Kun miehelle ei kelpaa mikään, mitä teen, vaikka se olisi itse sitä pyytänyt
Sovittiin, että jään vielä kotiin lapsen kanssa. Itse olisin ehkä ennemmin palannut jo töihin, mutta laskettiin, että päivähoitomaksujen ym kulujen nousun takia palkastani ei jäisi juurikaan enemmän käteen ja lapsella on parempi kotona kuin päiväkodissa eikä mies joudu muuttamaan omia aikataulujaan viemisten/hakemisten takia jos olen kotona. Niin mies nimenomaan halusi, että jään vielä kotiin. No nyt se sitten valittaa että "makaan vain kotona" vaikka oikeasti hoidan meillä kaikki kotityöt ja hän voi elää kuin hotellissa. Itsehän se halusi että jään vielä kotiin, mutta nyt vaan valittaa että olen kotona. Jos pyytää, että teen sitä varten jonkun jutun tai autan jossain hommassa, niin sitten se ei jotenkin kelpaakaan se apuni. Joku siinä menee aina pieleen, en osaa ilman ohjeita tehdä juuri sillä tavalla ja siinä järjestyksessä kuin hän mielessään toivoi ja oletti. Vaikka siis teen parhaani. Ei oikein tee enää mieli edes auttaa, kun ei se sitten kuitenkaan kelpaa. Ja jos pyydän ohjeita niin kuulemma pitäisi tietää "näin yksinkertaiset asiat kysymättäkin". No ei voi aina kaikkea tietää. Ja hän usein oikeasti tarvitsisi minun apua niissä tilanteissa, osa jutuista jää jopa tekemättä jos en auttaisi. Miksi sitten aina vain valitusta? Tuntuu että vaikka miten asiat tekisin niin se ei kelpaa. Jotenkin onnistun sen mielestä aina epäonnistumaan.
Ei se erota halua, vaan ehdottomasti haluaa olla kanssani. Ei ole myöskään mitään sellaista, josta epäillä että olisi joku toinen hänellä. Loputon tyytymättömyys vain kaikkeen. Itseltäänkin se vaatii välillä ihan mahdottomia ja harmistuu jos ei täydellisesti onnistu. Miten ihmeessä tätä jaksan vielä?
Kommentit (56)
Kun miehellä alkaa kesäloma, lähdet muutamaksi päiväksi yksin reissuun, etkä tee mitään valmisteluja (siivous, valmis ruoka, pyykit). Katsotaan kauanko valittaa että makaat kotona.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kertonut mitä teet kotona ollessasi ja paljonko käytät aikaa niihin? Jos mies ei ymmärrä että teet päivän aikana paljon asioita joita hän ei joudu tekemään töistä tullessaan.
Olen kertonut, ja kyllä se sen tietää kertomattakin, on ihan älykäs. Eikä ne kotityöt ole niin ongelma, vaan se että mitä tahansa teen niin se ei kelpaa. Jotain tyytymättömyyden aihetta löytyy kaikesta, ihan sama miten ne teki tai jätti tekemättä. Ap.
Miehellä on persoonallisuushäiriö. Sano sille että alkaa hoitaa sitä, tai sinä otat eron ja etsit rennomman tyypin. Onko teillä seksielämää?
Istukaa alas ja keskustelkaa asiasta. Kysy ensin häneltä, mikä häntä ärsyttää nykyisessä tilanteessanne ja kuuntele loppuun asti. Sen jälkeen kerro omista tuntemuksistasi ja sano, ettei kotiin jäämisesi ollut alunperimkään sinun toiveesi. Älä syyllistä kuitenkaan.
Sano, että toivot pääsevänne yhteisymmärykseen sen keskustelun myötä. Molempien (ja muksun) helpompi jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on persoonallisuushäiriö. Sano sille että alkaa hoitaa sitä, tai sinä otat eron ja etsit rennomman tyypin. Onko teillä seksielämää?
On seksielämää, useamman kerran viikossa. Itse olen aika seksuaalinen ihminen, joka haluaa usein. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On seksielämää, useamman kerran viikossa. Itse olen aika seksuaalinen ihminen, joka haluaa usein. Ap.
Ei mies pystyisi sinua panemaan jos koko ajan on tyytymätön tekemisiisi. Taisit liioitella. Ap
Vierailija kirjoitti:
Istukaa alas ja keskustelkaa asiasta. Kysy ensin häneltä, mikä häntä ärsyttää nykyisessä tilanteessanne ja kuuntele loppuun asti. Sen jälkeen kerro omista tuntemuksistasi ja sano, ettei kotiin jäämisesi ollut alunperimkään sinun toiveesi. Älä syyllistä kuitenkaan.
Sano, että toivot pääsevänne yhteisymmärykseen sen keskustelun myötä. Molempien (ja muksun) helpompi jatkaa.
Olemme käyneet keskusteluja vastaavista tyytymättömyyksistä, joissa asia on ollut ensin nimenomaan miehen toive. Aina olen muistuttanut, että itse hän toivoi kyseisen asian ja tein juuri kuten toivoi. No koska mies on älykäs, niin ei se siihen väitä vastaan vaan myöntyy vain hiljaa, ja valitus siitä aiheesta loppuu. Mutta siirtyy seuraavaan aiheeseen, josta löytää jonkun miten olen asiassa epäonnistunut. En jaksaisi aina käydä keskusteluita, koska kyse ei ole esim. yksittäisestä kotona lapsen kanssa olemisesta vaan siitä että miehelle ei tunnu kelpaavan oikein mikään. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mies pystyisi sinua panemaan jos koko ajan on tyytymätön tekemisiisi. Taisit liioitella. Ap
En liioittele. Kirjoitan anonyyminä tänne palstalle, koska haluan oikeasti neuvoja ja ulkopuolista näkökulmaa. Minulla ei ole mitään syytä täällä liioitella.
Ehkä mies ei ole sitten oikeasti tyytymätön tekemisiini? Ehkä kyse on jostain muusta. Ehkä on tyytymätön johonkin muuhun, mutta purkaa sen minuun valittamalla tekemisestäni koska jollekin muulle ei voi valittaa? Tai ehkä miehen luonne on olla tyytymätön kaikkeen? Sellaisella luonteella voi silti usein haluta seksiä kumppaninsa kanssa.
Itse menisin kyllä töihin vaikka mies haluisi minun jäävän kotiin. On naisilta ihan silkkaa typeryyttä olla kotona vuosia kun töissä ollessa kerryttäisi eläkettä. Joo rahaa ei jää paljoakaan enempää käyttöön, mutta on se oman vanhuuden turvaamista.
Palaa aiheeseen kun miehelle ei enää seksikään kelpaa. Hyvin teillä menee jos panette monta kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En liioittele. Kirjoitan anonyyminä tänne palstalle, koska haluan oikeasti neuvoja ja ulkopuolista näkökulmaa. Minulla ei ole mitään syytä täällä liioitella.
Ehkä mies ei ole sitten oikeasti tyytymätön tekemisiini? Ehkä kyse on jostain muusta. Ehkä on tyytymätön johonkin muuhun, mutta purkaa sen minuun valittamalla tekemisestäni koska jollekin muulle ei voi valittaa? Tai ehkä miehen luonne on olla tyytymätön kaikkeen? Sellaisella luonteella voi silti usein haluta seksiä kumppaninsa kanssa.
Juuri niin, mies purkaa sinuun ihan muista asioista kuin sinusta johtuvaa ahdistusta ja juuri siksi sinuun, että hänen paskasta käytöksestään huolimatta haluat edelleen seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin, mies purkaa sinuun ihan muista asioista kuin sinusta johtuvaa ahdistusta ja juuri siksi sinuun, että hänen paskasta käytöksestään huolimatta haluat edelleen seksiä.
En nyt usko, että seksi liittyy tähän mitenkään. Seksi on kivaa, ja molemmat tykkäämme siitä.
Sen sijaan uskon tuon kyllä, että mies voi purkaa minuun muista asioista kuin minusta johtuvaa ahdistusta, mutta seksihaluni ei siihen ole syynä. Ap.
Ja sinä haluat edelleen seksiä paskasti kohtelevalta mieheltä koska olet tossun alla. Itsellä sama tilanne, mutta mies ei enää halua edes seksiä.
Itseään kunnioittava nainen ei anna paskasti kohtelevan miehen panna itseään.
kuulostaa kurjalta. Minkälainen olet itse miehelle? Voiko toi arki olla oikeasti noin että "vain" mies vittuilee?
Tuolta tuli jo edelliseltä että puhukaa -ja kuunnelkaa- asiat kunnolla.
Jos mies sanoo "joskus" sivulauseessa tyyliin kun olet raskaana että tahdot olevan kotona lapsen kanssa niin se arki voi osoittautua raskaaksi rahallisesti ja jos mies aidosti näkee kotona olemisesi huonoksi valinnaksi: kasvaako lapsi ilman riittävää virikettä vai olisiko lapselle parempi olla jossain jossa sitä säännöllisesti joku pitää rytmissä? Ehkä teillä on kokonaan erilainen kasvatusnäkökulma? Oletteko puhuneet tästä? Tämä on juuri sitä miten olet lapsen kanssa kotona ja "teetkö mitään"? Puhukaa niistä odotuksistanne.
Se että toinen teistä nyt on jotain mieltä, ei tarkoita että olisi sitä ensi vuonna. Ihmiset muuttuu, elämänkuva voi jopa muuttua itsekullakin. Silloin ei auta vinkua että sanoit joskus näin -vaan miten toimimme nyt jatkossa? Jos et pysty elää miehen kanssa yhdessä vaikka koitatte MUUTTAA sitä arkea kaikille sopivaksi niin sitten kuuluu erota.
Vierailija kirjoitti:
kuulostaa kurjalta. Minkälainen olet itse miehelle? Voiko toi arki olla oikeasti noin että "vain" mies vittuilee?
Tuolta tuli jo edelliseltä että puhukaa -ja kuunnelkaa- asiat kunnolla.
Jos mies sanoo "joskus" sivulauseessa tyyliin kun olet raskaana että tahdot olevan kotona lapsen kanssa niin se arki voi osoittautua raskaaksi rahallisesti ja jos mies aidosti näkee kotona olemisesi huonoksi valinnaksi: kasvaako lapsi ilman riittävää virikettä vai olisiko lapselle parempi olla jossain jossa sitä säännöllisesti joku pitää rytmissä? Ehkä teillä on kokonaan erilainen kasvatusnäkökulma? Oletteko puhuneet tästä? Tämä on juuri sitä miten olet lapsen kanssa kotona ja "teetkö mitään"? Puhukaa niistä odotuksistanne.
Se että toinen teistä nyt on jotain mieltä, ei tarkoita että olisi sitä ensi vuonna. Ihmiset muuttuu, elämänkuva voi jopa muuttua itsekullakin. Silloin ei auta vinkua että sanoit joskus näin -vaan miten toimimme nyt jatkossa? Jos et pysty elää miehen kanssa yhdessä vaikka koitatte MUUTTAA sitä arkea kaikille sopivaksi niin sitten kuuluu erota.
Olin siis kotona lapsen synnyttyä ihan kuten äidin yleensä ovat. Sitten suunnittelin, että palaan töihin. Mutta keskusteltiin ja todettiin, että pienen lapsen on periaatteessa parempi kotona kuin päiväkodissa, ja miehen helpompi hoitaa omat työnsä, koska ei joudu viemään eikä hakemaan lasta päiväkodista jos olen kotona. Mies siis toivoi, että jatkan kotonaoloa enkä vielä palaa töihin. Se helpottaa hänen arkea, että olen kotona. Ja minä taas ihan mielelläni suostuin, koska haluan helpottaa miehen arkea ja mielestäni lapselle on oikeastikin parempi kotona. En kuitenkaan voi palata töihin tuosta noin vain jos miehen mieli yhtäkkiä muuttuu, koska minulle on otettu sijainen, olen ilmoittanut töihin että olen lapsen kanssa kotona vielä xx.xx saakka, ja siihen päivään saakka minulla on se sijainen siellä määräaikaisella sopimuksella. Isoja ratkaisuja ei pysty tekemään sen mukaan että mieli on tänään yhtä ja huomenna toista, kyllä niihin ratkaisuihin joutuu sitoutumaan. Ap.
Lopeta Ap seksialoitteiden tekeminen niin ehkä mies tajuaa muuttaa käytöstään.
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää miten seksi liittyy tähän aiheeseen? Tykkään seksistä, ja haluan sitä joka päivä. En minä aio ruveta leikkimään pihtaria, koska se olisi minulta itseltäni pois, silloinhan en saisi seksiä vaikka sitä haluan. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää miten seksi liittyy tähän aiheeseen? Tykkään seksistä, ja haluan sitä joka päivä. En minä aio ruveta leikkimään pihtaria, koska se olisi minulta itseltäni pois, silloinhan en saisi seksiä vaikka sitä haluan. Ap.
Älä sitten valita että mies kohtelee paskasti, jos et ole valmis muuttamaan omaa toimintaasi mitenkään .
Oletko kertonut mitä teet kotona ollessasi ja paljonko käytät aikaa niihin? Jos mies ei ymmärrä että teet päivän aikana paljon asioita joita hän ei joudu tekemään töistä tullessaan.