Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä koulutus ja ammatti teillä ei lukion käyneillä ja mikä taas lukion käyneillä? Kiinnostaa tietää, kun noista keskiarvioista täällä kirjoitellaan.

Vierailija
16.06.2017 |

Itse jätin aikanaan lukion kesken. Viimeisimmät opiskelut ovat mm. ammattisurkean opinnot (Yamk ja opettajaopinnot sekä muutama täydennyskoulutus). Avoimesta yliopistosta löytyy myös muutamasta aineesta perusopinnot, yhdet aineopinnot ja suunnitelmissa on tehdä lisää opintoja tuonne avoimeen. Ammatiltani olen nyt opettaja.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio takana, L:n paperit, TKK, Tuta-DI, ERP-konsultti.

Vierailija
22/59 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiarvo muistaakseni 7,8. Vajaa vuosi lukossa ja keväällä hain ammattikouluun sähköpuolelle ja jätin lukion kesken. Ammattikoulussa ekan vuoden keväänä kävin teknikkokoulutuksen pääsykokeissa ja läpäisin ne, jatkoin kuitenkin ammattikolussa ja toisen vuonna kävin insinöörikoulutuksen pääsykkeissa ja sain sinnekkin paikan. Valmistuin kuitenkin ensin sähköasentajaksi, sitten kävin intin ja sen jälkeen olin vähän aikaa töissä asenetajana jonka jälkeen aloitin sähköinsinööriopinnot ja sillä tiellä on nyt oltu 20 vuotta työelämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio E:n paperein, nyt KM ja opettajana

Vierailija
24/59 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio läpi ihan ok papereilla

Ammattikoulu taidealalta eli artesaani

Amk tutkinto takana artenomi

Nyt opiskelen rakennusmestariksi amk työn ohessa.

Yrittäjä olen.

Vierailija
25/59 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä peruskoulu. Opiskelin ensimmäisen ammatin yli 30 vuotiaana. Olen aina ollut työssä.

Vierailija
26/59 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulu 6.9 ammattikoulusta työstömekaanikon paperit,päivääkään en ole tehnyt oman alan töitä.

Reilut 10v autonkuljettaja, asentaja,henkilönostintarkastaja, nyt yli 11v asentaja,henkilönostin/kuormausnosturi tarkastaja.

Vierailija
27/59 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteelta lukioon ka 9.9. Lukiosta 9.4 (jätin pitkän matikan ja fysiikan lukematta heti kun tajusin, että en halua lääkäriksi). Ekalla sisään oikikseen. Nykyään asianajaja. Oma pieni toimisto.

Vierailija
28/59 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliittilukio, kirjoituksista ma&fy L, muista E. Siitä jatkoin TKK:lle ja nyt oon työtön DI

Vierailija
29/59 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin lukioon 7,6 keskiarvolla ja reputettuani ylppäreissä kerran, sain syksyllä lakin B:n paperein. Sen jälkeen pääsin tekuun ja valmistuin teknikoksi. Nykyisin teen projekti-insinöörin töitä reilun 4000€:n palkalla.

Olisin parempi työssäni, jos olisin käynyt ensin ammattikoulun. Sitä paitsi minäkin olen elävä esimerkki, että huono koulumenestys yläasteella on todellinen riski, ettei koskaan valmistu ylioppilaaksi. Että sikäli nuo keskiarvorajat ovat tarpeen.

Vierailija
30/59 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-merkonomi, lukiosta 3x L ja 2x M

Linja-autonkuljettajana olen ollut jo 20v, lisäksi liikenneopettajan hommia

Vierailija
31/59 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkään alan hommia tehnyt datanomi. Pitkiäkin työttömyysjaksoja pariin kertaa, nyt töissä 'tehtaassa'.

Vierailija
32/59 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiosta C:n paperit.

Olen sairaanhoitaja eli AMK käyty.

Vierailija
33/59 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio, kirjoitin MCCCBB

Nyt opiskelen AMK:ssa insinööriksi.

Aion jatkaa dippa-inssiksi parin vuoden työskentelyn jälkeen.

Siskoni:

Amis  (lastenohjaaja), nyk työtön.

Vierailija
34/59 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin ylioppilaaksi E:n papereilla, pääsin suoraan yliopistoon. Opiskelin useampaa alaa, sain myös toisen tutkinnonsuoritusoikeuden. Lopulta sain mammuttitutkintoni ulos, ja minulla on useita kelpoisuuksia. Sain nopeasti oman alani töitä ja päädyin unelma-ammattiini, aineenopettajaksi. Muitakin mahdollisuuksia siis olisi, mutta tässä koen olevani paras. Ehkä jotain kertoo sekin, että sain vakiviran alle vuoden sisällä valmistumisestani, mikä ei ole mitenkään tavanomaista.

Vierailija
35/59 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiosta LLLMCC, keskiarvo kaiketi n. 9. Siitä yliopistoon, mutta valitsemallani alalla oli huonot työllisyysnäkymät ja tulevaisuuden epävarmuuden takia päätin vaihtaa. Nyt valmistuin ammattikorkeasta sosiaalialalle. Luultavasti tulen kouluttautumaan vielä lisää.

Vierailija
36/59 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rimaa hipoen sisälle lukioon, sieltä yliopistoon, jossa pärjäsin hyvin. Valmistuin maisteriksi ja menin suoraan töihin, olen esimiestehtävissä kunta-alalla.

Vierailija
37/59 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa ei kirjoitukset jaksanut napostella. Todistuksen keskiarvo 9,2 mutta kirjoituksista tuli käytännössä lukematta EMMCC.

Amkista tradenomin paperit kirjasto-ja tietopalvelualalta. Pääsisin niillä heittämällä sisään yliopistoon informaatiotutkimuksen maisteriohjelmaan, joka olikin alkuperäinen suunnitelma. Nyt jumitan töissä ja haaveilen ehkäpä muusta alasta.. Mutta kun tietäisi mistä. Ja olisi motivaatiota opiskella.

Vierailija
38/59 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiosta EMMCC. Valmistun parin viikon päästä kauppatieteiden maisteriksi.

Asutaan maalla ja olen 1-vuotiaan kanssa vielä toistaiseksi kotona. Olen työtön/hoitovapaalla.

Vierailija
39/59 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M:n paperit, oikis ja nyt eri alan asiantuntijana yksityisellä.

Vierailija
40/59 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläaste ka. 9.0

Lukio ka. 8.5

Kirjoitukset ka. M

Nykyään ei ammattia, pitkäaikaistyötön, lihava

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän