Ompelutaitoisia? Onko näistä joku jousto ommel? Trikoota olisin ompelemassa
Kommentit (20)
No siksak on periaatteessa vähän joustava, mutta ei sillä kovin kaunis sauma tule. Mutta sopii trikoon käänteiden ompeluun.
Se toiseksi viimenen. Eli 9 jälkeen oleva.
Onnistuu 6, 7 ja 8. Itse käytän 7.
Vierailija kirjoitti:
Täytyykö suoralla ommella ensin? Eikös saumasta tule aika ruma jos suoraan noilla menee ompelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyykö suoralla ommella ensin? Eikös saumasta tule aika ruma jos suoraan noilla menee ompelemaan?
Tulee ruma. Ja jos ompelee suoralla ensin, eihän se silloin jousta.
Ei suoralla. Nimenomaan sellaisella joka joustaa. Yleensä koneessa on sellainen joka ottaa pari suoraa tikkiä ja väliin siksakpiston. Eli ompelisin tuolla koneella pienellä s iksakilla, joka ottaa välillä ison piston.
Miksi ihmeessä 10 suosittelette? Se ei käy.
10 kokeiltu, ei toimi, saumassa näkyy ompeleet.
Ideoita? Vai pitääkö tässä lähteä uuden ompelukoneen ostoon.
Miljoona muutakin säätönappia joista ei hajuakaan
Vierailija kirjoitti:
Ideoita? Vai pitääkö tässä lähteä uuden ompelukoneen ostoon.
Miljoona muutakin säätönappia joista ei hajuakaan
Tekisin tolla jota 8 ehdottaa.
Mikähän noista ompeleista olisi sit sellainen? Löysin yhden mutta tekee liian leveää siksakkia
Tuommosella 8 ompeleella olen itse ommellut ja toimii hyvin esim. lahkeissa, mutta vähän hankala semmosissa suorissa sivusaumoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän noista ompeleista olisi sit sellainen? Löysin yhden mutta tekee liian leveää siksakkia
Eli siis ommel nro 7
Testasin 7 ja ei nuo pienemmät siksakit näytä kyllä siksakilta ollenkaan, mitähän noista ap kuvan säätönapeista pitäis väännellä?
Tässä kuva ompeleesta http://aijaa.com/4ucg8G
Kaikki kutosesta ylöspäin joustavat. Jos ompelet todella joustavaa kangasta, esim trikoota niin suosittelen ihan joko perus-siksakkia (6) tai itse paljonkäyttämääni kolmiaskel-siksakkia (8).
Jos kangas joustaa todella paljon niin kannattaa hieman "venyttää" kangasta ommellessakin: esim niin että pitelet toisella kädellä koneen takana kangasta suorassa ja koneen edessä kankaasta kiinni ihan aavistuksen vain venyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Testasin 7 ja ei nuo pienemmät siksakit näytä kyllä siksakilta ollenkaan, mitähän noista ap kuvan säätönapeista pitäis väännellä?
Tässä kuva ompeleesta http://aijaa.com/4ucg8G
Jotain tollasta se varmaan on.
10 on joustava, mutta siinä on siis se huoliteltu mukana. Siks alusta saa jousto- ompelee saumaan, kun laitat tikin leveyden minimiin esim 0.2 tms. Kaksoisneulalla tavallinen suora on joustava
Mun ompelut kaatus siihen etten löytänyt nuppineuloja. Täytyy katsoa huomenna uudestaan kun haen niitä ensin. Laitan kuvan valmiista kunhan se joskus onnistuu.
Ei taida olla.