Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinkö väärin kun hommasin työparilleni potkut?

Vierailija
17.06.2017 |

Tyyppi, jonka kanssa tein tiiviisti töitä (tai siis minä tein, hän ei) sai potkut kun päästelin menemään kehityskeskustelussa. Hän ei tehnyt koskaan mitään. Piti mukamas näytöllä auki jotain duunia mutta todellisuudessa surffasi netissä tai juorusi puhelimessa kavereittensa kanssa kaiket päivät. Kehityskeskustelussa kahden pomon kanssa mulla naksahti ja haukuin tyypin pystyyn kun en enää voinut sietää tilannetta.
Tilanne sattui olemaan vielä sellainen, että potkut oli mahdollista antaa. Vähän jäi huono omatunto, mutta kylläpä helpotti kun moinen laiskimus saatiin ulos.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tehnyt.

Vierailija
2/21 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein tehty

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mjuu, oli ihan oikeutettua mainita moisesta, tollanen saattaa pahimmillaa tuhota koko yrityksen ja sitten sultakin lähtee työpaikka, eli mieluummin mätä omena poies

Vierailija
4/21 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tehnyt väärin. Ei tuollainen ihminen ansaitse työpaikkaa. Et olisi voinut jatkaa tekemällä toisenkin töitä.

Vierailija
5/21 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että pomo uskoo toisen työntekijän kertomuksia ja sillä perusteella antaa heti ilman varoitusta potkut. Aika villiä. Kannattaa varoa, ettei joku toinen työntekijä avaudu sinusta koskaan.

Vierailija
6/21 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa sinulle sinua tod.näk. järisyttävän faktan. Väitän, että jokaikinen työntekijä tässä maailmassa tuhlaa huomattavan ison osan työajastaan olevinaan työskentelyyn.

Koska ketään ei oikeasti kiinnosta (paitsi pomoa). Pääasia että saat jotain konkreettista tehtyä viikon mittaan.

Vierailija
7/21 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä työn sankareita :)

Vierailija
8/21 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa sinulle sinua tod.näk. järisyttävän faktan. Väitän, että jokaikinen työntekijä tässä maailmassa tuhlaa huomattavan ison osan työajastaan olevinaan työskentelyyn.

Koska ketään ei oikeasti kiinnosta (paitsi pomoa). Pääasia että saat jotain konkreettista tehtyä viikon mittaan.

Ei pidä paikkaansa, esim. kaupan kassa ei selvästikään tuhlaa.

Vierailija
9/21 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalaisjärkeä saa käyttää. Väitän kyllä, että kassatyöntekijätkin pitävät toisinaan myös parin-muutaman minuutin liian pitkiä taukoja. Teennäiset saikut mukaanlukien. Tuhmaa sekin, eikö?

T. ex-kassatyöntekijä

Vierailija
10/21 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastuin kyseisenlaisessa työpaikassa ja otin loparit...

Vierailija
11/21 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuon takia en ikinä hakeutuisi kassalle töihin koska siinä ei voi surfata rauhassa muilta. Koko ajan olisi joku edessä vaatimassa palvelua.

Vierailija
12/21 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta ei mua haittaa jos joku silloin tällöin löysäilee. Mutta jos se tyyppi on mun työpari, me saadaan samaa palkkaa, ja tämä kuitenkin _jatkuvasti_ viettää työpäivät netissä tai kahvihuoneessa ja jättää työt tekemättä, tai tekee yhtä juttua kaksi viikkoa kun minä olen tehnyt sen kahdessa päivässä, kyllä se hieman pistää v*tuttamaan ja syö omaa työmotivaatiota. Itse en ihan noin rohkea ollut kuin ap, mutta vihjasin kyllä hienovaraisesti muille, että työparini ei nyt ihan niin hyvä ole. Eikä hänen määräaikaista työsuhdetta sitten jatkettu myöhemmin, onneksi.

Vierailija
13/21 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä tässäkin ketjussa on näitä oman hännän nostelijoita. Olette te ahkeria.

Vierailija
14/21 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva, että pomo uskoo toisen työntekijän kertomuksia ja sillä perusteella antaa heti ilman varoitusta potkut. Aika villiä. Kannattaa varoa, ettei joku toinen työntekijä avaudu sinusta koskaan.

Ehkäpä sillä pomolla oli omat aavistuksensa ja ap vain antoi vahvistuksen niille.

Vaikka sellaisia pomojakin on, jotka eivät yhtään tunne alaisiaan tai heidän työtään mm. koska eivät ole koskaan läsnä,  niin uskoisin että lähiesimies normaalilla havainnointikyvyllä on kyllä huomannut, jos ap:n työpari on noin räikeästi laiminlyönyt tehtäviään.

Vierailija
15/21 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatko ap nyt saada kaksinkertaista palkkaa?

Vai pysyykö kaikki ennallaan ja teet jatkossakin kahden ihmisen työt yksin samalla palkalla kuin tähänkin asti.

Vierailija
16/21 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein teit, koska syy oli asiallinen eikä esim työpaikkakiusaamista.

Vierailija
17/21 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vasikoita. Eikö edes yhtään hävetä?

Vierailija
18/21 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta ei mua haittaa jos joku silloin tällöin löysäilee. Mutta jos se tyyppi on mun työpari, me saadaan samaa palkkaa, ja tämä kuitenkin _jatkuvasti_ viettää työpäivät netissä tai kahvihuoneessa ja jättää työt tekemättä, tai tekee yhtä juttua kaksi viikkoa kun minä olen tehnyt sen kahdessa päivässä, kyllä se hieman pistää v*tuttamaan ja syö omaa työmotivaatiota. Itse en ihan noin rohkea ollut kuin ap, mutta vihjasin kyllä hienovaraisesti muille, että työparini ei nyt ihan niin hyvä ole. Eikä hänen määräaikaista työsuhdetta sitten jatkettu myöhemmin, onneksi.

Juuri näin.

Vierailija
19/21 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla perusteella ei voi antaa potkuja. Työkaverisi voi viedä asian oikeuteen ja saada siitä todella ruhtinaalliset korvaukset. Sen jälkeen sinä saat kaksi kirjallista varoitusta ja potkut.

Oikeastiko joku kuvittelee,että kehityskeskustelussa rupateltu valitus johtaa potkuihin tuosta vain?

Vierailija
20/21 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalaisjärkeä saa käyttää. Väitän kyllä, että kassatyöntekijätkin pitävät toisinaan myös parin-muutaman minuutin liian pitkiä taukoja. Teennäiset saikut mukaanlukien. Tuhmaa sekin, eikö?

T. ex-kassatyöntekijä

Huomattavan iso osa työajasta on ihan eri asia kuin toisinaan parin-muutaman minuutin liian pitkä tauko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi