Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei sisaruksilla voi olla eri sukunimet, samat vanhemmat?

Vierailija
16.06.2017 |

Ketä se muka haittaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se typerää. "Tässä on hännisten ja korhosten perhe. Tytti, Pekka ja Roosa ovat Hännisiä ja Petri, Miina ja Malla ovat korhosia.."

Suomessa sattuu olemaan laki, että samoille vanhemmille syntyvien lasten sukunimet tulee olla samat. Ja kyllähän se sisaruksillekin on mukavaa, kun kaikki ovat saman nimisiä :)

Vierailija
2/8 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se typerää. "Tässä on hännisten ja korhosten perhe. Tytti, Pekka ja Roosa ovat Hännisiä ja Petri, Miina ja Malla ovat korhosia.."

Suomessa sattuu olemaan laki, että samoille vanhemmille syntyvien lasten sukunimet tulee olla samat. Ja kyllähän se sisaruksillekin on mukavaa, kun kaikki ovat saman nimisiä :)

Ei tuolle ole mitään muuta perustetta, kuin että se on mukavaa. Lakia voi muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on teiltä pois, jos mun lapsilla on eri sukunimet? Voittehan te silti itse tehdä niin kuin parhaaksi näette.

Vierailija
4/8 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen, jossa useampi lapsi, esikoisella on eri sukunimi kuin nuoremmilla. Sama äiti ja sama isä kaikilla.

Vierailija
5/8 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se on teiltä pois, jos mun lapsilla on eri sukunimet? Voittehan te silti itse tehdä niin kuin parhaaksi näette.

Ei voi tehdä niin kuin itse parhaaksi näkee, koska laki ei aina sitä hyväksy.

Vierailija
6/8 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän perheen, jossa useampi lapsi, esikoisella on eri sukunimi kuin nuoremmilla. Sama äiti ja sama isä kaikilla.

Joo, mäkin tiedän monta. Ne on naimisissa.

Vierailija
7/8 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi olla mahdollista vain jos isä ei ole tunnustanut isyyttään esikoiseen ennen kuin tekivöt seuraavan lapsen ja nimesivät tämänkin.

Vierailija
8/8 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisaloite.fi

Sinne tekemään lakialoitetta jos näin paljon häiritsee.

(En allekirjoittaisi)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme