Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltaako kaksi 5-vuotiasta päästää keskenään kerrostalon pihalle?

Vierailija
17.06.2017 |

Lapset haluaisivat ulos ja olen itse kipeänä :( uskallanko päästää heidät keskenään sisä pihalle leikkimään?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan lapsista, alueesta ja pihan turvallisuudesta. Tunnet itse lapsesi, meidän muiden on vaikea arvioida. Mä voisin päästää viisivuotiaani meidän kerrostalon pihaan, kunhan aina välillä katson ikkunasta, että kaikki on ok.

Vierailija
2/19 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan voi päästää. Mitä vanhemmat oikein ajattelevat! Alle 13-vuotiasta ei pidä muutenkaan jättää yksin, sanoo MLL.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jos villieläin tulee?

Vierailija
4/19 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmaan lapsista, alueesta ja pihan turvallisuudesta. Tunnet itse lapsesi, meidän muiden on vaikea arvioida. Mä voisin päästää viisivuotiaani meidän kerrostalon pihaan, kunhan aina välillä katson ikkunasta, että kaikki on ok.

Piha on turvallinen, eikä tässä mene teitä kuin yksi, ja sekin sellainen jossa ei voi kaahailla.

Lapset ovat kyllä kilttejä ja moudattavat hyvin ohjeita ja sääntöjä.

Minulla on suora näköyhteys parvekkeelta ja ikkunoista pihalle.

Vierailija
5/19 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä siihen parvekkeen tai ikkunan taakse ja vaklaa ikkunasta tai parvekkeelta että ei kukaan vie.

Vierailija
6/19 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä mietin että voiko kukkahattutäti soittaa poliisille tms ja lapset suunnilleen huostaanotetaan "heitteillejätöstä" 😱

Vierailija
7/19 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästä siihen parvekkeen tai ikkunan taakse ja vaklaa ikkunasta tai parvekkeelta että ei kukaan vie.

Harvemmin kai kukaan lapsia vie. On silti hyvä tarkkailla ettei lapset vaikka karkaa tai keksi jotain tyhmyyksiä.

Vierailija
8/19 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ite jättäisi. Nimittäin fiksutkin 5v voivat keksiä äkkiarvaamatta mitä älyvapaimpia juttuja.

Nimim. Tarhantäti 4-5v.ryhmässä.

Vierailija
9/19 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtahan sun lapset menee jo kouluunkin, ja joutuvat olemaan lyhyitä aikoja yksinään kotona ja alkavat muutenkin hengailla kavereiden kanssa pihalla?

Eiks se oo ihan hyvä alottaa nyt jo semmonen nyörin antaminen ja opettaa lapsille et miten pihalla ollaan yksinään?

Vierailija
10/19 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ite jättäisi. Nimittäin fiksutkin 5v voivat keksiä äkkiarvaamatta mitä älyvapaimpia juttuja.

Sitä varten niitä täytyykin tarkkailla!

Vierailija
11/19 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valvovan silmän alla voi olla vaikka ei itse olisikaan fyysisesti pihalla mukana?

Eipä teillä tarhatädeilläkään ole kaikki lapset joka sekunti suoraan silmien alla, ja jopa kadotatte lapsia välillä :D

Vierailija
12/19 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta silti, se ei ole kuin yksi vessareissu ja lapset ovat omilla teillään.

Vierailija
13/19 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällaisesta voidaan edes keskustella? Järjetöntä! Viisivuotiaita ei missään olosuhteissa voi jättää yksin!

Vierailija
14/19 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata vaikka voisikin. Jos karkaa on sossut ovella tai voi olla ettei tarvi edes karata.. Kokemusta on

Vierailija
15/19 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on aika vastuutonta jättää tarhaikäinen yksin pihaan, vaikka kuinka vaklaisi ikkunoista. Ei kuitenkaan ole läsnä ja harvemmin ja harvemmin tulee katsottua kun tottuu.

Usein on huonosti käyttäytyviä lapsia meidän pihalla ja joukkoa hännystää pienet lapset - jotka ottavat huonosti käyttäytyvistä vähän isommista muksuista mallia.

Siinä sitten joutuu ainoana aikuisena kaitsemaan koko taloyhtiön pentuja, koska muut vanhemmat "katsoo ikkunoista". Kuitenkaan eivät muka koskaan nää tai kuule kun jalkapalloa potkitaan keskellä pihaa sillä korkeudella, että ikkunalasit ja ihmisten päät ovat vaarassa saada tälllin yms.. kiusamistilanteita on lukuisia muutamassa tunnissa, näistä vanhemmat eivät tiedä mitään ellei lapsi tai minä kerro. Pienet eivät usein kerro koska pelkäävät suututtavansa isommat muksut.

Syitä on lukuisia, miksi pihalla täytyisi aina olla edes yksi aikuinen. Sopikaa vanhempien kanssa vaikka vahtivuorot? Meillä ei tällainen järjestely toimi, koska valtaosa pihan lasten vanhemmista eivät halua viettää aikaa lastensa kanssa. Jotkut eivät kutsu missään vaiheessa päivää syömään tms, ja lapset itse ovat kertoneet, ettei ole kotiintuloaikoja tms. Pienimmät kutsutaan syömään jne, mutta näen jo nyt miten heitäkin "hoidetaan" parin vuoden päästä.

Vierailija
16/19 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vo

Vierailija
17/19 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei missään nimessä! Ootko oikeesti tosissani,että jättäisit 5-vuotiaat keskenään. Äly hoi! Järjenkäyttö on sallittua.

Vierailija
18/19 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en päästäisi. Mitä jos lapset karkaavat? Arvostanut,että luotat lapsiin noin kovasti ,mutta se,että lapset ovat ennenkin olleet kilttejä,ei tarkoita,etteivätkö he voisi saada jonkin idean lähteä jonnekin.

Riippuu tietysti monennessako kerroksessa asut myös. Jos asut kovin alhaalla,niin ehkä voisi päästää,mutta jos asut kovin ylhäällä,niin sieltä on pitkä matka tulla alas,jos näet,että jotain tapahtuu. Ja tosiaan joku ulkopuolinen voi puuttua asiaan,meitä kun on niin moneen junaan,niin siksikään en ottaisi riskiä.

5- vuotias on muutoinkin aika pieni havainnoimaan erilaisia vaaratilanteita,mitä voi eteen tulla.

Vierailija
19/19 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsesta - siskoni leikki ulkona yksin nelivuotiaana, mutta naapurin viisikymppistä poikaa ei voi jättää yksin muuta kuin suljettuun huoneeseen...