Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kuolinilmoitus maksoi lehdessä 600 euroa!!!

UkkoPaavo
17.06.2017 |

en tätä tiennyt ja siskoni ei ehtinyt ajatella koko asiaa ja laittoi kuolinilmoituksen äitimme kuolemasta, kunnes kuulin että hinta oli järjetön. Siis 60 e olisi kohtuullinen, varsinkin nykyaikana kun kukaan ei lue lehtiä muutenkaan ja mitä järkeä on muutenkaan koko kuolinilmoituksella? muutama mummeli lukee niitä kuin alibia, että nyt on "tuokin kuollut"- tärkeintähän on että kirkossa ja hautajaisissa on sukulaiset, jotka muutenkin asiasta tietää

mitä järkeä tuolla kuolinilmoituksella on edes nykyaikana, ei se ole edes pakollinen, tässäkin muut ihmiset meitä jotenkin psyykkasi että kuolinilmoitushan se pitää laittaa

EI PIDÄ eikä kannata

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallis tuo ilmoitus oli, mutta väitteesi, ettei kukaan enää lue lehtiä ei todellakaan pidä paikkaansa. Meilläkin luetaan päivän lehtiä parikin tuntia päivässä ja väitän tietäväni maailman menosta paljon enemmän kuin sinä.

Vierailija
2/59 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairasta ja niin väärin tyhmiä ihmisiä kohtaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi rahoilla se maksetaan, älä valita.

Vierailija
4/59 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti kielsi ennen kuolemaansa laitamasta kuolinilmoitusta lehteen. Hänestäkin se oli täysin turhaa ja me lapset noudatettiin hänen toivettaan. Sukulaisilta tuli sitten noottia, että edes kuolinilmoitusta raaskineet laittaa.

Vierailija
5/59 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sitä ei ole pakko laittaa, ja minun läheiseni sanoi jo eläessään, ettei hänen kuolemaansa tarvitse lehdissä kuulutella. Olisi maksanut juuri tuon saman 600 euroa. Kuolemalla rahastetaan muutenkin aivan hirveästi, kun yleensä hautajaisia järjestävä ei jaksa alkaa vertailemaan hintoja (eikä kannatakaan - sen verran kartellissa ovat nuo hautaustoimistot).

Vierailija
6/59 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusi kunnioittaa äitisi muistoa. Meilläkin makso päälle 500e, oishan sille ollut muutakin käyttöä, mutta laitettiin kuitenkin.

Vierailija
7/59 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema tulee kalliiksi tässä maassa, monen monta hapankaalin hajuista kättä on siinä välissä vetämässä omaan taskuun. Olen aina ihmetellyt sitä kuolemalla rahastusta, ikään kuin otetaan vielä vainajalta viimeisetkin pois. Oman äitini kuolema tuli maksamaan muistaakseni jotain +20000€.

Vierailija
8/59 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysynnän ja tarjonnan laki. Niin kauan kuin moni kokee kuolinilmoituksen pakolliseksi, niitä ei ole mitään syytä laittaa alennusmyyntiin. 

Vierailija
9/59 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo hinnat ihan järkyttävät. 10 vuotta sitten laitoin mummini kuolinilmoituksen lehteen (jostain syystä hän sellaisen halusi, joten kunnioitin toivetta). Meinasin järkyttyä kun kuulin hinnat. Halvin oli sitten 300e arkipäivän lehdessä.

Kyllähän tuo kirpaisi kun kuolinpesä oli varaton ja itse olin tuolloin työtön.

Vierailija
10/59 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos satun kuolemaan, haluan ehdottomasti tiedon siitä sanomalehteen.

Luen kuolinilmoitukset aivan säännöllisesti sekä paikallislehdestä että Hesarista. Kun tulee vastaan tuttuja, ja ajattelen heitä ja heidän elämäänsä hetkisen. Pidän siis pienen muistohetken, ja oikeasti kunnioitan heidän muistoaan. Joskus olen ottanut yhteyttä ja lähettänyt surunvalittelut esim. vanhojen opettajieni omaisille.

Kun tietää jonkun tutun sairastuneen esim. syöpään, on hyvä, että saa kuolemasta aikanaan tiedon. Kun näkee kuolleen sukulaisia, osaa eläytyä heidän tunnelmiinsa eikä ala riemuissaan kailottaa jotain  normaalia puutaheinää.

Yksi hyvä vaihtoehto kuolinilmoitukselle lehdessä olisi nettikuolinilmoituspalsta, johon menisi tiedot kaikista kuolleista. Ettei turhaan etsi vanhaa kaveriaan.

Vierailija
11/59 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin äidin rahoista ne menee mutta isä on elossa ja hänelle tulee varmaan loput äidin tilistä mitä jää sitten hautajaisten jälkeen, jos jää.- äidillä oli 11 000 e käteistä ja olisi tuokin raha voitu käyttää muuhun- kilpailutettiin muuten nuo hautajaisruokajutut, toisella ravitsemusliikkeellä oli 15 ja toisella 25 e annos, tietysti otettiin se halvempi ja säästettiin 1200 e siinäkin 120 henkilön saadessa kutsun. kaikenlaista humpuukia hautaustoimisto olisi myyynyt muutenkin kuten saattokulkueen kirkolta muistotilaisuuteen, 70e sekin olisi ollut

mutta pahin oli tuo ilmoitus lehteen, jota tuskin tosiaan kukaan enää lukee, paikallislehti vielä

Vierailija
12/59 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi laittoi ilmoituksen lehteen, kunnes sinä kuulit sen hinnan?

Siis laittoi vai ei laittanut?

Vierailija
13/59 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos satun kuolemaan, haluan ehdottomasti tiedon siitä sanomalehteen.

Luen kuolinilmoitukset aivan säännöllisesti sekä paikallislehdestä että Hesarista. Kun tulee vastaan tuttuja, ja ajattelen heitä ja heidän elämäänsä hetkisen. Pidän siis pienen muistohetken, ja oikeasti kunnioitan heidän muistoaan. Joskus olen ottanut yhteyttä ja lähettänyt surunvalittelut esim. vanhojen opettajieni omaisille.

Kun tietää jonkun tutun sairastuneen esim. syöpään, on hyvä, että saa kuolemasta aikanaan tiedon. Kun näkee kuolleen sukulaisia, osaa eläytyä heidän tunnelmiinsa eikä ala riemuissaan kailottaa jotain  normaalia puutaheinää.

Yksi hyvä vaihtoehto kuolinilmoitukselle lehdessä olisi nettikuolinilmoituspalsta, johon menisi tiedot kaikista kuolleista. Ettei turhaan etsi vanhaa kaveriaan.

tuo on kuin vanhusten alibi, luetaan kuolinilmoituksia, eihän niitä nyt normaali nykyajan ihminen lue, puhelimien viestien ja facebookkien kautta kaikki sukulaisetkin saivat heti kuulla ja ei kutsuta hautajaisiinkaan kaikkia sukulaisia millään lapulla, kyllä lähisukulaiset tietää tulla, muut voi jäädä kotiin

en ihmettele enää miksi Jeesus sanoi että "anna kuolleiden haudata kuolleensa, seuraa sinä minua", miten suuri riesa tästä kaikesta on ja ajanhukka

Vierailija
14/59 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskosi laittoi ilmoituksen lehteen, kunnes sinä kuulit sen hinnan?

Siis laittoi vai ei laittanut?

laittoi kun muutkin lähellä olevat siitä puhui kuin automaattisesta velvollisuudesta, myös veljeni

minulta ei kysytty, en olisi suostunut jos olisin etukäteen tiennyt hullun hinnan

Vierailija
15/59 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi jo järjen sanoa, että kuolinilmoitus maksaa paljon, koska se vie paljon palstamillimetrejä. Monissa lehdissä ilmoituksen hinnan näkee jo sitä tehdessä, jos jättää ilmoituksen netin kautta.

Vierailija
16/59 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukeeko joku vielä sanomalehtiä? eikä Facebook ole kanava ilmoittaa kaikki?

Vierailija
17/59 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen kieltänyt lähipiiriltäni kaiken tuhlailun oman kuolemani tullessa. Ärsyttää nimittäin hillittömästi mielestäni turhathärpäkkeet hautajaisissa. Miksi sen arkun, joka joutuu poltettavaksi hetken päästä,  muka pitää olla joku monen tonnin ylihintainen tammilaatikko. Pahvinen olisi aivan asiallinen ja sen päälle siunaustilaisuudessa joku kaunis liina. Sama kuolinilmoitusten kanssa. Tosi on, että kuolemalla rahastetaan törkeästi. Minun läheisteni ei tarvitse näyttää naapureille surunsa hinnoittelemalla.

Vierailija
18/59 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en aio kuolla lainkaan, aion päästä tempaukseen

Vierailija
19/59 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuolinilmoitus kuuluu laittaa. Se on kunnianosoitus vainajalle.

Anteeksi vain naapurin omaiset, mutta minusta oli loukkaavaa vainajaa kohtaan, että ette laittaneet kuolinilmoitusta ollenkaan lehteen. Muistotilaisuuttakaan ei ollut. Kappelitoimitus toki oli. Se oli kaunis. Kiitos siitä. Naapurilta jäi ainakin vanha talo omine tontteineen. Tonttinsa on suuri.

Naapuri oli hyväntahtoinen ja avulias ihminen. Auttoi aina toisia niin kauan kuin pystyi.

Naapuri hoiti asiat aina jämptusti. Rauha hänen sielulleen.

Vierailija
20/59 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuolinilmoitus kuuluu laittaa. Se on kunnianosoitus vainajalle.

Anteeksi vain naapurin omaiset, mutta minusta oli loukkaavaa vainajaa kohtaan, että ette laittaneet kuolinilmoitusta ollenkaan lehteen. Muistotilaisuuttakaan ei ollut. Kappelitoimitus toki oli. Se oli kaunis. Kiitos siitä. Naapurilta jäi ainakin vanha talo omine tontteineen. Tonttinsa on suuri.

Naapuri oli hyväntahtoinen ja avulias ihminen. Auttoi aina toisia niin kauan kuin pystyi.

Naapuri hoiti asiat aina jämptusti. Rauha hänen sielulleen.

Naapurin oma toive on voinut olla se, että pidetään matalaa profiilia ja ollut jämpti siinäkin asiassa, että näin tehdään.