Suunnitelmia lauantai-illalleni: Minä aion ommella puuterivippaan uuden päällisen
Ostin siis Iberon puuterivipan, jossa oli vaaleanpunainen satiininen päällinen, eli levityspuolen vastakappale. Pesin puuterivipan noin viikon käytön jälkeen, jolloin pesun yhteydessä satiininen puoli irtosi. Harmikseni en miettinyt ollenkaan, kun heitin sen satiinipuolen roskiin, että olisin voinut ommella sen reunoista kiinni vippaan.
Nyt sitten sain idean, että leikkaan jostain kankaasta siihen uuden päällisen, niin se näyttää kivemmalta eikä minun tarvitse ostaa uutta vippaa vain siksi, että siinä olisi se päällinen vielä mukana.
On kyllä laatu huonontunut puuterivipoissakin, jos niiden osat irtoilevat normaalissa käsinpesussa, vaikka käytin pesuun Ruohonjuuresta ostettua Marseille-saippuaa.
Kommentit (32)
Hölväilen koneella maha täynnä pannukakkua. Mut hei! Oon kyllä aiemmin päivällä käynyt taistelua vuohenputkia ja vadelmantaimia sekä nokkosia vastaan. Sormenpäät kirvelee vieläkin... vadelmantaimissa on piikkejä ja nokkoset polttaa puutarhahanskojenkin läpi. Tiiänpä tehneeni...
Vierailija kirjoitti:
Katselen ikkunasta näkyvän kävelytien elämää. Joku mies käveli siellä ohi tunti sitten.
Tähän hommaan voi lisätä sen, että saako ohikulkijan katseen tai tahdon voimalla raapimaan päätään.
Olen siivonnut kylppärin ja pyyhkinyt pölyjä. Lisäksi tiskasin pinttyneitä astioita ja kastelin kukat. Loppuilta menee av:lla ja leffaa katsoessa. Aika extremeä tää meikäläisen laiffi 😀
Minä tulin töistä ja otin päikkärit. Piti herätä viideltä aamulla joten tuli lyhyt yö kun en osannut mennä ajoissa nukkumaan kun on saanut viikon nukkua pitkään.
Nyt ajattelin keittää teetä ja alkaa virkkaamaan vauvanpeittoa ettei vauva ehdi syntyä enentää kun se on valmis...
Katsoin vanhan Huvila ja Huussin ja voi miten kammottava tuo raaka valkoinen oli vanhassa kartanossa ja voi miten monta kaunista huonekalua ja uuni piti pilata maalaamalla ne valkoiseksi, kun joku vähän taitettu vaalea ei olisi hyppinyt silmille tummasta puusta, näytti se omistajakin vähän kauhistuneelta ja siunasi kun oli sanonut haluavansa säilyttää ne puun väriset pinnat, muutenhan 100-vuotinen puusepän työ olisi ollut kokonaan hävitetty.
Vierailija kirjoitti:
Katselen ikkunasta näkyvän kävelytien elämää. Joku mies käveli siellä ohi tunti sitten.
Puuhakas ilta sinulla :D nauratti ihan hirveästi tuo kommenttisi.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin välillä katselen ikkunasta kadulle. Kesäisin saa nähdä aina kaikenlaista mielenkiintoista (eikä aina kovin kivaa: viime kesänä näin mm. pidätyksen ikkunastani). Tänään bongasin kesän ensimmäisen kännihuojujan, joka ei päässyt polkupyöränsä päälle.
En katsele tuomiten sisimmässäni, vaan neutraalilla asenteella. Kyllähän he tietävät, että joku saattaa nähdä, kun tulevat julkisille paikoille huojumaan.
Minä repäisin ja ostin Prismasta kauppareissulla uuden 1000 palan palapelin! Mies on töissä ja lapsi yökylässä niin saan ihan rauhassa revitellä...
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelen stetoskoopilla kissani vatsaa ja juon teetä.
Mitä sieltä kuuluu? Olis kiva kuunnella kehräystä stetoskoopilla 😊
Ihmettelen, kun naapurin poika ei ole tullut kotiin. Yhdeksään mennessä yleensä tulee ja sen tulon kyllä kuulee koko talo.