Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini jäänyt toistuvasti kiinni ilman turvavyötä mopoautoillessa ja tekstaamisesta, onko enää muuta vaihtoehtoa kun ajokielto?

Vierailija
15.06.2017 |

Turvavyön käyttö on tytöstä noloa, ja ei "kukaan muukaan" käytä. On myös tekstaillut liikennevaloissa. Tästä jäi kiinni sillä tavalla, että hänen kaverinsa kertoi tämän minulle kun oli huolissaan asiasta. Pisteet tästä kaverille, mutta tämä ikävä kyllä aiheutti välien katkaisun tyttöni puolelta.

Onko enää muuta keinoa kun ajokielto, kun puhe ei mene perille?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
2/23 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin pässinpää ettei suostu turvavyötä käyttämään, niin mopoauto myyntiin samantien. Vaikka kolaritilanteessa ei kyllä turvavyö pelasta kun mopoautosta kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokielto kuukaudeksi nyt alkuun ja seuraavaksi mopoauto myyntiin, ellei opi.

Vierailija
4/23 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä hullua, miten voi tyttö kasvaa noin varottomaksi? Tietenkin ajokielto, toihan on nyt ihan saatanan tyhmää olla käyttämättä turvavyötä. Varmaan sinä jo äitinä tai isänä tunnet niin suurta huolta, että et edes miettisi pidempään, vaan suoraan se mopoauto pois. Ei turvavyötä ja tekstausta.. Ei luoja, opeta sille tytölle liikennekäyttäytymistä ja turvallisuutta, pls..

Vierailija
5/23 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varomattomaksi*

Vierailija
6/23 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ymmärrä noudattaa lakia liikenteessä, niin sitten ei ole kypsä kuskiksi. Tolla menolla tapattaa itsensä tai jonkun muun.

Mauto pois uuvatilta, pyöräily on muutenkin terveellisempää.

Vierailija
7/23 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ajaa moista peltipurkkia muutenkaan. Mun mielestä noiden tulisi olla laittomia.

Vierailija
8/23 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo tosissas?

Vierailija
9/23 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ajaa moista peltipurkkia muutenkaan. Mun mielestä noiden tulisi olla laittomia.

Ei se ole edes peltiä, muovia :DDD

Vierailija
10/23 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvavyön käyttö on tytöstä noloa, ja ei "kukaan muukaan" käytä. On myös tekstaillut liikennevaloissa. Tästä jäi kiinni sillä tavalla, että hänen kaverinsa kertoi tämän minulle kun oli huolissaan asiasta. Pisteet tästä kaverille, mutta tämä ikävä kyllä aiheutti välien katkaisun tyttöni puolelta.

Onko enää muuta keinoa kun ajokielto, kun puhe ei mene perille?

Mopoauton myynti.

Neiti  säästäköön ite rahat ajokorttiin, ehkä  se järki kasvaa siinä.

Vierailija
11/23 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teiniltä lähti mopo kuukaudeksi kun jäi kahdesti kiinni siitä, kun kyyditsi kaveriaan jolla ei ollut kypärää päässä.

Ajattelin että otan kovat käyttöön heti.

No, kuukauden fillaroi ja käveli. Sen jälkeen ei oo kyytiläisiä ottanut kyytiin joilla ei ole kypärää.

Tai no, ei oo ainakaan kiinni jäänyt.

Nyt käy autokoulua parhaillaan.

Vierailija
12/23 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuollaista sun pitää tulla palstalle kysymään? Pomottaako tyttö teillä kotona muutenkin paljon?

Vierailija
13/23 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä sille, että turvavöiden käyttö on yhtä "noloa", kuin avaimien ottaminen humalaiselta. Lisäksi turvavöitä pitää käyttää, se ei ole mielipidekysymys! Tuskin hän mopollakaan ajaisi ilman kypärää? Ja tuskin maksaisi omia sakkojaan, jos sattuisi sakot saamaan turvavöiden käyttämättömyydestä?

Tyttö on ilmeisesti saanut aina haluamansa. Jos et voi luottaa tytön osaavan käyttäytyä vastuullisesti, otat auton takavarikkoon. Ja myöhemmin myyntiin, jos ei mene perille. Tai vaihdat vaikka tavalliseen skootteriin, niin on pakko keskittyä ajamiseen ja käyttää kypärää. Ei sillä mopoautolla ole pakko hienostella.

Vierailija
14/23 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että arkussa tai pyörätuolissa ei tarvitse pitää turvavyötä.

ps. suomessa autoilija pitää turvavyötä poliisin, ei oman turvallisuuden takia.

Vierailija
15/23 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun lähtee soittaisin poliisit perään ja sakottamaan. Jos oppisi poliisien ja sakkojen jotka joutuu itse maksamaan avulla.

Vierailija
16/23 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä turvallisuudella on oikeasti merkitystä niin koko mopoauto pois ja odottakoon muutaman vuoden että pääsee oikeaa autoa ajamaan.

Joo, tietysti turvavyön käyttö on tärkeää, mutta kannattaa silti muistaa että nuo mopoautot on sellaisia muovikoppeja että yhtään isommassa mällissä niistä ei ole mitään jäljellä ja suoranainen ihme jos kuljettaja vielä hengissä oli vyö käytössä tai ei. Pikkukolhuissa turvavyö voi olla hyödyksi, ettei esim. lyö päätään rattiin tms.

Tekstailussa liikennevaloissa ei minusta ole mitään ongelmaa, jos sitä ei tee auton liikkuessa vaan odottaessa valon vaihtumista. Pahinta mitä voi tapahtua on vaan ettei huomaa että valo vaihtuu ja seisoo turhaan valoissa, tai minulle käynyt mm. niin että olin jonossa ja huomasin että valo vaihtui ja lähdin ajamaan, vilkuilin vielä puhelinta ja huomasin että muuttui punaiselle jolloin vaistomaisesti jarrutin mutta en ollut ollenkaan havainnut että olin jo ajanut ohi ensimmäisestä valotolpasta ja katsoin vain seuraavaa tien toisella puolella ja pysähdyin risteysalueelle ja vielä suojatien kohdalle odottamaan seuraavaa vihreää.

Vierailija
17/23 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päähän ei millään mahdu, miksi turvavyön käyttö on noloa. Siis mitä? Ai noloa vaan mopoautoillessa vai ihan muutenkin?

Vierailija
18/23 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun päähän ei millään mahdu, miksi turvavyön käyttö on noloa. Siis mitä? Ai noloa vaan mopoautoillessa vai ihan muutenkin?

Tiedän tunteen, tosin minulla ei henkilöautossa ole mitään ongelmaa käyttää turvavyötä mutta jos menen bussilla johonkin niin tuntuisi todella nololta laittaa turvavyö kiinni, luulen että muut matkustajat tai kuljettaja ajattelee että pelkään olla kyydissä. Olen huomannut että hyvin harva muukaan käyttää turvavyötä bussissa, enkä käytä minäkään.

Ja en ole mikään teini vaan 29 vuotias.

Vierailija
19/23 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuvasti? Eikö sinusta ole vanhemmaksi? Virheitä EI toisteta, se on koko pointti. Olet vaan opettanut ettei muita seuraamuksia ole kuin mäkätys ja ketä se kiinnostaa?

Vierailija
20/23 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi mitenkään antaa enää ajaa. Kieltäisin myös menemästä muiden kyytiin, jos kerran "turvavyöt on noloja", voi herran jestas. Jotenkin luulin, että nykynuoriso on fiksumpaa. Tosin en tiedä miten on mahdollista valvoa tuota ettei mene muiden kyytiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi