Te, jotka saatte Beckin lomakkeesta yli 40 pistettä, missä olette?
Tein tänään juuri testin lääkärillä ja tuli 41 pistettä... Suositteli osastohoitoa. M1-lähetettäkin harkitsi, mutta kriteerit eivät täyty, vaikka olenkin vaaraksi itselleni.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Saisko linkkiä tai jotain missä tuon voisi tehdä?
Esimerkiksi tässä
https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsearviointi/Pages/BDI.aspx
Tein testin juuri ja näytti tulevan 49 pistettä... Ilmeisesti siis lääkäriin kantsis mennä. Ei oo kyllä aikaa sellaiseen. Työelämässä olen.
Saan tuosta ihan valtavan isot pisteet, mutta toisaalta testi on vähän sellainen, että jos on luonteeltaan ujo ja elämässä on jotain vaikeuksia, niin aika helposti luokitellaan masentuneeksi.
Opiskelen ja teen töitä ohessa. BDI pysynyt yli 50 alueella jo pari kuukautta. En jaksanut hakea apua heti, mutta nyt oon toivottavasti pian pääsemässä.
Koulu- ja työsuoritukset on tietysti kärsineet, onneksi tuli kesäloma tähän niin on vähän jaksamista ja aikaa yrittää saada itseni kuntoon.
Saamasi kokonaispisteet: 10
Reservissä. Kilometritehtaalla.
Vierailija kirjoitti:
Tein testin juuri ja näytti tulevan 49 pistettä... Ilmeisesti siis lääkäriin kantsis mennä. Ei oo kyllä aikaa sellaiseen. Työelämässä olen.
Mitenköhän noilla pisteillä voi muka vielä olla työkykyinen...
Kuntoutustuella. Toistuva masennus, paha vaihe menossa. Suurimman osan ajasta vietän sängynpohjalla ja yritän olla ulkona jos vain jaksan. Harmittaa että taas yksi kesä menee harmaan paskan vallassa.
5 pistettä. Nekin siitä, että nukun ihan saamarin huonosti ja siitä, että yli 50 vuotiaana koen ulkonäköni muuttuneen pysyvästi, mutta sekään ei harmita minua millään lailla. Elämäni on mukavaa kaikista puutteista huolimatta.
Vakava masennus täälläkin testin mukaan.
Elämä on kivvaa ja silleesti. Joka päivä on ihan veen kivoja ja elämä ruusuilla tanssimista. Kotona lasten kanssa kun mies on taas töissä.
Et sullahan menee viä kivasti!
Mä sain 8 pistettä. Ei masennusta.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain 8 pistettä. Ei masennusta.
Olen opiskelija, tällä hetkellä kesätöissä. Olen ihan aikuinen, en nuori.
19. Olen työelämästä syrjäytynyt, kaveriton ja parisuhteeton. Optimistinen ja pirteä kuitenkin yleensä, niin ihan hyvä tulos siinä valossa. llmeisesti pitäisi kuitenkin lääkärin kanssa jutella.
Stressi aiheuttaa myös noita samoja oireita, mitä tossa lomakkeella oli. Tuon mukaan minulla olisi lievä masennus, mutta esim ärsyyntyminen ja itkeminen johtuu itselläni ihan vain stressistä.
30. Olen jo hoidon piirissä, jonossa psykologille.
Saisko linkkiä tai jotain missä tuon voisi tehdä?