Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diabeetikkoja? Kuinka paljon pitää insuliinia pistää että alkaa auttamaan?

Vierailija
15.06.2017 |

Aloitus oli 10 yksikköä Lantusta, ei oikeastaan mitään vaikutusta, 20 yksikköön saakka sai nostaa itsekseen. No edelleen 8-11 paasto ja illalla vielä enemmän. Myös Metforem täydellä annostuksella käytössä, sitä ei voi ottaa enemmän.
Voiko tosiaan olla, ettei Lantus vaikuta mitenkään vielä näillä määrillä?

Tai on se varmaan vähäsen vaikuttanut, paha sanoa kun vaihtui kalliit lääkkeet insuliiniin, niin ei sen vaikutusta osaa sanoa, lääkkeet auttoi paremmin. Tuo Metforem on halpaa niin se jäi

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuossa aiemmin joku sanoi että kakkosilla insuliini ei välttämättä auta samalla tavalla koska ongelma ei ole tuotannossa, vaan resistenssissä. 

Miten ap on sinun kokonaishoitosi laita? Onko paljon rasvaa keskikehossa? Entä veren rasva-arvot millaiset? Verenpaine, kihti..? Uniapnea? Kaikki nuo liittyvät metaboliseen oireyhtymään ja kaikkia tulee hoitaa, erityisesti keskittyen elämäntapamuutoksiin, jos sinulla siis diabetes on osa mbo:ta. 

Veren rasva-arvot on hyvät, syön kolestrolilääkettä, verenpaine myös suht ok, siihenkin lääkitys.

Sokeriarvot ei juurikaan muutu, vaikka söisin todella terveellisesti. Vähän tulee vain alaspäin.

Sokeri ei nosta samalla tavalla kuin rasva, vaikka toki sekin nostaa, joku rasvainen ruoka on vihonviimeinen mitä voin syödä, seuraavana aamuna paasto todella korkealla. Näitä kun välttää, niin pysyy arvot tässä missä ne nyt on.

ap

Onpas sut aivopesty. Rasva ei nosta verensokeria, vaan hiilihydraatit ja ylimääräinen proteiini sitä  keikuttaa. Aamuinen korkea sokeri johtuu siitä että maksa  pukkaa aamuyöstä sokeria verenkiertoon kun vs laskee. Että jotta ei ihme jos sulla on päin alvettia arvot kun et tiedä edes perusasioita.

Sun tarttis pitää vs sopivan tasaisen matalana. Tasaisena.Ei silleen että se menee ylösalas. Sen se tekee kun syö virallisten suositusten mukaan hiilihydraattia mikä  aiheuttaa sokeripiikin. Minimoi  heilunta. Älä syö leipää.

Ei mulle ole tätä kukaan kertonut vaan ihan itse olen huomannut, että rasvaisen ruoan jälkeen on sokerit korkealla. Karkkia jos syön niin ei kohoa läheskään niin paljon. Tasaisena sokerit pysyy (vaikkakin korkealla) kun syön säännöllisesti ja välttelen rasvaisia ruokia ja sokeria, vaaleaa leipää, vaaleaa makaroonia tms en ole syönyt vuosiin. Toki näissä rasvaisissa ruoissa on yleensä sitä vehnääkin mikä nostaa, esim pizzat sun muut, mutta joskus olen ottanut ihan kebabin salaatilla ja sekin nostanut arvot pilviin, koska liha oli niin rasvaista. Ihan perus kotiruokaa meillä syödään, viljat on täysjyvää. Karppaamista ei todellakaan suositeltu,hyväkarppaamista kylläkin

ap

Vierailija
42/51 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis vaan heillä on rinnalla ateriainsuliini.

2

Ettekö te idiootit alapeukuttajat todella tiedä, ettei kakkostyyppiläisillä ole ateriainsuliineja?

Tietämyksesi diabeteksesta ja sen hoidosta ei taida olla kovin hääppöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2

Ettekö te idiootit alapeukuttajat todella tiedä, ettei kakkostyyppiläisillä ole ateriainsuliineja?

Sielläpä oikein asiantuntija :) mene nyt kertomaan tuo lääkäreillekin.

Mulla on asiakkaina tälläkin hetkellä ainakin viisi DM2:sta, joilla on tabletit, pitkävaikutteinen ja ateriainsuliini. Näistä toki kaksi jälkimmäistä olisi tarpeettomia jos viitsisivät pistää ruokavalionsa kuntoon ja liikkuisivat jääkaappia pidemmälle, mutta heillä on elämänhallinnassa ongelmia muutenkin.

Vierailija
44/51 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuossa aiemmin joku sanoi että kakkosilla insuliini ei välttämättä auta samalla tavalla koska ongelma ei ole tuotannossa, vaan resistenssissä. 

Miten ap on sinun kokonaishoitosi laita? Onko paljon rasvaa keskikehossa? Entä veren rasva-arvot millaiset? Verenpaine, kihti..? Uniapnea? Kaikki nuo liittyvät metaboliseen oireyhtymään ja kaikkia tulee hoitaa, erityisesti keskittyen elämäntapamuutoksiin, jos sinulla siis diabetes on osa mbo:ta. 

Veren rasva-arvot on hyvät, syön kolestrolilääkettä, verenpaine myös suht ok, siihenkin lääkitys.

Sokeriarvot ei juurikaan muutu, vaikka söisin todella terveellisesti. Vähän tulee vain alaspäin.

Sokeri ei nosta samalla tavalla kuin rasva, vaikka toki sekin nostaa, joku rasvainen ruoka on vihonviimeinen mitä voin syödä, seuraavana aamuna paasto todella korkealla. Näitä kun välttää, niin pysyy arvot tässä missä ne nyt on.

ap

Onpas sut aivopesty. Rasva ei nosta verensokeria, vaan hiilihydraatit ja ylimääräinen proteiini sitä  keikuttaa. Aamuinen korkea sokeri johtuu siitä että maksa  pukkaa aamuyöstä sokeria verenkiertoon kun vs laskee. Että jotta ei ihme jos sulla on päin alvettia arvot kun et tiedä edes perusasioita.

Sun tarttis pitää vs sopivan tasaisen matalana. Tasaisena.Ei silleen että se menee ylösalas. Sen se tekee kun syö virallisten suositusten mukaan hiilihydraattia mikä  aiheuttaa sokeripiikin. Minimoi  heilunta. Älä syö leipää.

Ei mulle ole tätä kukaan kertonut vaan ihan itse olen huomannut, että rasvaisen ruoan jälkeen on sokerit korkealla. Karkkia jos syön niin ei kohoa läheskään niin paljon. Tasaisena sokerit pysyy (vaikkakin korkealla) kun syön säännöllisesti ja välttelen rasvaisia ruokia ja sokeria, vaaleaa leipää, vaaleaa makaroonia tms en ole syönyt vuosiin. Toki näissä rasvaisissa ruoissa on yleensä sitä vehnääkin mikä nostaa, esim pizzat sun muut, mutta joskus olen ottanut ihan kebabin salaatilla ja sekin nostanut arvot pilviin, koska liha oli niin rasvaista. Ihan perus kotiruokaa meillä syödään, viljat on täysjyvää. Karppaamista ei todellakaan suositeltu,hyväkarppaamista kylläkin

ap

Rasva ei nosta verensokeria. Kyllä niissä sun rasvaisissa ruuissa on ne muut aineet, jotka sitä nostaa. Täysjyvä ei muuten ole sen kummempaa kuin tavallinenkaan verensokerin kannalta.

Vierailija
45/51 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2

Sielläpä oikein asiantuntija :) mene nyt kertomaan tuo lääkäreillekin.

Mulla on asiakkaina tälläkin hetkellä ainakin viisi DM2:sta, joilla on tabletit, pitkävaikutteinen ja ateriainsuliini. Näistä toki kaksi jälkimmäistä olisi tarpeettomia jos viitsisivät pistää ruokavalionsa kuntoon ja liikkuisivat jääkaappia pidemmälle, mutta heillä on elämänhallinnassa ongelmia muutenkin.

Joo mutta in big picture he ovat kärpäsenkakka verrattuna dm2:n normaaliin hoitoon. Mitä ateriainsuliineja heille menee? Actrapid? Humalog?

Vierailija
46/51 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle eivät Metformin ja sen sukuiset sopineet. Toivoni oli siis Lantuksessa. Pieni annos, kaksi ja puoli yksikköä, mutta olo oli kamala. Väsymystä, tunne kuin olisin tyhjentänyt suolapurkin. Suussa maistui jodi.

Ylipainoa ei ole. Mutta yritän nyt taas vanhalla konstilla, älä syö juuri ollenkaan. Tietämättäni olin ehkä estänyt 2-diabeteksen puhkeamisen syömällä harvoin (noin 28 tunnin välein). Kun söin sitten enempi, tuli kakkostyypin diabetes. Enempi tarkoittaa tuhat kaloria päivässä.

Asiat ovat hyvin yksilöllisiä. Esimerkiksi minun paastosokeriarvo laskee aamullamitatusta, kun e n s y ö. Vasta illalla syön.

Ps. Onkohan muita, joille Lantus ei sopinut?

1000 kcal päivässä on alle BMR:n reippaasi, jolloin käytännössä proteiinisynteesit ja muut ovat täysin pielessä. Pahinta on se, jos olet vältellyt rasvoja, jolloin kolesterolin puute on aiheuttanut hormonaaliset epäbalanssit niin neuro- kuin endopuolella. Ratkaisu ongelmaasi ei missään tapauksessa ole insuliini ellei arvot ole järjettömät, vaan sinun pitää alkaa syömään oikein ja toivoa, että mahdolliset soluvauriot korjaantuvat ja geenit soluissa aktivoituvat oikein.

Syön voita tai 80 prosenttista voita. Kunnolla ruisleivän tai kaurasämpylän päälle. Kiitos neuvosta!

Vierailija
47/51 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle eivät Metformin ja sen sukuiset sopineet. Toivoni oli siis Lantuksessa. Pieni annos, kaksi ja puoli yksikköä, mutta olo oli kamala. Väsymystä, tunne kuin olisin tyhjentänyt suolapurkin. Suussa maistui jodi.

Ylipainoa ei ole. Mutta yritän nyt taas vanhalla konstilla, älä syö juuri ollenkaan. Tietämättäni olin ehkä estänyt 2-diabeteksen puhkeamisen syömällä harvoin (noin 28 tunnin välein). Kun söin sitten enempi, tuli kakkostyypin diabetes. Enempi tarkoittaa tuhat kaloria päivässä.

Asiat ovat hyvin yksilöllisiä. Esimerkiksi minun paastosokeriarvo laskee aamullamitatusta, kun e n s y ö. Vasta illalla syön.

Oletko kokeillut syödä normaalisti mutta tasaisin väliajoin? Illalla syöt vasta, niin aamulla on taatusti sokerit korkealla. Kokeile syödä "vähän" mutta tasaisin väliajoin että sokerit pysyy tasaisina eivätkä pompi.

Olen yrittänyt syödä vähän ja usein, mutta se ruokahalu ikäänkuin menee pois aamukahvilla ja voileivällä, loppupäiväksi. Minun ongelma on veren paastosokeriarvo, joka on jo yli kahdeksan ja väsymys etenkin aamuisin. Mutta täytyisi saada potkua edes vähän jostakin korjaamaan tilanne. Joinakin aamuina väsymys on poissa, ja verensokeri onkin heti kuutosen paikkeilla. Kiitos kommentistasi. Ja toivon, että ap saisi hoitotasapainon kuntoon.

Vierailija
48/51 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1000 kcal päivässä on alle BMR:n reippaasi, jolloin käytännössä proteiinisynteesit ja muut ovat täysin pielessä. Pahinta on se, jos olet vältellyt rasvoja, jolloin kolesterolin puute on aiheuttanut hormonaaliset epäbalanssit niin neuro- kuin endopuolella. Ratkaisu ongelmaasi ei missään tapauksessa ole insuliini ellei arvot ole järjettömät, vaan sinun pitää alkaa syömään oikein ja toivoa, että mahdolliset soluvauriot korjaantuvat ja geenit soluissa aktivoituvat oikein.

Syön voita tai 80 prosenttista voita. Kunnolla ruisleivän tai kaurasämpylän päälle. Kiitos neuvosta!

EIIIIIIIIIIIIIIIIIH.. Heitä ne leivät hitolle, ne just nostavat verensokeria ääliö

Vierailija
49/51 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Tuossa edellä juuri selostin sulle miksi aamusokeri on korkealla.Luetun ymmärtämisessä ilmeisesti  myös vikaa. Hiilari on sokeria ja sokeri on myrkkyä. Comprende?

Vierailija
50/51 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä se leipä sieltä alta pois ja syö se rasva kananmunien ja kasvisten kanssa.

Vierailija
51/51 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sokeri nimenomaan nostaa verensokeria, rasva ei sitä tee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme