Suositelkaa minulle ruokia, joissa
on mahdollisimman paljon ravintoaineita, mutta ei kuitenkaan ihan hirveästi energiaa, jotka pitävät nälkää loitolla mahdollisimman pitkään ja jotka eivät olisi ihan hirveän kalliita.
Aikaisemmin rahani menivät suurimmaksi osaksi paljon energiaa, rasvaa ja sokeria sisältävään roskaruokaan, joten pääsin lihomaan, vaikka rahaa ei ollut paljon, mutta nyt minun on oikeasti pakko laihduttaa.
Kommentit (11)
Sellaista ruokaa ei ole, mitä sinä haluat.
Wokkia kanalla, katkaravuilla, jauhelihalla tai härkäpapurouheella. Wokin voi ostaa pakasteena, käsittääkseni vihannesten ravintoarvot säilyneet ihan hyvin myös pakastettuna. Toki nyt kesällä vihanneksia saa suht edullisesti myös tuoreena, mutta taitaa silti pakaste viedä kilohinnassa voiton.
Vierailija kirjoitti:
Wokkia kanalla, katkaravuilla, jauhelihalla tai härkäpapurouheella. Wokin voi ostaa pakasteena, käsittääkseni vihannesten ravintoarvot säilyneet ihan hyvin myös pakastettuna. Toki nyt kesällä vihanneksia saa suht edullisesti myös tuoreena, mutta taitaa silti pakaste viedä kilohinnassa voiton.
No jos siinä valmiswokissa on reilusti porkkanaa, joka maksaa irtona reilun 1e kilo ja se tuore wokkipaketti 5-6 e kilo, niin kyllä siinä maksaa kovaa hintaa porkkanoista.
Sinkkumies
Osta jotain pakastevihanneksia ilman porkkanoita ja osta wokkiin tuoreena sipuli, porkkana, kaali yms. halpa irtona. Aloitat vain tuoreen paistamisen ensin ja lisäät lopussa nuo pakasteet.
Wink ;)
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Et tainnut ymmärtää kysymystä.
Ei tule ihan hirvittävän kalliiksi kun kuitenkin laihdutat eli tulet syömään huomattavasti vähemmän kuin aiemmin. Munakkaat, raejuusto ja keitot ovat hyviä ja edullisia. Keitto-ohjeita on netti pullollaan ja monissa vielä on kalorit mukana. Yritä syödä esim linssejä kalliin lihan sijaan sekä muita palkokasveja. Punnitse ruokasi. Tsemppiä!
No, tätä viestiä varmaan alapeukutetaan, mutta kerrankos sitä...Kokeile syödä kasvisruokavaliopainotteisesti. Jos jätät kaikki eläinperäiset pois, esim kananmuna, niin sitten olisi otettava B1-vitamiineja. Mutta, jos kokeilet väliaikaisesti tai syöt välillä eläinperäistä, sitä ei tarvitse lisänä. Elimistö varastoi sitä jonkin verran.
Mutta asiaan. Olen itse saanut pudotettua painoa kaavisruokavaliolla, samalla kauppalasku on pienentynyt. Kuivatut pavit ja linssit ovat hyviä ja ravintoarvoiltaan hyviä. Esim linssikeitto sisältää yksinkertaisimmillaan huuhdottuja linssejä, vettä tomaattimurskaa ja mausteita, jotka soseutetaan sauvasekoittimella. Toki kaikkien rvintoaineiden saannin kannalta keiton lisäksi on hyvä syödä jotain täysjyväviljaa, vaikka ruisleipää.
Usean proteiinilähteen suosiminen samalla aterialla tai päivän aikana riittää saavuttamaan toivotun aminohappokoostumuksen. Yhdistelmiä voi olla esim linssikeitto ja ruisleipä, kikhernekastike ja täysjyväriisi... Yksi hyvä puoli kasvisruokavaliossa on ruokien pienempi kaloritiheys, voit siis sylödä enemmän pienemmillä kaloreilla: ei ole nälkä niin usein. Toki on huomioitava rasvojen määrä ja oma kulutus myös. Tsemppiä jatkoon, minkä tavan valitsetkaan.
Vierailija kirjoitti:
No, tätä viestiä varmaan alapeukutetaan, mutta kerrankos sitä...Kokeile syödä kasvisruokavaliopainotteisesti. Jos jätät kaikki eläinperäiset pois, esim kananmuna, niin sitten olisi otettava B1-vitamiineja. Mutta, jos kokeilet väliaikaisesti tai syöt välillä eläinperäistä, sitä ei tarvitse lisänä. Elimistö varastoi sitä jonkin verran.
Mutta asiaan. Olen itse saanut pudotettua painoa kaavisruokavaliolla, samalla kauppalasku on pienentynyt. Kuivatut pavit ja linssit ovat hyviä ja ravintoarvoiltaan hyviä. Esim linssikeitto sisältää yksinkertaisimmillaan huuhdottuja linssejä, vettä tomaattimurskaa ja mausteita, jotka soseutetaan sauvasekoittimella. Toki kaikkien rvintoaineiden saannin kannalta keiton lisäksi on hyvä syödä jotain täysjyväviljaa, vaikka ruisleipää.
Usean proteiinilähteen suosiminen samalla aterialla tai päivän aikana riittää saavuttamaan toivotun aminohappokoostumuksen. Yhdistelmiä voi olla esim linssikeitto ja ruisleipä, kikhernekastike ja täysjyväriisi... Yksi hyvä puoli kasvisruokavaliossa on ruokien pienempi kaloritiheys, voit siis sylödä enemmän pienemmillä kaloreilla: ei ole nälkä niin usein. Toki on huomioitava rasvojen määrä ja oma kulutus myös. Tsemppiä jatkoon, minkä tavan valitsetkaan.
Ihan puutaheinää.
Vierailija kirjoitti:
Älä jaa tällaisia älyttömiä neuvoja.
Maksapihvit. Sisältää hyvin paljon ravintoaineita, halpaa ja pitää nälän.
Omasta mielestä lisäksi kamalan makuisia, mutta monet tykkää.
Kananmuna, raejuusto, kasvikset.