Mitä sidemerkkiä käytät?
Valitsin kyselyyn kolme Suomessa yleisintä merkkiä. (luulisin, että ovat yleisimmät) Perustelisitko myös, miksi käytät kyseistä merkkiä.
Itse käytän Vuokkosia, sillä
1. Ne valmistetaan Suomessa
2. Ne valmistetaan ympäristöystävällisesti
3. Ne eivät sisällä hajusteita tai kemikaaleja
4. Mielestäni ne ovat vaan kaikista siteistä kevyimpiä ja mukavimpia.
Tamponien ja kuukuppien käyttäjät - häipykää.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
En käytä rättejä, ällöttäviä. Miten voit olla rauhassa päivän, kun se veri TUNTUU kun se valuu?
Ei kiinnosta, mitä ajattelet. Nyt ole hyvä ja poistu tästä keskustelusta toisia kiusaamasta.
Käytän Pirkkaa, loistava hinta-laatusuhde. Se kuuden pisaran yöside on mulla tamponin kanssa päiväkäytössä. Kärsin todella runsaista vuodoista.
Käytän xtran siteitä, koska ovat halpoja ja ihan yhtä hyviä kuin Vuokkoset (etteivät olisi jopa samoja?)
Always. Haluaisin vaihtaa mutta kaikissa muissa on musta huono liimapinta ja mulla käpristyy kaikki kummallisesti
Always yöside päivällä plus tamponi. Harkitsen kuukuppia mutta en ole ihan varma toimiiko se.
Haluaisin siirtyä Allwaysista Vuokkosiin, mutta Vuokkosten liimapinta harmittaa ja siivekkeet. Vuokkosten pintamateriaali on paras. Se puuvillainen.
Vaihdoin aikoinaan always-siteistä libresseen, kun aina tuli ohivuotoja. Voisi noita vuokkosiakin kokeilla, kun näkyy olevan tykättyjä.
Käytän normaalia Alwayssia. Äiti niitä mulle nuoruudesta asti ostanut, ja mulla toiminut hyvin. Miksi vaihtaa, jos ei ole mitään ongelmia.
Käytän pääosin Libressejä. Omaksuin kotoa tämän tavan. Alwaysit hiostavat kauheasti. Vuokkosissa on kyllä kiva pintamateriaali, voisin oikeastaan käyttää niitäkin. Minulle käy oikeastaan kaikki, koska vuodan aika vähän. Kestositeet tosin vähän epäilyttävät. :D
Lidlin Siempre-merkkisiä. Aiemmin käytin Rainbowin siteitä, mutta huomasin, että Lidlin siteet ovat ihan yhtä hyviä ja vielä halvempiakin. Ja iso paketti vielä, 20kpl/pkt.
Always on ylivoimainen laadultaan: hyvä imukyky ja pysyy paikoillaan - tosi luotettava. Ja mulla on siis välillä hyvinkin runsaat menkat. Muita merkkejä olen joskus hairahtunut kokeilemaan, mutta todennut ne aivan surkeiksi Alwaysiin verrattuna, Vuokkoset on se kaikkein huonoin valitettavasti (mielelläni ostaisin kotimaista).
Vuokkosten biohajoavia puuvillaisia tai sitten kestositeitä. Molemmat hyviä.
Nuo kertakäyttöiset on kätevämpiä reissuissa tai jos on pitkä työpäivä tms, muuten kestot käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän normaalia Alwayssia. Äiti niitä mulle nuoruudesta asti ostanut, ja mulla toiminut hyvin. Miksi vaihtaa, jos ei ole mitään ongelmia.
Voihan sitä vaikka kokeilla jotain vähän halvempaa merkkiä. Itse ostan usein halvimman mahdollisen. Ovat käytännössä ihan yhtä hyviä kuin kalliimmat libresset ja alwaysit.
Vuokkoset ovat ainoa, joka sopii. Käytän eri imukykyjä tilanteen mukaan. Haluaisin käyttää Alwaysia, mutta kun en vaan voi. Normi Alwaysit ärsyttävät, hankaavat, hiostavat, tuntuvat muutenkin kamalilta. Aikoinaan oli myynnissä hajusteettomia Always Silk ja Always simple fit- siteitä. Nuo kävivät kyllä hyvin. Mitään normi Alwaysien oireita eivät ainakaan minulle aiheuttaneet. Always Silkit olivat kyllä sellaisia vähän luksusversioita tavallisista kuukautissuojista, mutta imukyky oli kyllä normi Alwaysia huonompi. Kaipaisin Vuokkosille siivettömiä, pitkiä siteitä siis yksi pisara yösiteitä pienempää imukykyä. Pidän pitkistä siteistä, mutta haluaisin siivettömiä. Alwaysiltä tälläisiä taitaa löytyä, mutta kuten sanottua en voi niitä käyttää. Olen pitkään miettinyt pitäisikö lähettää asiasta palautetta Vuokkosten valmistajalle. Vähän aikaa sittenhän Vuokkosilta tuli uusi superyöside, joten kai tälläisten tuotteidenkin kohdalla saadaan aikaan uusia tuotteita.
Vuokkoset. Muun merkkisissä kokeilemissani on liian muovinen tuntuma. Semmoinen on minusta ikävän tuntuinen pitempään käytettynä.
Käytin aikaisemmin Vuokkosia, mutta ne oli mielestäni huonolaatuisia tyyliin hajoilivat saumoista yms. Nyt käytän Rainbow-merkkisiä, olen tyytyväinen.
Libresseä. Always olisi huomaamattomampi mutta ei pysy paikoillaan ja tulee ohivuotoa. Vuokkosetkaan eivät ole ihan yhtä hyvät kuin Libresse, mutta toimivat hätätilanteessa.
En käytä rättejä, ällöttäviä. Miten voit olla rauhassa päivän, kun se veri TUNTUU kun se valuu?