Minkä kanssa syöt kanttarellikastiketta
Kommentit (16)
Voi rakas ap, se on mun herkkua :)
Itse savustetun kalan kanssa, lihamurekkeen, lihapullien, pihvin, uusien perunoiden kanssa, siis melkein minkä kanssa vain käy.
Paistetut (uudet) perunat, lihapullat, mureke, pihvi
Minkä vaan. Käy kalan kanssa, käy erityisen hyvin esim. jauhelihapihvien, lihapullien ja murekkeen kanssa ja oivasti myös ihan file -pihvin kanssa. Ihan hyvin myös vaikka porsaanfileen kanssa.
En oiken keksi minkä kanssa ei kävis. Keitetyt perunat kuuluu kaveriksi.
Kala savustettuna tai paistettuna, perunat (mieluiten uudet), broilerinfilee. Uunikasvikset. Nämä ainakin.
En minään. Inhoan sieniä kaikissa muodoissa,
Kantarelli-pekonipasta on tosi hyvää, samoin kantarellikeitto.
Olen tehnyt myös kantarelli-kesäkurpitsa -pasteijoita, hyvin upposivat vieraisiin.
Ihan minkä vaan melkein. Kalan, lihan, kasvisten, perunan, pastan, riisin, ohran. Laitan myös lämpimien voileipien päälle tai syön paahtoleivän päällä, aivan ihanaa.
Uusien perunoiden, vanhojen perunoiden tai muusin kanssa. Myös paistetut perunat käy.
Eri lailla valmistettujen vihannesten ja juuresten kanssa.
Pastan kanssa.
'Pihvin kanssa.
Lihapullien tai -murekkeen kanssa.
Paistetun kalan kanssa (ahven on tässä kohtaa suosikki). Mannerheimin kuha on myös hyvää.
Kastikkeenjämät voi laittaa omeletin sisään tai uunivoileipien päälle.
Sienikastikettahan voi syödä melkein minkä tahansa kanssa. Se on todella hyvää. Ehdoton ykkössuosikkini on tällä hetkellä porosienipasta.
Sopii myös hyvin pastakastikkeeseen. Joko ihan perus-kanttarellikastikkeena tai höystettynä vaikka kylmäsavuporolla, laadukkaalla savukinkulla tai pekonilla.
SE ON KANTARELLI EIKÄ KANTTARELLI
Vierailija kirjoitti:
SE ON KANTARELLI EIKÄ KANTTARELLI
NIIH! Ja käy kaiken kanssa.
T:n kanssa.