Hausjärvelle muutto
Moikka ! Muutamme perheen kanssa hausjärvelle tänä kesänä pääkaupunki seudulta. Lapsia on kaksi poika 17 vuotias/-00 ja tyttö 18/-99. Lapsukaiset siirtyvät vaskivuoren lukiosta oitin lukioon ja stressaavat sinne menoa, koska ajattelevat, että eivät sopeudu joukkoon. Tottuneet olemaan isossa lukiossa ja mitä olen ymmärtänyt niin oitin lukio on nähtävästi yli puolet pienempi? Emme tunne ketään sieltä päin , joten koko perheelle iso muutos. Poikamme vaihtaa riihimäen pallo seuraan ja tyttö lopettaa harrastuksen. Onko kellään kokemusta oitin lukiosta ja millainen kyseinen paikka on? Lapsemme on todella sosiaalisia, mutta pelkäävät ,että heitä aletaan syrjimään kun eivät ole samanlaisia kun he maalaiset?. Mitä kannattaa sanoa lapsillemme? Onko kyseisessä lukiossa koulukiusausta?
Kommentit (225)
Yleensä oitin lukiioon mennään hevosilla ja parkkeerataan ne sinne pihalle.
Voi että kun ihmiset osaavat olla julmia. Ei saa pelotella viattomia lapsia lukiolla. Ei helpota heidän tilannetta mitenkään. Hyvällä mielellä astelevat lukioon sisälle ja hyvin se siitä starttaa.
Itse et ainakaan lukiota ole käynyt, sillä kirjotuisvirheesi ja yleissivistyksesti sattuu todella paljon minua...
Oitin lukio on ihan hyvä paikka. Lopettakaa tää turhan jauhaaminen
Vierailija kirjoitti:
Millä reunalla Hausjärveä asutte? Kannattaa ajatella lähikuntien lukioita, kuten Riihimäki ja Hyvinkää, jos matka ei paljoa pitene. Koulukiusaamista eiHausjärvellä ole, jos lapsi ei siihen nirppanokkaisuudellaan anna aihetta.
Eli suomeksi sanottuna Hausjärvellä kiusataan ihan just ketä huvittaa ja ihan miten huvittaa, virallisesti sitä vaan ei ole koska kukaan ei välitä riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsenne tulevat Lv laukkut niskassa ja rolexin kellot kourassa niin ei hyvin oteta vastaan, sillä semmoisia ei hausjärvellä käytetä.
No en mä ny tiiä... t. Rolexin omistava hausjärveläinen
Vierailija kirjoitti:
Oitin lukio on ihan hyvä paikka. Lopettakaa tää turhan jauhaaminen
Se on just näin!
Oitin lukio ei ole mitenkään viehettävä yms, mutta kyllä siellä nyt kolme vuotta pystyy käkkiä.
Mikä on oitin lukio :0 ku tän keskustelun jälkeen tulee mieleen et se ois joku maatila kun kumppareilla pitää tallustaa ja caunoi hattu päässä?
Voi herranen aika. Hausjärvi viimesin paikka minne muuttaisin.
Ja mitäs nämä aikuisuuden kynnyksellä ja toinen jopa täysi-ikäinen sanovat, kun heidän vanhempansa antavat heustä netissä täysin tunnistettavia ylsityiskohtaisua tietoja????? Vain nimet ja kengännumerot puuttuvat...
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäs nämä aikuisuuden kynnyksellä ja toinen jopa täysi-ikäinen sanovat, kun heidän vanhempansa antavat heustä netissä täysin tunnistettavia ylsityiskohtaisua tietoja????? Vain nimet ja kengännumerot puuttuvat...
Samaa mieltä. Lapset arvostavat kun äiti täällä kertoo heistä.
Voisiko nyt joku sanoa totta minkälainen se oitin lukio sitten oikeasti on ?
Ihan lit mesta on HAUSJÄRVEN lukio, i oitin. Porukka tuntee toisensa et helposti jakautuu esim luokat porukoihin mut kyl mä tykkään semisti :) tervetuloa! Ja kyllä varmasti ystävystyvät oppilaiden kanssa,jos itse on alotteellinen
Hausjärven lukion abi
Kuka muka hausjärvel käyttää rolexii?? En tunne semmosta ihmistä
Vierailija kirjoitti:
Se on sääli... :( noh ei voi mitää kyllä sä joskus rollen voit nähä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sääli... :( noh ei voi mitää kyllä sä joskus rollen voit nähä
En voi nähä kun ei semmoista kellään ole ellei ebaystä oo tilannu feikkii kamaa
Kellään nuorella ei ole varaa ostaa rolexin kelloa. Eikä todellakaan hausjärveläisellä
JES kerrankin oitin lukiossa taphtuu