Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mastercardin luottoraja on 2500€. Voinko ostaa sillä yli tuon 2500€:n matkan?

Vierailija
17.06.2017 |

Mastercardiin liittyy hyvä matkavakuutus ja Mastercard korvaa, jos lento perutaan tai tulee jotain muuta, kunhan matka on maksettu tuolla kortilla.

Minulla on luottoraja 2500€. Voinko maksaa sillä matkan, joka maksaakin 2700€? Raha on toki tililläni, joten maksaisin sen heti pois luonnollisesti, mutta voiko kortilla ostaa yli luottorajan?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit, jos ensin maksat sinne 200 yli rajan.

Vierailija
2/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näi. Eli siirrä ensin tilille rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No äh, siinä menee monta päivää. Nyt on lauantai, eli raha liikkuu vasta maanantaina ja yleensä luottokorttimaksun jälkeen raha näkyy luottokortilla vasta pari päivää sen jälkeen. Eli menisi keskiviikkoon. Blaah.

No, menkööt nyt sitten riihikuivalla rahalla ilman MC:n matkavakuutuksia.

ap

Vierailija
4/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No äh, siinä menee monta päivää. Nyt on lauantai, eli raha liikkuu vasta maanantaina ja yleensä luottokorttimaksun jälkeen raha näkyy luottokortilla vasta pari päivää sen jälkeen. Eli menisi keskiviikkoon. Blaah.

ap

Täh? Minulla ainakin tilien saldo muuttuu välittömästi, kun siirrän rahaa verkkopankissa tililtä toiselle.

Vierailija
5/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mikset pyydä jotain tuttuasi, jolla on sama tili kuin sinulla siirtämään rahaa, näkyy heti! Voit antaa sen riihikuivan tutullesi käteen.

Vierailija
6/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Täh? Minulla ainakin tilien saldo muuttuu välittömästi, kun siirrän rahaa verkkopankissa tililtä toiselle.

Ei minulla ole erikseen mitään luottokorttitiliä, vaan siis maksaisin sillä samalla luottokorttilaskulla samalla viitteellä rahaa ja siinä menee se pari pankkipäivää. En tiedä onko tähän joku muu systeemi? 

ap

Vierailija
7/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mikset pyydä jotain tuttuasi, jolla on sama tili kuin sinulla siirtämään rahaa, näkyy heti! Voit antaa sen riihikuivan tutullesi käteen.

Nyt en ymmärrä. Tarkoitin siis sitä, että minulla on kyllä tilillä rahaa (eli ei siis ihan konkreettisesti seteleitä kädessä), mutta luottoraja vain 2500€ Mastercardilla ja matka maksaa 2700€. 

ap

Vierailija
8/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö luottokorttiin sisältyy suoja riihikuivaan ei

Vierailija
9/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita aspaan ja kysy. Jos olet asiasi hoitanut asiallisesti, ei luulisi olevan suuri riski nostaa tilapäisesti parilla sadalla luottarajaa.

Vierailija
10/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mastercardin vakuutus toimii, vaikka matkaa ei olisi sillä maksettu.

Vierailija
11/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä tiedä tyhmempää tapaa tuhlata rahat kun matkustaminen.

Vierailija
12/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pankista. Nordealla raha siirtyy luotto"tilille" eli kortille välittömästi, mutta ainakin S-pankissa menee vähintään seuraavaan arkipäivään ennen kuin suoritus näkyy kortin tiedoissa. Muistaakseni OP:ssakin meni jonkin aikaa, en muista varmaksi kun heidän korttia ei ole muutamaan vuoteen ollut.

Vierailija
13/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mulla ainakin näkyy saldolisäys arkisin samantien kun olen sen MC:lle  (Nordea) maksanut.

Vierailija
14/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Nordeassa ainakin pystyy itse verkkopankissa "laittamaan luottokortille rahaa" ja näkyy heti. Samalla tavalla kuin siirtäisi omien tilien välillä, siirtääkin sinne "luottotilille" ja luottoraja nousee samantien.

Vierailija
15/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

DAnskessa näkyy siirto heti ja todella tyhmä olet, jos et maksa kortilla. 

Vierailija
16/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas mielelläni tuhlaan rahani elämyksiin. Niistä saa niin paljon iloa. Mukava sitten vanhanakin muistella ihania elämysreissuja varsinkin jos pitää matkapäiväkirjaa. 

MIhin itse tuhlaat rahasi?

Vierailija
17/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mastercardin vakuutus toimii, vaikka matkaa ei olisi sillä maksettu.

Nordealla pitää olla matka maksettu suurimmaksi osaksi luottokortilla.

Vierailija
18/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosta luottorajaa. Menee ehkä minuutti nettipankissa.

Vierailija
19/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mastercardiin liittyy hyvä matkavakuutus ja Mastercard korvaa, jos lento perutaan tai tulee jotain muuta, kunhan matka on maksettu tuolla kortilla.

Minulla on luottoraja 2500€. Voinko maksaa sillä matkan, joka maksaakin 2700€? Raha on toki tililläni, joten maksaisin sen heti pois luonnollisesti, mutta voiko kortilla ostaa yli luottorajan?

Etko kayta sita sita korttiasi? Luottoraja nousee kun kayttaa korttia ja maksaa ajallaan. minulla raja on $25000.00

Vierailija
20/39 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas mielelläni tuhlaan rahani elämyksiin. Niistä saa niin paljon iloa. Mukava sitten vanhanakin muistella ihania elämysreissuja varsinkin jos pitää matkapäiväkirjaa. 

MIhin itse tuhlaat rahasi?

Entäs jos iskee dementia?