Mikä koulutus ja ammatti teillä ei lukion käyneillä ja mikä taas lukion käyneillä? Kiinnostaa tietää, kun noista keskiarvioista täällä kirjoitellaan.
Itse jätin aikanaan lukion kesken. Viimeisimmät opiskelut ovat mm. ammattisurkean opinnot (Yamk ja opettajaopinnot sekä muutama täydennyskoulutus). Avoimesta yliopistosta löytyy myös muutamasta aineesta perusopinnot, yhdet aineopinnot ja suunnitelmissa on tehdä lisää opintoja tuonne avoimeen. Ammatiltani olen nyt opettaja.
Kommentit (59)
En lukiota käynyt. Entinen perämies, nykyinen insinööri.
Lukio käytynä, 5 ällää ja yksi E, keskiarvo 9,4. Maisterin paperit Helsingin yliopistosta ja tällä hetkellä tieteellinen asiantuntija yksityisessä yrityksessä.
Kävin lukion ja kirjoitin ylioppilaaksi arvosanoin LLLEEE (laudaturit äidinkielestä, ruotsista ja pitkästä matikasta). Hain opiskelemaan kauppakorkeakouluun, johon pääsin ensimmäisellä yrittämällä. Nyt olen valmistunut kandiksi ja työskentelen opintojen ohella isossa tilintarkastusfirmassa.
Jätin lukion kesken, löytyy järjestyksenvalvojan ja vartijan koulutus. Aloitan ensi syksynä uudelleen lukion, koska haluan opiskella poliisiksi.
Lukiosta E:n paperit.
Mainonnan ja yritysviestinnän tradenomi liiketalouden ohjelmasta, aloittelen alalla eli harjoitteluja ja assaritason tehtäviä tähän mennessä.
Valmistuin 6 kk sitten ja toiveissa kehittää osaamista ja ammattitaitoa uuden työn merkeissä elokuusta alkaen ja mahdollisesti ensi vuonna sitten siirtyä vaativimpiin hommiin tukitoiminnoista. 😀
Hmm omassa lähipiirissä tiedän vain yhden amislaisen kunnolla. Pari ei ole opiskellut mitään sitten peruskoulun.
Vierailija kirjoitti:
Jätin lukion kesken, löytyy järjestyksenvalvojan ja vartijan koulutus. Aloitan ensi syksynä uudelleen lukion, koska haluan opiskella poliisiksi.
Heei kuulostat ihan yhdeltä tutultani.
Ylioppilas keskinkertaisin paperein. Ammatiltani olen kirjanpitäjä.
Maaseutulukioon 9,5 KA peruskoulusta, lukiosta EEEEMCCB, ammattikorkeasta insinööriksi ja nyt oman alan töissä, syksyllä jatkan työnnohessa diplomi-insinööriksi.
Lukion jälkeen menin ammattikouluun ja valmistuin laitoshuoltajaksi. Ensi vuonna olisi tarkoitus olla FM, jatkot auki eli alanvaihto vaiheessa.
Lukiosta L:n paperit. Hum. kand, asiantuntija, ei päivääkään työttömänä.
En päässyt peruskoulun jälkeen lukioon, joten hain autonasentajaksi, jota hommaa en halunnut tehdä, joten pääsin kauppikseen. Luin merkonomiksi, tein niitä hommia vuosia ja työttömäksi jäätyäni opiskelin yhdistelmäajoneuvonkuljettajaksi ja olen ajanut rekkaa nyt 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heei kuulostat ihan yhdeltä tutultani.
Heh, ehkä minä olen. :)
Ylioppilas M:n paperein kovatasoisesta lukiosta, nyt lastentarhanopettajana ja KM-opinnot käynnissä.
Kävin lukion ja olen nykyään syrjäytynyt luuseri. Ammattia ei ole, yliopistossa piipahdin. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä.
Kävin lukion iltakoulussa. Sen jälkeen maisterin tutkinto, pääaineena viestintä. Sen päälle erilaisia 1,5-2,5 vuoden täydennyskoulutuksia Suomessa ulkomailla. Ammatiltani olen journalisti. Koulutan myös jonkin verran ym.
Ei lukiota.
FM ja gradua työnalla toisesta tutkinnosta (KTM).
Aikoinani menin kauppaoppilaitokseen lukion sijasta. Hain ensisijaisesti kauppaoppilaitokseen, olin varalla ja pääsin lukioon, mutta onni kävi ja sain peruutuspaikan. Nykään YAMK tutkinto takana ja erityisasiantuntijana yksityisellä puolella, Palkka on 4500 nettona kuussa.
Kävin lukion, masennuin ja syrjäännyin, ei ammattia.
KM, erityisopettaja
Lukiossani ei edes ollut keskiarvorajaa (maaseutulukio)