Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoisesti lapsettomalle se lapsettomuus tuottaa yhtä paljon iloa kuin oman lapsen kasvun seuraaminen vanhemmalle

Vierailija
17.06.2017 |

Muistakaa se, ennen kuin haukutte lapsettoman elämää tyhjäksi!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, kuinka paljon iloa se vanhemmalle tuottaa?

Vierailija
2/24 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, kuinka paljon iloa se vanhemmalle tuottaa?

Kysyin omilta vanhemmiltani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilo ole mitattava suure, josta voisi sanoa noin. Se on yksilöllinen, täysin subjektiivinen tunne. 

En ymmärrä, miksi jokin josta on paitsi tuottaisi erityistä iloa. Olen iloinen, etten matkustele, olen iloinen, ettei minulla ole autoa jne. 

Ihan järjetöntä!

Vierailija
4/24 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ilo ole mitattava suure, josta voisi sanoa noin. Se on yksilöllinen, täysin subjektiivinen tunne. 

En ymmärrä, miksi jokin josta on paitsi tuottaisi erityistä iloa. Olen iloinen, etten matkustele, olen iloinen, ettei minulla ole autoa jne. 

Ihan järjetöntä!

Jaa. Kyllä minä vain kykenen tuntemaan erityistä iloa siitä, ettei minulla ole elämässäni syöpää, köyhyyttä, yksinäisyyttä tai vanhemmuuden taakkaa, ihan vain muutamia mainitakseni. Sitä kutsutaan kiitollisuudeksi.

Vierailija
5/24 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin lapsiperheiden suosiman puiston läpi, ja sitä sekoilua seuratessa sydänalassa läikähti onnellisuus siitä, ettei minulla ole lapsia.

Vierailija
6/24 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt joku "ntinen vela" kertomaan, miten aikaisempi biletys- ja irtosuhde-elämä ei ole mitään siihen verrattuna, kun oman lapsen tahmaisen kädet kietoutuvat oman kaulan ympärille.

Vierailija
7/24 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ikävä asetelma tuollainen lapsettoman/perheellisen onnellisuus ja sen määrä. Eri ihmiset saavat onnea eri asioista. En usko, että jotkut lisääntyisivät nykyäänkin niin vimmatusti, elleivät he saisi siitä jotain, mikä heille on tärkeää.

Olen lapseton. Pidän silti lapsista, esim. ajoittain on mukava käydä ystävien luona hoitamassa lapsia. Siltikin olen onnellisimmillani, kun saan olla kotona omassa rauhassa ilman lapsia ja kiitän itseäni ja nykymuotoisia ehkäisymenetelmiä usein siitä, että olen tällaisessa tilanteessa. Varmaan perheellisetkin pysähtyvät mietimään sitä lapsiin liittyvää onnellisuutta. Aivan samalla tavalla nautin itse niistä lapsettomista hetkistä. Lapsettomuus on ihan huippua, mutta niin on varmaan lasten kasvatuskin toisten mielestä.

Vierailija
8/24 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarve veloilla on täällä av:lla julistaa raivokkaasti onnellisuuttaan ja elämänsä paremmuutta? Mulle ei tulis mieleenkään jauhaa tutuille veloille omasta perheonnestani. Jutellaan ihan muista asiosta, jotka molempia koskettaa.

Vierailija
9/24 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri ihmiset saavat onnea eri asioista. En usko, että jotkut lisääntyisivät nykyäänkin niin vimmatusti, elleivät he saisi siitä jotain, mikä heille on tärkeää.

Eikö tämä ollut juuri aloituksen pointti?

Vierailija
10/24 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseton on iloinen käydessään salilla ja kaljalla kaverin kanssa. Lapseton on iloinen käydessään talvella thaikuissa ja kesällä Bulgariassa.  Toista sama joka päivä 70 vuotta. 

Tämä onkin joo ihan sama asia kuin kasvavien lasten kanssa eläminen.

Vierailija
11/24 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon entinen vela:D eli en vain ollit löytänyt unelmieni miestä ja uskottelin, että yksinäisyys ja lapsettomuus on sitä mitä haluan. Kyllä elämä lapsen kanssa on niin paljon parempaa. Ei todellakaan menetä mitään, vaan saa niiiin paljon enemmän elämältä. Toivon, että saatte "velat" kokea vielä joskus tällaisen onnen:)

Vierailija
12/24 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tarve veloilla on täällä av:lla julistaa raivokkaasti onnellisuuttaan ja elämänsä paremmuutta? Mulle ei tulis mieleenkään jauhaa tutuille veloille omasta perheonnestani. Jutellaan ihan muista asiosta, jotka molempia koskettaa.

Tätä mäkin aina ihmettelen! Miksi ylipäätään hengaa vauvapalstalla jos saa niin suurta iloa ettei vauvat/lapset liity elämään mitenkään:D Ihan sama sävy kun kateudesta vihreällä pikkulapsella joka todistelee kaverilleen että "en mä tota lelua haluaiskaan".

Vierailija
13/24 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama jos joku haluaa elää ilman omia lapsia. Ihan samoin kuin mulle on ihan sama, jos jonkun kumppani on samaa tai eri sukupuolta tai jos joku on päättänyt olla syömättä lihaa tai gluteenia, tai härregyyyyd on absolutisti. Eikä silläkään ole mitään väliä onko jonkin valinnan taustalla joku suurempi eettinen syy vai onko se tehty vain koska huvittaa. Ainoa mikä nostaa mun niskakarvat pystyyn on se, kun aletaan moralisoimaan sitä kun mä olen valinnut toisin.

Itse en ole haukkunut kenenkään velan elämää koskaan tyhjäksi. Ei omakaan elämäni ollut tyhjää ennen lapsia.

Vierailija
14/24 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama jos joku haluaa elää ilman omia lapsia. Ihan samoin kuin mulle on ihan sama, jos jonkun kumppani on samaa tai eri sukupuolta tai jos joku on päättänyt olla syömättä lihaa tai gluteenia, tai härregyyyyd on absolutisti. Eikä silläkään ole mitään väliä onko jonkin valinnan taustalla joku suurempi eettinen syy vai onko se tehty vain koska huvittaa. Ainoa mikä nostaa mun niskakarvat pystyyn on se, kun aletaan moralisoimaan sitä kun mä olen valinnut toisin.

Itse en ole haukkunut kenenkään velan elämää koskaan tyhjäksi. Ei omakaan elämäni ollut tyhjää ennen lapsia.

Tähän ei lisättävää!

Vierailija
15/24 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Sehän tarkoittaa, että lapsettoman elämässä on ihan sanoinkuvaamaton määrä onnea ja iloa. Itse en ymmärrä, miten tuosta saa elämälleen sisällön, mutta ei minun tarvitsekaan.

Minulla on lapset, joiden vuoksi myrkkyä joisin ja voisin karhuja kengittää. Hyvä, että sinullakin on jotakin, jonka koet yhtä arvokkaaksi.

Vierailija
16/24 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vapaaehtoisesti tatuoimaton, mutten silti jaksa kehittää tuosta mitään tunteita mihinkään suuntaan.

Vierailija
17/24 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt viitsi puhua muiden kuin itsesi puolesta, kyllä minulle moni asia tuottaa suurempaa iloa kuin lapsettomuus, jota en edes ajattele. Tosin itselleni lapsi ei olisi maailmanloppu ja tuskin päätyisin aborttiin, jos kävisi vahinko.

Vierailija
18/24 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa tässä julistettiin lapsettoman elämän paremmuutta lapsiperhe-elämään verrattuna? Jos lapsettomuus on velalle yhtä mukavaa kun vanhemmuus lisääntyjälle, se on vain kokemuksellisen tosiasian toteamista. Löysää nyt vähän pipoa.

Vierailija
19/24 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseton on iloinen käydessään salilla ja kaljalla kaverin kanssa. Lapseton on iloinen käydessään talvella thaikuissa ja kesällä Bulgariassa.  Toista sama joka päivä 70 vuotta. 

Tämä onkin joo ihan sama asia kuin kasvavien lasten kanssa eläminen.

Ei, se ei ole sama asia. Mutta se, ettei tarvitse elää kasvavien lasten kanssa vaan saa olla vapaa, on samanlainen onnellisuuden lähde vapaaehtoisesti lapsettomalle kuin päinvastainen tilanne on vanhemmalle.

Vierailija
20/24 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle isäksi joutuminen olisi yhtä kamala asia kuin HIV-tartunta, joten totta hemmetissä olen onnellinen siitä, etten joudu tuollaista paskaa kokemaan! Tämän pitäisi olla itsestäänselvä asia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän