Kokemuksia M2- kodeista?
Asumme Helsingissä, ja nyt harkitsen asunnon vuokraamista heiltä. Onko teillä kokemuksia ko. yhtiöstä?
Olen aiemmin asunut VVO:lla ja nyt Stadin asunnossa, miten tuo eroaa muista?
Kommentit (55)
Ainakin nettisivuilla asunnot on esitelty paljon huonommin kuin Lumolla. M2 kertoo asunnoista vain osoitteen, neliömäärän, vuokran suuruuden, siihen se jääkin. Lumo kertoo paljon enemmän, lattiamateriaalin yms. ja on kuvat ja pohjapiirrokset.
Veku kirjoitti:
Sain juuri tarjouksen Helsingin Huopalahdess asijaitsevasta M2-asunnosta. Ajattelin kyllä tarttua tähän, ja toivoa että naapurit ovat fiksuja. Hartaasti toivon myös, että asunnossa olisi lämmin.
Oletko jo muuttanut tuonne? Huomasin että siellä taas vapautuu 1krs kolmio
Nyt m2 haussa peruskorjauksesta valmistuneita. Kiva hinnannousu kun katsoo oikotieltä talon sivuilta 🙄 kolmio maksanut vuonna 2019 992e nyt jopa yli 1200.. haettu silti saas nähä tarjotaanko työssäkäyvälle perheelle jolla ei luottotietoja.
Vuokrasimme asunnon M2-kodeilta, pian muuton jälkeen täydelliseksi homepommiksi. Jouduimme muuttamaan pikaisesti pois asunnosta ettei sairastuttaisi pahemmin. M2-kodit eivät suostuneet korvaamaan pilalle mennyttä irtaimistoa tai palauttamaan vuokraa. Tehkää itsellenne ja rahoillenne palvelus ja vuokratkaa asunto muualta! Tämä tapahtui pääkaupunkiseudulla.
En suosittele. Asuin ennen VVO:n omistamassa talossa ja kun omistajuus vaihtui, ennen kalliilla alueella sijanneesta mukavasta ja rauhallisesta talosta tuli malliesimerkki sosiaalisten ongelmien kasautumisesta. Tunsin olevani liian vanha asumaan samassa talossa ihmisten kanssa, jotka vasta (vaikkakin jotkut aika myöhäisessä iässä) opettelevat asumaan omillaan ja muiden ihmisten läheisyydessä. Stressitaso laski todella paljon kun pääsin sieltä pois.
Pääkaupunkiseudulla asukkaita kohdellaan todella huonosti. Tulijoita riittää, joten ihan sama, miten toimitaan.
m2 omistavat pääkaupunseudun kaupungit (Helsinki, Espoo, Vantaa) ja y-säätiö.
Tosi sekalaista sakkaia ja jatkuva muuttoliike tuo levottomuutta ja slumimaisuutta.
Ei ikinä enää M2 kodeille.
Olen juuri muuttamassa pois, luojan kiitos. Levotonta, huono-osaista (työttömiä ja syrjäytyneitä) naapurustoa ja rööki haisee parvelleella yötä päivää. Parkkipaikat täynnä röttelöautoja jne...
En muuttaisi enää M2-kodeille vaikka maksettaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin nettisivuilla asunnot on esitelty paljon huonommin kuin Lumolla. M2 kertoo asunnoista vain osoitteen, neliömäärän, vuokran suuruuden, siihen se jääkin. Lumo kertoo paljon enemmän, lattiamateriaalin yms. ja on kuvat ja pohjapiirrokset.
M2:lla on kyllä pohjakuvat vapautuvista asunnoista, usein on myös kuvia asunnosta. Lumolla on kuvia asunnosta jos nykyinen asukas on antanut luvan ottaa kuvia tai jos asunto on jo tyhjä ja se on käyty kuvaamassa. Monissa asunnoissa Lumo käyttää vuosia vanhoja kuvia, se kyllä mainitaan kuvauksessa jos näin on.
Moikka,
Saanko udella , että mikä rappu? Ja minkälaisia naapureita teillä oli?
Minkälaista on asua Jyväskylässä Mannisenrinne 14 taloissa?
Olen tehnyt elämäni isoin virheen kun muutin M2 kotien alle! Kun pääsen niiltä pois niin en ikinä muuta takaisin, enkä suosittele niitä kenellekään joka haluaa elää rauhassa ja välttyä oikeuskäynneistä. Naapurit saa tehdä ihan mitä ne haluaa, rikkoa sääntöjä, M2 kodit eivät puutu mihinkään. Antavat muutaman "varoituksen" mutta asukas saa vaan jatkaa käytöstä vuodesta toiseen. Yleiset tilat ovat niin vanhentuneita että esim saunan lauteista tippuu läpi kun ovat niin mädät. Yleisten tilojen siivous ihan naurettava. Piha alueiden kunnossa pito ihan naurettava, voisi lopettaa sen heti, varsinkin talvella on todella huonossa kunnossa, ihmisiä kaatuilee. M2 kotien asiakaspalvelun vastaus kaikkeen on "voi, voi mutta ne ei voi ottaa kantaa asiaan" Ensin ne sanoo että pitää olla jokaisessa asiassa kahden asunnon valitus, mutta sitten lopussa sekään ei riitä että tekevät häiriköille jotain. Vaikka olisi koko piha valittanut niin jos häirikkö itse sanoo että ei ole tehnyt mitään, niin M2 kodit menee heti sen puolelle. M2 kodit eivät huoli tai auta jos olet työssäkäyvä ihminen, pitää olla eri tuilla asuva, alkoholisti että saat jotain apuja M2 kodeilta, ainakin siellä missä minä asun on niin. Ne mainostaa että "auttavat asukkaat", ihan paskaa, ei ne edes vastaa kun niille yrittää ottaa yhteyttä. EN SUOSITTELE!
Kenelläkään omakohtaista kokemusta Jätkäsaaren M2-asunnoista osoitteessa Juutinraumankatu 10?
Kiitos jo etukäteen!
Kovasti täällä tehdään työtä M2-kotien mustamaalaamiseksi. Oon asunut kolmessa M2-kodissa eri paikkakunnilla eikä ole mitään ongelmia ikinä ollut. Huollot ja asuntojen vaihdot sujuu kivasti.
Maaliskuussa nousi vuokra jopa 8%. Muuten siisti ja rauhallinen talo ja kiva kämppä, mut juuri vuokran takia olen nyt etsimässä uutta asuntoa. Tippa lintsissä kyllä täältä lähden, sillä en mistään muusta valittaa kun vaan hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Maaliskuussa nousi vuokra jopa 8%. Muuten siisti ja rauhallinen talo ja kiva kämppä, mut juuri vuokran takia olen nyt etsimässä uutta asuntoa. Tippa lintsissä kyllä täältä lähden, sillä en mistään muusta valittaa kun vaan hinnasta.
Mitä jos etsisit töitä, millä maksat sen vuokran? Kaikkialla asumiskulut nousee eikä kenenkään tehtävä ole tarjota sinulle alihinnoiteltua asuntoa.
Laittakaa viestiin paikkakunta, niin muut tietävät missä hyvät ja huonot talot.
En tiedä. Koitin hakea useampaan otteeseen. Opiskeluaikoina, sitten työttömänä/pätkätyöläisenä ja vielä kun olin työllistynyt. Mitään vastausta ei koskaan hakemuksiin tullut, vaikka laitoin viestiä perään kiinnostuksesta. Täällä on rempattuja edullisia M2 kodin asuntoja ja varmasti on kysyntää.
Yksityiseen saa suoraan yhteyden ja homma pelaa.
Vierailija kirjoitti:
Noi vuokrat nousee hurjaa vauhtia ja paljon. Onko syy, ettei ole vuokravakuutta kaikille asukkaille ja sitten vahingot sekä yksittäisten asuntojen korjaustyöt maksatetaan kaikilla?
Meillä täsmälleen sama tilanne. Meillä on ollut tosi hyvä tuuri naapureiden suhteen. Vaikka asukkaissa vaihtuvuutta jonkin verran onkin, talo on ollut tosi rauhallinen. Ainoat häiriköt ovat olleet naapuruston pikkupojat satunnaisine koiruuksineen. Huoneiston lämpötila laski muutaman vuoden takaisen patteriremontin jälkeen, välillä on aika kylmä, mutta se näyttää olevan suuntaus kaikissa vuokrakämpissä.