Mikä koulutus ja ammatti teillä ei lukion käyneillä ja mikä taas lukion käyneillä? Kiinnostaa tietää, kun noista keskiarvioista täällä kirjoitellaan.
Itse jätin aikanaan lukion kesken. Viimeisimmät opiskelut ovat mm. ammattisurkean opinnot (Yamk ja opettajaopinnot sekä muutama täydennyskoulutus). Avoimesta yliopistosta löytyy myös muutamasta aineesta perusopinnot, yhdet aineopinnot ja suunnitelmissa on tehdä lisää opintoja tuonne avoimeen. Ammatiltani olen nyt opettaja.
Kommentit (59)
Keskiarvo muistaakseni 7,8. Vajaa vuosi lukossa ja keväällä hain ammattikouluun sähköpuolelle ja jätin lukion kesken. Ammattikoulussa ekan vuoden keväänä kävin teknikkokoulutuksen pääsykokeissa ja läpäisin ne, jatkoin kuitenkin ammattikolussa ja toisen vuonna kävin insinöörikoulutuksen pääsykkeissa ja sain sinnekkin paikan. Valmistuin kuitenkin ensin sähköasentajaksi, sitten kävin intin ja sen jälkeen olin vähän aikaa töissä asenetajana jonka jälkeen aloitin sähköinsinööriopinnot ja sillä tiellä on nyt oltu 20 vuotta työelämässä.
Lukio E:n paperein, nyt KM ja opettajana
Lukio läpi ihan ok papereilla
Ammattikoulu taidealalta eli artesaani
Amk tutkinto takana artenomi
Nyt opiskelen rakennusmestariksi amk työn ohessa.
Yrittäjä olen.
Pelkkä peruskoulu. Opiskelin ensimmäisen ammatin yli 30 vuotiaana. Olen aina ollut työssä.
Peruskoulu 6.9 ammattikoulusta työstömekaanikon paperit,päivääkään en ole tehnyt oman alan töitä.
Reilut 10v autonkuljettaja, asentaja,henkilönostintarkastaja, nyt yli 11v asentaja,henkilönostin/kuormausnosturi tarkastaja.
Yläasteelta lukioon ka 9.9. Lukiosta 9.4 (jätin pitkän matikan ja fysiikan lukematta heti kun tajusin, että en halua lääkäriksi). Ekalla sisään oikikseen. Nykyään asianajaja. Oma pieni toimisto.
Eliittilukio, kirjoituksista ma&fy L, muista E. Siitä jatkoin TKK:lle ja nyt oon työtön DI
Pääsin lukioon 7,6 keskiarvolla ja reputettuani ylppäreissä kerran, sain syksyllä lakin B:n paperein. Sen jälkeen pääsin tekuun ja valmistuin teknikoksi. Nykyisin teen projekti-insinöörin töitä reilun 4000€:n palkalla.
Olisin parempi työssäni, jos olisin käynyt ensin ammattikoulun. Sitä paitsi minäkin olen elävä esimerkki, että huono koulumenestys yläasteella on todellinen riski, ettei koskaan valmistu ylioppilaaksi. Että sikäli nuo keskiarvorajat ovat tarpeen.
Yo-merkonomi, lukiosta 3x L ja 2x M
Linja-autonkuljettajana olen ollut jo 20v, lisäksi liikenneopettajan hommia
Päiväkään alan hommia tehnyt datanomi. Pitkiäkin työttömyysjaksoja pariin kertaa, nyt töissä 'tehtaassa'.
Lukiosta C:n paperit.
Olen sairaanhoitaja eli AMK käyty.
Lukio, kirjoitin MCCCBB
Nyt opiskelen AMK:ssa insinööriksi.
Aion jatkaa dippa-inssiksi parin vuoden työskentelyn jälkeen.
Siskoni:
Amis (lastenohjaaja), nyk työtön.
Valmistuin ylioppilaaksi E:n papereilla, pääsin suoraan yliopistoon. Opiskelin useampaa alaa, sain myös toisen tutkinnonsuoritusoikeuden. Lopulta sain mammuttitutkintoni ulos, ja minulla on useita kelpoisuuksia. Sain nopeasti oman alani töitä ja päädyin unelma-ammattiini, aineenopettajaksi. Muitakin mahdollisuuksia siis olisi, mutta tässä koen olevani paras. Ehkä jotain kertoo sekin, että sain vakiviran alle vuoden sisällä valmistumisestani, mikä ei ole mitenkään tavanomaista.
Lukiosta LLLMCC, keskiarvo kaiketi n. 9. Siitä yliopistoon, mutta valitsemallani alalla oli huonot työllisyysnäkymät ja tulevaisuuden epävarmuuden takia päätin vaihtaa. Nyt valmistuin ammattikorkeasta sosiaalialalle. Luultavasti tulen kouluttautumaan vielä lisää.
Rimaa hipoen sisälle lukioon, sieltä yliopistoon, jossa pärjäsin hyvin. Valmistuin maisteriksi ja menin suoraan töihin, olen esimiestehtävissä kunta-alalla.
Lukiossa ei kirjoitukset jaksanut napostella. Todistuksen keskiarvo 9,2 mutta kirjoituksista tuli käytännössä lukematta EMMCC.
Amkista tradenomin paperit kirjasto-ja tietopalvelualalta. Pääsisin niillä heittämällä sisään yliopistoon informaatiotutkimuksen maisteriohjelmaan, joka olikin alkuperäinen suunnitelma. Nyt jumitan töissä ja haaveilen ehkäpä muusta alasta.. Mutta kun tietäisi mistä. Ja olisi motivaatiota opiskella.
Lukiosta EMMCC. Valmistun parin viikon päästä kauppatieteiden maisteriksi.
Asutaan maalla ja olen 1-vuotiaan kanssa vielä toistaiseksi kotona. Olen työtön/hoitovapaalla.
M:n paperit, oikis ja nyt eri alan asiantuntijana yksityisellä.
Yläaste ka. 9.0
Lukio ka. 8.5
Kirjoitukset ka. M
Nykyään ei ammattia, pitkäaikaistyötön, lihava
Lukio takana, L:n paperit, TKK, Tuta-DI, ERP-konsultti.