokorteissa on tänään joku PÄIVITYShäiriö! En siis pystyisi muutenkaan maksamaan sitä matkaa tänään luottokortilla. 

Lähtö on huomenna, siksi asia on vähän kiireinen. Eli rahalla maksan nyt, ei muuten päästä huomenna mihinkään.

ap

AARHG, mä en kestä sinunlaisia ihmisä! Kohta oot sitten täällä itkemässä, että lentoyhtiö ja vakuutustoimisto yrittää kyniä teidät putipuhtaaksi.

Jeesus, onko oikeasti niin vaikea ennakoida elämäänsä, että ostais jonkun yli 2000 euron matkan vähän aikaisemmin kuin päivä ennen lähtöä?!

Melkein tekis mieli toivoa, että jotain epämieluisaa tapahtuis, niin ehkä mahdollisesti oppisit hoitamaan asiasi ajoissa.

Vierailija
27/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Hmm... kuka varaa yhtä päivää aikaisemmin 2700 euron matkan? Aika outo tarina.

Vierailija
28/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Tuohi Mastercard jossa on joustava luotto. Luottoraja on 6000 e, mutta olen maksanut sillä 7500 e lomamatkan.

Vierailija
29/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mastercardilla en ole yrittänyt, mutta visalla onnistui aika reilu ylittäminenkin. En teidä jos asiat ovat tiukentuneet ja itse ylitin luottorajani Etelä-Amerikassa yms. Mutta luulisi sielläkin luottokortin toimivan realiajassa. Noin puolella luotonmäärästä ylittyi. Uudessa kortissa voidaan olla tarkempia, mutta itselläni oli visa ollut koko aikuisiän ilman mitään sekaannuksia. Ehkä siksi siihen ei negatiivisesti reagoitu. Muistaakseni soittivat ja kysyivät asiasta ja sovin maksavani sen ylimääräisen osan mahdollisimman pian. eli sitten kun palasin Suomeen.

Vierailija
30/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Hmm... kuka varaa yhtä päivää aikaisemmin 2700 euron matkan? Aika outo tarina.

Kyllä mäkin olen joskus varannut perheelle etelän reissun edellisenä päivänä kun lomalla oli paska sää...

Vierailija
31/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

AARHG, mä en kestä sinunlaisia ihmisä! Kohta oot sitten täällä itkemässä, että lentoyhtiö ja vakuutustoimisto yrittää kyniä teidät putipuhtaaksi.

Jeesus, onko oikeasti niin vaikea ennakoida elämäänsä, että ostais jonkun yli 2000 euron matkan vähän aikaisemmin kuin päivä ennen lähtöä?!

Melkein tekis mieli toivoa, että jotain epämieluisaa tapahtuis, niin ehkä mahdollisesti oppisit hoitamaan asiasi ajoissa.

Nimenomaanhan ne viimehetken hinnat voivat olla edullisia. Esim. pakettimatkoilla.

Vierailija
32/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Empä tiedä tyhmempää tapaa tuhlata rahat kun matkustaminen.

Minä taas mielelläni tuhlaan rahani elämyksiin. Niistä saa niin paljon iloa. Mukava sitten vanhanakin muistella ihania elämysreissuja varsinkin jos pitää matkapäiväkirjaa. 

MIhin itse tuhlaat rahasi?

Entäs jos iskee dementia?

Sen takia sitä matkapäiväkirjaa kannattaa pitää. 

Vierailija
33/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etko kayta sita sita korttiasi? Luottoraja nousee kun kayttaa korttia ja maksaa ajallaan. minulla raja on $25000.00

Jenkeissä nyt koirallakin on luottoraja $25000. Suomessa ainakin kun viimeksi sitä nostin niin se vaati kyllä jonkun hyväksynnän. Kysyvät tuloja ym. Sitten suostuivat nostamaan vain puolet siitä mitä pyysin.

Vierailija
34/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee tapaamaan uutta rakastaan johonkin lämpimään?  :D  

Vierailija
35/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On minulla mennyt läpi ostokset jotka ovat vähän ylittäneet luottorajan. Joku muutaman euron sakko taisi tulla. Ainahan voi kokeilla jos se on pakko saada nyt heti. Muuten maanantaina soitto pankille että nostavat sitä.

Vierailija
36/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt joku muu matkavakuutus kuitenkin...

Vierailija
37/39 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä kentältä. Lähdettiin äkisti, kun säätiedotus tulevalle viikolle näytti niin surkealta. Lennetään Lontoon kautta Aruballe viikoksi. 

Ja juu. Meillä on matkavakuutus. 

Hyvää sateista ja kylmää juhannusta kaikille :D

ap

Vierailija
38/39 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Lontoon kautta lentoja Aruballe saatavissa tänään tai lähipäivinä...

Vierailija
39/39 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Lontoon kautta lentoja Aruballe saatavissa tänään tai lähipäivinä...

Lol touche ja kräts kun provo kuoli