Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet puhuu päälle?

Vierailija
16.06.2017 |

Yleistän nyt vähän mutta ihan sama.

Olen huomannut esim. kaveriporukoissakin, miehillä ei ole mitään ongelmaa keskustella toistensa kanssa (keskustelu voi olla hyvinkin rauhallista) mutta auta armias jos nainen haluaa suunvuoron. Tuntuu kuin miehet kilpailisi siitä kuka saa viedä keskustelua eteenpäin.
Tämä johtaa yleensä siihen että naiset alkavat keskustella keskenään ja vähän ajan päästä kun muu porukka havahtuu tähän, vääntävät vitsiä ns. "tyttöjen jutuista".

Lisäksi oma hyvä miespuolinen ystävä aina valittaa kuinka treffit eivät koskaan suju, koska kaikki hänen tapaamansa naiset ovat "hiljaisia" ja "ujoja". Mutta voin kyllä ystäväni tuntien sanoa että ongelma lienee kaukana ujoudesta.
Tämän herran kanssa kun juttelee, tulee ihan häkeltynyt olo kun ei meinaa saada sanaa väliin, lisäksi puhuu murteittan. Puolet ajasta yritän saada edes yhden lauseen ilmoille ilman keskeytyksiä, toinen puoli ajasta menee kuullun ymmärtämiseen.
Olen asiasta sanonutkin muttei oikein ymmärrä asiaa.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ne vasta päälle puhuvatkin. Varsinkin itäsuomalaiset ja ulkomaalaiset.

Ulkomailla päälle puhumista ei pidetä epäkohteliaana, oli puhujana mies tai nainen.

Voihan ulkomaat taas. Mun 3-vuotias lapsikin hahmottaa maailman laajemmasta perspektiivistä.

Vierailija
22/32 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

En aio kertoa, koska se olisi mansplainingiä.

Sinäpä sen sanoit...

Ei mutta ap vaihda seuraa jos nykyinen ei miellytä. Muunlaisiakin miehiä on. Mutta noilla kuvailemillasi miehillä taitaa olla jostakin syystä kuitenkin sitä naisseuraa, eli sitä jotakin jota melkeinpä kaikki miehet tavoittelevat...

Epäilen. Helvetin rasittavaa olla parisuhteessa tyypin kanssa, jonka kommunikaatiotaidot ovat niin alkeelliset, että yrittää koko ajan jyrätä toisen noin lapsellisella tavalla, ja myös hävetä sitä moukkamaisesti päsmäröivää kumppania kun ollaan seurassa. Varmaan tuollainen röyhkeä miestyyppi vetoaa sellaisiin naisiin, joilla on heikko itsetuntoa ja jotka ovat yläkouluaikoina salaa ihailleet niitä luokan takapenkissä suutaan soittavia koviksia, mutta kyllä normaaliälyllä varustetulle naiselle tuollainen mies on turn off.

Varmaan on noin, sillä av:llakin on ilmeisesti aika paljon n. 30-v. fiksuja hyvännäköisiä sinkkunaisia jotka valittavat kun miestä ei löydy. Seuraa saavat he jotka sitä saavat, eivät välttämättä jollakin muulla mittarilla parhaimmat...

:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai? Olen Itä-Suomesta kotoisin, mutta en ole koskaan elämäni aikana törmännyt moiseen. Tunnemme ilmeisesti hyvin erilaisista piireistä olevia ihmisiä.

Tuota nyt ei usko kukaan. Itse olen eteläsavolainen, ja omassa kaveripiirissäni puhe ei keskeydy koskaan, lähinnä siksi, että seuraava puhuja keskeyttää edellisen ja jatkaa ajatusta. En ole ikinä pitänyt tätä minään ongelmana.

Vierailija
24/32 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla päälle puhumista ei pidetä epäkohteliaana, oli puhujana mies tai nainen.

Voihan ulkomaat taas. Mun 3-vuotias lapsikin hahmottaa maailman laajemmasta perspektiivistä.

Tarkoitatko ulkoarvaruudessa asuvia olioita?

Vierailija
25/32 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä itse olen huomannut nimenomaan naisten puhuvan päälle ja miesten antavan tilaa. Poikkeuksena tilanteet, joissa mies on kovassa humalassa, silloin (moni) mies puhuu päälle toisen sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
26/32 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen keskustelu, jossa odotetaan aina, että toinen saa ajatuksensa loppuun ennen kuin sanotaan itse mitään, on todella tylsää. Ja miten pitkä hiljaisuus pitää pitää ennen kuin saa sanoa oman juttunsa?

Vierailija
27/32 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku puhuu päälle, sano vaan, että sinulla jutut kesken ja sitten jatka vaan. Maailma ei ole reilua muutenkaan ja vielä pitää odottaa, että hiljainen/ujo aukaisee suunsa. Ikä ja terveys menee. Ei jatkoon!

Vierailija
28/32 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tota, täälläpäin on asia täysin päinvastoin, akoilta ei saa puheenvuoroa, juttua tulee tauotta.

Vierailija
29/32 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai? Olen Itä-Suomesta kotoisin, mutta en ole koskaan elämäni aikana törmännyt moiseen. Tunnemme ilmeisesti hyvin erilaisista piireistä olevia ihmisiä.

Tuota nyt ei usko kukaan. Itse olen eteläsavolainen, ja omassa kaveripiirissäni puhe ei keskeydy koskaan, lähinnä siksi, että seuraava puhuja keskeyttää edellisen ja jatkaa ajatusta. En ole ikinä pitänyt tätä minään ongelmana.

Ok, no ymmärrän mielipiteesi paremmin, jos sinulle Itä-Suomi merkitsee Etelä-Savoa :D Itse olen Pohjois-Karjalasta, ja vaikka siellä on (myöskin) vilkas keskustelukulttuuri, niin toisen puheen päälle jyräämistä pidetään kyllä aika moukkamaisena tapana.

Vierailija
30/32 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pelkästään miehet.. Hyvä ap, hieno analyysi

Vierailija
31/32 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alatko olla ap jo vähän vanhempi nainen?

Kuulostaa joka tapauksessa ilmiöltä minkä jotkut naiset huomaavat vanhetessaan. Yhtäkkiä heidän päälleen puhutaan ellei heistä tuli ihan näkymättömiä. Nuorena, ja kauniina, miehet jaksoivat kuunnella heidän siiderin/kebabinhuuruisia "mielenkiintoisia" ajatuksiaan aamuyöhön asti, ajaa jopa satoja kilometrejä vain kuullakseen näitä viisauksia...

Olimme muutama viikko sitten juhlissa. Keskustelin naisen kanssa työmarkkinoista ja taloudesta. Juttua kuuntelija ja välillä kommentoi mies. Kunnes päätti alkaa päälle puhumaan meidän rinnoista ja vaatteista.

Me kai sitten puhuttiin niitä tylsiä tyttöjen juttuja ja tämä miehen päälle puhuminen oli jotain tosi syvällistä ja mielenkiintoista keskustelua.

Olemme kaikki hieman alle 30.

Vierailija
32/32 |
16.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole ongelma, sillä naisten ylivoimaisilla kommunikointikyvyillä heidän on helppo pärjätä vaikka kaikki puhuisivat samaan aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän