Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka saatte Beckin lomakkeesta yli 40 pistettä, missä olette?

Vierailija
16.06.2017 |

Tein tänään juuri testin lääkärillä ja tuli 41 pistettä... Suositteli osastohoitoa. M1-lähetettäkin harkitsi, mutta kriteerit eivät täyty, vaikka olenkin vaaraksi itselleni.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 pistettä.

Vierailija
22/55 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnoja 9, miksei siinä voinut valkata että paino on noussut viimeaikoina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
17.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain 32 ja tiedän olevani masentunut. Harkitsen lääkärille menoa jatkuvasti, mutten vaan saa aikaiseksi.

Mä olen lukenut, että toi testi tosiaan on virheellinen, koska siinä mainitaan vain univaikeudet ja laihtuminen. Epätyypillisessä masennuksessa oireina voivat olla kuitenkin päinvastoin liiallinen nukkuminen ja lihominen. Eli oikean tuloksen saa kun rastittaa kuin siinä kysyttäisiin nukkumisen ja painon muutoksista.

24/55 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

13, lievä.

Kesälomalla töistä.

Vierailija
25/55 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 pistettä.

Olen noin puoli vuotta sitten eronnut introvertti ja nyt saan olla ihan rauhassa, tehdä mitä haluan. Näin hyvää oloa ei ole ollut vuosiin.

Vierailija
26/55 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa typerä testi. Esim. kysymys 6, kaksi ensimmäistä vaihtoehtoa "En koe, että minua rangaistaan" ja

"Tunnen, että jotain pahaa voi sattua minulle".

Testi vaikuttaa väittävän että nämä eivät voi olla totta samaan aikaan. Melkoinen imbesilli täytyy kyllä olla jos luulee että mitään pahaa ei voi sattua itselle, mutta testi vaikuttaisi patologisoivan täysin normaalin ja rationaalisen ajattelun. Samaten kysymys "Mielestäni ulkonäköni ei ole muuttunut" ja

"Olen huolissani siitä, että näytän vanhalta tai etten näytä miellyttävältä" Nämäkin voivat olla totta yhtä aikaa...

Vierailija
27/55 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime lääkärikäynnillä 42p. Lomalla osa-aikatyöstä. Tsemppaamalla mennään. Pelkään romahdusta päivittäin, onneksi puoliso tukee (sai aikanaan vielä hurjempia pisteitä joten tietää "missä mennään").

Vierailija
28/55 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 pistettä, elämä on mukavaa. Nyt lomalla, muuten vakitöissä joissa viihdyn. 3 teini-ikäistä lasta, sama mies ollut jo 18 vuotta, viihdymme kahdestaankin. Asuntolaina maksettu, ei taloudellisia huolia.

Vierailija
29/55 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

29, olisi voinut tulla enemmänkin. Seuraavasta pisteestä olisikin ollut jo vakava masennus.

En ymmärrä, miten joku voi saada 0-9 pistettä. Minua ainakin vituttaa positiivinen ajattelu ja etenkin ihmiset, jotka ei näe omia virheitään ja painavat kaiken villasella. Kai se olisi eräänlainen siunaus olla helvetin tyhmä, niin ei välittäisi mistään mitään.

Yritän olla realistinen ja tosiasia on se, etten ole järin tyytyväinen itseeni ja stressaan tulevaisuutta. Pakko varautua siihen, että kaikki menee perseelleen, niin voi ainakin etukäteen suunnitella pakoreittiä. Ei ne nallekarkit vain mene aina tasan.

Onko kyynisyys elämää kohtaan masennusta? Pitääkö sitäkin hoitaa? Voi vittujen kevät, mitä lässytystä.

Vierailija
30/55 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 pistettä!

Vierailija
31/55 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 pistettä, ollut noissa määrin jo joitakin vuosia. Olen käynyt juttelemassa ja osastollakin olen ollut, mutta oon vissiin aika toivoton tapaus. Töissä olen ollut taas puolivuotta pitkän saikun jälkeen, mutta olen taas sen verta huonossa kunnossa et saikku on varmaan kohta taas edessä... (työn jälkeen loppupäivä menee sängyssä/sohvalla).

Vierailija
32/55 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka sanotte olevanne työelämässä ja saavanne tuosta testistä 50+ pistettä, miten se on mahdollista? Siis saadaksenne nuo pisteet teidän pitäisi olla ihan hemmetin huonossa jamassa. Siis tyyliin valmiita tappamaan itsenne. Siinä vaiheessa ihmistä ei enää oikeasti kiinnosta työelämä jos tuohon asti päästään. Ihan oikeasti, onko pientä liioittelua?

Mutta sitten itse kysymykseen. Testistä saan 41 pistettä, tällä hetkellä olen pitkällä sairaslomalla ja edessä on tutkimus/hoitojakso sairaalassa.

Vierailija
33/55 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 pistettä. Elämä on jees, vaikka välillä vähän kyrsiikin😊

Vierailija
34/55 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

43 pistettä. Työkyvyttömyyseläkkeellä. Lääkitys on, terapiaa ei. Ilmeisesti mua pidetään niillä lääkkeillä hengissä, mutta en oo parantumisen arvoinen.

Vierailija
35/55 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle joka sanoi, että jos saa 0-9 pistettä on helvetin tyhmä jne.. Ei pidä paikkaansa. Sain 5 pistettä, olen korkeakoulutettu nainen joka varmasti vielä vuosi sitten olisi saanut työuupumuksen vuoksi korkeammat pisteet, mutta otin itse ohjat omiin lonkeroihin ja vaihdoin työpaikkaa. Tämä nykyinen työ on todella kivaa, haastaa älyllisesti ja minulla on ihania kollegoita - viihdyn töissä.

Olen sinkku ja joo 34, mutta ei ahdista. Sydän on särkynyt muutamaan otteeseen, mutta se ei silti ole tehnyt minusta katkeraa. Ympärillä mahtava perhe ja muutama hyvä ystävä, joille jutella ja joiden kanssa hengata kun siltä tuntuu. Viihdyn hyvin itsekseni ja osaan harrastaa ja keksiä tekemistä myös yksin.

Luonteeltani olen äärimmäisen itsekriittinen ja vaadin itseltäni esim työssä vähän turhaakin täydellisyyttä ja olen ylisuorittaja, mutta silti uskon että pärjään siinä missä muutkin ja että elämä kantaa. Eli kai olen niitä "peruspositiivisia".

Vierailija
36/55 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 pistettä, mutta en sairasta masennusta. Olen vain peruspessimisti. Testi on sellainen että peruspessimisti saa korkeat pisteet ilman masennusta. Olisi testin laatijalla hieman kehittämistä sen suhteen.

Vierailija
37/55 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolle joka sanoi, että jos saa 0-9 pistettä on helvetin tyhmä jne.. Ei pidä paikkaansa. Sain 5 pistettä, olen korkeakoulutettu nainen joka varmasti vielä vuosi sitten olisi saanut työuupumuksen vuoksi korkeammat pisteet, mutta otin itse ohjat omiin lonkeroihin ja vaihdoin työpaikkaa. Tämä nykyinen työ on todella kivaa, haastaa älyllisesti ja minulla on ihania kollegoita - viihdyn töissä.

Olen sinkku ja joo 34, mutta ei ahdista. Sydän on särkynyt muutamaan otteeseen, mutta se ei silti ole tehnyt minusta katkeraa. Ympärillä mahtava perhe ja muutama hyvä ystävä, joille jutella ja joiden kanssa hengata kun siltä tuntuu. Viihdyn hyvin itsekseni ja osaan harrastaa ja keksiä tekemistä myös yksin.

Luonteeltani olen äärimmäisen itsekriittinen ja vaadin itseltäni esim työssä vähän turhaakin täydellisyyttä ja olen ylisuorittaja, mutta silti uskon että pärjään siinä missä muutkin ja että elämä kantaa. Eli kai olen niitä "peruspositiivisia".

Eihän sulle ole tapahtunut mitään miksi olisi syytä masentua joten miksi olisitkaan masentunut. Varsinkin hyvät lapsuuden kotiolot estää useimmat mielenterveysongelmat.

Vierailija
38/55 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 pistettä. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä bipolaarihäiriön vuoksi. Ilmeisesti eläkkeellä olo eli stressittömyys siis toimii niinkuin sen pitää. Lääkkeetkin lievimmät mahdolliset, lähinnä krooniseen univaikeuteen.

Välillä raha-asiat stressaavat, mutta enhän minä kuluta kuin puolet siitä mitä tienaan.

Aika hyvin menee kolmen itsemurhayrityksen, kahden avioeron ja äidin kuoleman jälkeen. Oikeasti! Kyllä sieltä suosta voi ylös päästä, mutta se vie aikaa, voimia ja vaatii hyvää tuuriakin. Tsemppiä.

Vierailija
39/55 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6 pistettä. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä bipolaarihäiriön vuoksi. Ilmeisesti eläkkeellä olo eli stressittömyys siis toimii niinkuin sen pitää. Lääkkeetkin lievimmät mahdolliset, lähinnä krooniseen univaikeuteen.

Välillä raha-asiat stressaavat, mutta enhän minä kuluta kuin puolet siitä mitä tienaan.

Aika hyvin menee kolmen itsemurhayrityksen, kahden avioeron ja äidin kuoleman jälkeen. Oikeasti! Kyllä sieltä suosta voi ylös päästä, mutta se vie aikaa, voimia ja vaatii hyvää tuuriakin. Tsemppiä.

Ai niin, tyhmä en ole. Valmistuin maan parhaana alallani ja äo on 146.

Vierailija
40/55 |
15.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sulle ole tapahtunut mitään miksi olisi syytä masentua joten miksi olisitkaan masentunut. Varsinkin hyvät lapsuuden kotiolot estää useimmat mielenterveysongelmat.

Hehheh, et tiedä masennuksesta mitään. Ei sen tarvitse olla reaktiivista eivätkä kotiolot korreloi depressioalttiuden kanssa. Depressioalttius peritään ja syyt sen puhkeamiselle ovat tuntemattomat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme