Kaupasta sushia?
Kävin ostamassa sushia tosta lähimarketista ja vasta äsken huomasin, että se on tehty ilmeisesti Virossa?? Olin jo syönyt monta palaa ja aloin tutkimaan etikettiä, se piti purkaa osiin että tämä asia selvisi. Haluisin joskus ostaa helposti kaupasta sushit, mutta näitä en ainakaan enää osta.. oli myös mauttomia, ja oikeastaan aika pahojakin. Yh.
Onko suositella jotain sushia mitä ei olla tehty Virossa ja joka olisi myös hyvää? Virossa ei mitään vikaa, mut ärsyttää toi ettei kerrota missä on tehty ja myydään suomalaisena.
Kommentit (50)
Sain elämäni pahimman ruokamyrkytyksen syötyäni ulkomailla sushia seisovasta pöydästä. Olen ollut sen jälkeen tosi tarkka raa'an kalan suhteen.
Ehdottomasti K-kaupan Lerøy-sushit! Valmistetaan Suomessa. Lohi on norjalaista ja soijakastike todella hyvää, Cittareista ainakin pitäisi löytyä. Itse tykkään etenkin sen punaisen pakkauksen susheista, mutta on se normipakkauskin hyvä - niitä saa neljän, kuuden ja kymmenen sushin pakkauksissa. Joskus, jos on tullut ostettua samana päivänä, kun paketissa on ollut viimeinen käyttöpäivä, ei se tietysti ole ollut niin hyvää kuin tuoreempana. Mutta tuoreempana onkin sitten ihan todella hyvää kaupan sushiksi.
Tuossa vielä Lerøyn sivuilta: "Lerøy-sushit valmistetaan upouudessa, Raisiossa sijaitsevassa korkean hygienian sushitehtaassa. Raaka-aineiden valintaan on kiinnitetty erityistä huomiota ja niiden laatua tarkkaillaan jatkuvasti. Susheissa käytettävät soija ja wasabi valmistetaan yksinoikeudella Lerøylle ja kaikki raaka-aineet ovat täysin jäljitettävissä, niin Norjan vuonoihin kuin japanilaisiin soijatynnyreihin asti. Kaikki Lerøy-sushit ovat gm-vapaita eli niissä ei ole käytetty geenimuunneltua soijaa."
Vierailija kirjoitti:
Tuoreus on niin äärettömän tärkeä asia sushissa, että en ostaisi mitään valmiiksi pakattua marketin altaasta, vaikka siinä olisi parastaenneniä mihin saakka.
Mistä ostat äärettömän tuoreen sushisi?
Lapamatoja voi tulla muistakin ja ne käy koteloitumaan suolistoon.
Muuten, miksi taka-aasialaista taukki naista pitäisi raahata japanin reissulle? Hyi helvetti, seuraavana vuonna ravasi jo toisen perässä huutamassa "ota minut mukaan" kun edellinen ei ottanut.
Aitoon paikkaan ei oteta edes mitään taka-aasialaista naikkosta aukomaan napaansa.
Aitoon paikkaan ei oteta edes mitään taka-aasialaista naikkosta aukomaan napaansa.
Arvo Kokkosen tehtaanmyymälästä vaaralasta oon ostanut. Tekevät siellä, eli on tuoretta ja tosi hyvää! Mun mielestä se umaijari-sushi on myös Kokkosen brändi, mut en oo ihan varma... ne on ainakin kans huippuhyviä.
Järvenpään cittarissa eivät ole mitään pakkauskamaa vaan siellä on sushibaari, josta voi itse koota oman annoksensa. On laitettu siihen kalatiskin eteen, joten todennäköisesti väkertävät näitä itse siellä.
Mitä onko ne sakesushit virolaisia?? Mä oon ostanut niitä pari kertaa ku on halpaa ku saippua. Ei ne mikään elämys oo mut auttaa pahimpiin viekkareihin :D Mut joo ei kiitos enää, ei tuo kauppa tätä ainakaan liiemmin esille!
Ulkomaalaista riisiä, ulkomaalaista kalaa, ulkomaalaista merilevää. Silti äärimmäisen tärkeää, että ne on paketoitu samaan rasiaan nimenomaan Suomessa. Ei tässä taas vaihteeksi ole mitään järkeä. Vaan mikäpä siinä jos tulee hyvä mieli.
Valmiiksi pakattua vai? Ruokamyrkytysvitsien ruokaa. Minua arveluttavat jo ne kaupan pöydästä itse poimittavat sushit.
Asun Usassa, ja meillä on kaikissa ruokakaupoissa, joissa sushia myydään, aina myös sushikokki, joka tekee jatkuvasti myyntiin tuoretta sushia. Nämä ovat kyllä oikein hyviä, ihan yhtä hyviä, kuin mitä japanilaiset ja korealaisen ystävät ovat tarjonneet.
Kuka uskaltaa syödä sushibaarista, joka seisoo siinä suojatta ties kuinka monta tuntia?
Vierailija kirjoitti:
Cittarin sushit on käynyt pakkasessa.. En ikinä ostaisi. Ainut kauppa mistä olen ostanut sushia on stocca jossa sushit ovat samana päivänä tehtyjä
Ei Lerøyt oo.
Vierailija kirjoitti:
Valmiiksi pakattua vai? Ruokamyrkytysvitsien ruokaa. Minua arveluttavat jo ne kaupan pöydästä itse poimittavat sushit.
Oon monen monta pakettia vetänyt eikä oo koskaan tullut mitään.
Mä syön usein kaupan sushia. Aina ei ole aikaa lähteä jonottelemaan sushiravintolaan... Espoon k-super Merituulesta oon ostanut kerran tota virolaista, siellä se kyllä kerrottin kun kysyin mistä sushit tulee. Ei se virolaisuus häirinnyt, mutta se, että oli pahaa.
Oikeastiko joku ostaa marketin sushia? Se on pirun kallista ja pahaa! Buffet-ravintoloista saa lounasajan jälkeen parilla eurolla 12 palan sushiannoksen, kun marketissa maksat kympin viidestä palasta jotain einesmössöä.
En ikinä ostais marketista sushia. Saman verran maksaa ihan ravintolasta, ja on paljon parempaa. Jos tuoreudesta on huolissaan, sitten vaan lounasaikaan johonkin take away-paikkaan. Markettisushi on kamalinta ikinä.
Ensin lohi kasvatetaan Norjassa altaassa. Sitten se viedään Kiinaan paloiteltavaksi, tuodaan sieltä Suomeen, viedään sushitehtaaseen, pakataan rasiaan, viedään kaupan keskusvarastoon, sieltä kauppaan ja sieltä muutaman päivän päästä kotiin. Nam.