Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bi-naiset, älkää kohdelko treffeillä naista kaverina, vaan deittinä kuten miestäkin!

Vierailija
14.06.2017 |

Olen nuori nainen, joka on eron jälkeen yrittänyt löytää uutta tyttöystävää niin netistä kuin Tinderistäkin. Bi-naiset usein ihmettelee, miksi lesbot karttavat heitä. No voin kertoa teille yhden syyn, johon olen vasta hiljattain törmännyt. Menen bi-naisen kanssa treffeille normaalisti kahville tai syömään. Piakkoin paikalle tuleekin näyttävä nainen, joka hetken keskustelee kanssani meikeistä tai muodista kahvin äärellä ja tahtookin sitten kanssani "ihan vähän shoppailemaan". Outo ehdotus minusta treffeillä, mutta lähdinpä kuitenkin, kun odotin jotain pientä flirttiä vaatteiden vaihdossa tai valinnassa. Mutta ei, sen sijaan tyttö jatkaa jutteluaan muodista ja meikeistä ja miettii vain, sopisivatko jotkin asukokonaisuudet hänelle. Heittelin itse ilmaan pientä flirttiä tyylillä "onhan se nätti, mutta mielummin riisuisin sen", josta deitti kuuli pelkän "onhan se nätti" ja päätti ottaa kyseisen hameen. Hän oli tyytyväinen saadessaan shoppailukaverin, minä en niinkään.

Toinen deitti pyysi luokseen illalla käymään. No vein hänelle ruusun ja valkkaripullon. Nainen hämmentyi ruususta ja piti elettä turhana, mutta valkkarin avasi kuitenkin heti. Ehdotin leffan katsomista, johon hän totesi haluavansa mielummin baariin. Melkein jo arvasin, mitä on luvassa, mutta suostuin silti. Suostuin jopa siihen, kun nainen halusi meikata minut. Läheisyyttä tämäkin, ajattelin. Baarissa ikävät epäilykseni tulivat illan mittaa todeksi, kun nainen tahtoi alkaa suudella suurieleisesti juuri miesten nähden, mutta torjui minut syrjemmällä. Tämän huomattuani otin taksin ja lähdin kotiin.

Oikeesti, bi-naiset, kohtelisitteko te miesdeittejänne noin? Jos haet naisseuraa, niin älä oleta deittisi silloin etsivän pelkkiä ystäviä.

Ymmärrän, että heterot voivat vielä hämmentyäkin ulkomuodostani, joka on varsin naisellinen, mutta luulisi bissejenkin tietävän paremmin. Oikeastaan onkin harmillisen vaikea löytää femmenä toista femmeä ainakaan meistä täyslesboista, joita miehet ei värisytä pätkääkään. Tahdon naiselta näyttävän naisen, en niitä poikamaisia naisia, jotka useimmiten iskevät silmänsä minuun.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut bi-kavereissa hieman sellaista asennetta että ajattelevat ettei naisten kanssa tarvitse niin nähdä vaivaa. Miehet on "se toinen, mystinen" joten niitä pitää yrittää miellyttää, mutta naiset on omaa leiriä joten voi ottaa rennosti. Minusta se on hieman outoa sillä itsestä tuntuisi pahalta jos deitti ei yritä tehdä minkäänlaista vaikutusta tai yritä sytyttää kipinää vaikkapa flirtillä.

Itselle kävi aikanaan niin että vanha koulukaveri otti yhteyttä facessa ja kertoi tulevansa viikonlopuksi kotikaupunkiimme. Toivotin tervetulleeksi luokseni. Nainen veti äkkikännit punkulla ja alkoi lähennellä. Sanoi että on aina ollut salaa ihastunut minuun. Olin mielissäni sillä hän on juuri kuvailemasi naisellinen nainen, kuten minäkin, ja todella ihana muutenkin. Sänkyyn siinä päädyttiin ja oltiin koko viikonloppu yhdessä. Tosin hän joi tavattoman paljon, mutta ajattelin että sellaista se on kun yh pääsee vaihtamaan vapaalle.

Kun hän palasi nykyiseen kotikaupunkiinsa, viestittely lakkasi kuin seinään, ja facessakin selvisi ettei nainen ole ihan niin yh kuin antoi ymmärtää. Rohkaistuin kysymään asiaa ja hänen mielestään kyseessä oli kännisekoilu. Miestä hän rakastaa.

Toinen "naisseikkailija" oli entisen (miespuolisen) parhaan kaverini tyttöystävä. Oltiin bileissä ja yhtäkkiä tämä nainen alkaa suudella mua tanssilattialla, kiihottaakseen miehiä. Paras kaveri ehti nähdä tilanteen ennen kuin työnsin muikkelin pois iholta ja niin oli vuosien ystävyys ohi.

En tiedä miksi tässä läpätän ohi aiheesta, mutta helpotti avautua. Kiitos ja anteeks.

Hyvä kun avauduit. Siitä tulee tosi halvennettu fiilis jos joutuu jonkun hetskun pelkäksi koemopoksi.

Näin toimivat naiset voisivat miettiä omalle kohdalleen, miten kivaa olisi jos joku heidän mielestään komea homomies toimisi samoin. Heteronainen ei toki silloin tietäisi miehen olevan homo tai sitten mies valehtelee naiselle olevansa bi. Heteronainen viettää harrastaa seksiä ja viettää ihania hetkiä tämän miehen seurassa. Ennemmin tai miehen mies paljastaakin, ettei voi sittenkään olla naisten kanssa, se on ällöttävää ja ei vaan sovi hänelle, hänet on tarkoitettu olemaan miesten kanssa. Eikö tulisikin todella petetty olo? Ehkä lapsellisessa pienessä mielessä tulee myös itsesyytökset siitä, olinko sittenkin niin huono nainen sängyssä, että miehestä tulikin homo. Olisinko voinut toimia jotenkin toisin, jotta suhteemme olisi jatkunut? Pahinta on tietysti jos tuohon homoon on ehtinyt jo palavasti rakastua, kuten ehkä tässäkin ketjussa käynyt vuoden heteron kanssa ollut nainen saattoi olla.

ap

Vierailija
22/36 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,

ikävältä kuulostaa kokemuksesi. Nämä treffiseurasi eivät ilmeisesti toisille treffeille päässeet/ myöhemmin toimineet soveliaammin? Itse olen bi-nainen, nuoruudesta asti enemmän kokemista miehistä, ja olen naisen seurassa alkuun ujompi (nyt kun mietin niin olen ujo myös miesten kanssa alussa, ellen ole humalassa). Itse koen paineita, jos treffiseura on täysin tuntematon ja puhuu vähänkin vihjaillen. En helposti luota toisen sanomaan, jos en tunne häntä. Tiedän, olen vähän epäluuloinen. Mutta viestistäsi sain itselleni vinkkiä jatkoon: ole rohkeampi. Ositain rajoitan itseäni oman epävarmuuden vuoksi ( johon liittyy esim. joidenkin lesbojen kliseinen suhtautuminen bi-naisiin, jota oma viestisi, tosin tällä kertaa perustellusti, edustaa) ja luottamuksen puutteen vuoksi. Nämä ovat lähinnä minun työstettäviä asioita, mutta sain viestistäsi näkökulmaa elämääni, kiito siitä. Toivotan sinulle naisonnea ja antoisi treffejä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap,

ikävältä kuulostaa kokemuksesi. Nämä treffiseurasi eivät ilmeisesti toisille treffeille päässeet/ myöhemmin toimineet soveliaammin? Itse olen bi-nainen, nuoruudesta asti enemmän kokemista miehistä, ja olen naisen seurassa alkuun ujompi (nyt kun mietin niin olen ujo myös miesten kanssa alussa, ellen ole humalassa). Itse koen paineita, jos treffiseura on täysin tuntematon ja puhuu vähänkin vihjaillen. En helposti luota toisen sanomaan, jos en tunne häntä. Tiedän, olen vähän epäluuloinen. Mutta viestistäsi sain itselleni vinkkiä jatkoon: ole rohkeampi. Ositain rajoitan itseäni oman epävarmuuden vuoksi ( johon liittyy esim. joidenkin lesbojen kliseinen suhtautuminen bi-naisiin, jota oma viestisi, tosin tällä kertaa perustellusti, edustaa) ja luottamuksen puutteen vuoksi. Nämä ovat lähinnä minun työstettäviä asioita, mutta sain viestistäsi näkökulmaa elämääni, kiito siitä. Toivotan sinulle naisonnea ja antoisi treffejä :)

Kiva kuulla ja kiitos. :) Kuten sanottu, se hameen riisumiskommenttini oli hieman tahditon. En yleensä ole niin suora, mutta siinä vaiheessa taisin vaan kalastella edes jonkinlaista reaktiota, kun kaikki vähänkään treffipuheeni oli mennyt kuuroille korville ja shoppailtiin siinä toista tuntia jo pelkällä kaverityylillä. En tahtonut tavata häntä enää toiste vaikka hän olisi tahtonut mennä shoppailemaan toistekin. Ehkä hän sitten piti tyylistäni kaverillisena tavalla ja arvosti siksi mielipiteitäni vaatekaupoilla, muttei se ole sitä mitä haen.

Ja hei, pieni ujoushan on vaan söpöä. :) Ujous oli noista deiteistäni kyllä kaukana, päinvastoin heidän käytöksensä oli hyvinkin röyhkeää, ainakin sen baariesittäjän. En minäkään bi-naisista osaa varmasti pysyä jatkossakaan erossa, vaikka hieman turhauttaakin näiden tapausten jälkeen. Kuten sanottu, moni teistä on niin kaunis, että nämä mahdolliset riskitkin kannattaa ottaa sen oikean löytämiseksi. :)

ap

Vierailija
24/36 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, tämän takia siis biseksuaaleilla on niin huono maine lesbojen keskuudessa. En ole itse törmännyt tuollaiseen käyttäytymiseen mutta onpa tökeröä. Herää epäilys että onko tuollaiset mitään bitä edes ollenkaan, eihän ihminen voi olla noin rennosti ja coolisti kovin helposti jos tuntee aidosti vetoa deittiinsä.

Ei. "Se huono maine" on diskriminaatiota, joka kumpuaa tietämättömyydestä. Yleisesti argumentoidaan "en voi luottaa bi:hin, koska se pettää, koska pitää myös muista kuin naisista". Vastaava homoja kohtaan esitetty argumentti on jotain tyyliltään "homot panevat kuitenkin lapsiakin tai yrittävät raiskata kaikki".

Ap on mennyt treffeille tökeröiden tyyppien kanssa. Sellaisia ihmisiä on homoissa, heteroissa, bi-, pan-, aseksuaaleissa yms.

Vierailija
25/36 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ap,

Kiva kuulla ja kiitos. :) Kuten sanottu, se hameen riisumiskommenttini oli hieman tahditon. En yleensä ole niin suora, mutta siinä vaiheessa taisin vaan kalastella edes jonkinlaista reaktiota, kun kaikki vähänkään treffipuheeni oli mennyt kuuroille korville ja shoppailtiin siinä toista tuntia jo pelkällä kaverityylillä. En tahtonut tavata häntä enää toiste vaikka hän olisi tahtonut mennä shoppailemaan toistekin. Ehkä hän sitten piti tyylistäni kaverillisena tavalla ja arvosti siksi mielipiteitäni vaatekaupoilla, muttei se ole sitä mitä haen.

Ja hei, pieni ujoushan on vaan söpöä. :) Ujous oli noista deiteistäni kyllä kaukana, päinvastoin heidän käytöksensä oli hyvinkin röyhkeää, ainakin sen baariesittäjän. En minäkään bi-naisista osaa varmasti pysyä jatkossakaan erossa, vaikka hieman turhauttaakin näiden tapausten jälkeen. Kuten sanottu, moni teistä on niin kaunis, että nämä mahdolliset riskitkin kannattaa ottaa sen oikean löytämiseksi. :)

ap

Ap, joku toinenhan olisi voinut syttyäkin kommentistasi, meitä kun on niin moneen junaan :) Ja vielä kerran kiitos, sain viestistäsi hieman boostia itsetunnolleni, vaikka näin anonyymina viestitelläänkin. Ja anteeksi arvon palstailijat, en käytä autocorrectia, enkä aina huomaa kirjoitusvirheitäni.

Ps. Ns. baarivedättäjät: ei ole coolia miltään kantilta katsottuna.

Vierailija
26/36 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen bi, mutta gay-dar niin huono kuin olla voi, ihastunut olen ollut siis vain heteronaisiin, eikä homma siis ole edennyt kokeilusuukkoja pidemmälle. Miesten kanssa homma toimii helpommin, kun osoittavat itse kiinnostustaan, en sitten tiedä, mistä johtuu etteivät bi- ja lesbonaiset lähesty koskaan minua. Joko lähetän vahvaa heterosignaalia tai sitten olen vain niin huono huomaamaan naisten lähestymisyrityksiä...

Enää ei haittaa, kun rakastuin mieheen ja pukattiin lapsikin maailmaan, mutta sinkkuaikana välillä mietitytti..

Vierailija
27/36 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elemelonz kirjoitti:

Itse olen bi, mutta gay-dar niin huono kuin olla voi, ihastunut olen ollut siis vain heteronaisiin, eikä homma siis ole edennyt kokeilusuukkoja pidemmälle. Miesten kanssa homma toimii helpommin, kun osoittavat itse kiinnostustaan, en sitten tiedä, mistä johtuu etteivät bi- ja lesbonaiset lähesty koskaan minua. Joko lähetän vahvaa heterosignaalia tai sitten olen vain niin huono huomaamaan naisten lähestymisyrityksiä...

Enää ei haittaa, kun rakastuin mieheen ja pukattiin lapsikin maailmaan, mutta sinkkuaikana välillä mietitytti..

Samaa on käynyt minullekin. Se taitaa olla aika yleistä meille suht naisellisen näköisille lesboille ja bisseille. Naisista kiinnostuneet naiset eivät uskalla lähestyä, koska ovat saaneet niin monta kertaa heteroilta siipeensä ja sitten taas miehet tulevat iskemään jatkuvasti. Turhauttaahan se. Siksi olenkin sinkkuna suosinut juuri noita sovelluksia ja nettitreffejä, koska sieltä näkee heti, etsiikö henkilö miehiä vai naisia. No kuten huomaat, niin ei ole täysin ongelmatonta sekään, mutta silti parempi kuin lähteä perusbaarista iskemään kuumia naisia. :)

25, tarkoitukseni ei ollut haukkua tai lokeroida bi-naisia yleisesti, ainoastaan kuvaukseni kaltaisesti käyttäytyviä. Ehkä joku bi-nainen voisi huomaamattaankin kohdella naisdeittiään kuin kaveriaan ja saattaisi ehkä hieman muuttaa sitä luettuaan tästä. Toki halusin myös muuten vaan avautua. Bi-naisten lokerointi pettäjiksi on mielestäni yhtä hölmöä kuin ainainen mies- ja naishahmojen hakeminen kahden naisen välisestä parisuhteesta. Eli onhan niitä, mutta ei pidä yleistää sitä jokaiseen naisesta pitävään naiseen. Kuten sanottu, tulen jatkossakin treffailemaan bi-naisia näistä kokemuksista huolimatta, koska on siellä paljon hyviä ja kauniitakin naisia joukossa.

ap

Vierailija
28/36 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ot, mutta nättinä ja naisellisena bi-naisena on ällöttävää, että kaikilta muilta paitsi homoilta (huom! koskee vain osaa ryhmistä, suurin osa on ok) tulee pahimmillaan seksuaalissävytteisiä kommentteja ja/tai ehdotuksia, eikä tosiaankaan hyvässä mielessä.

Miehet ovat pahimpia, osa ei mitenkään tajua että bi ei ole mikään miesten seksifantasioiden toteuttaja. Erityisen loukkaavaa tämä ehdottelu ja vihjailu on, jos nainen on ulkona tai missä vain tyttöystävän kanssa. Mä niin toivoisin että tämä kävisi niille miehille samalla logiikalla mutta niin, että olisivat sen paskan vastaanottajina. Rami sanoo Mikolle: "Mikko, sun vaimo on tosi kuuma, pääsenkö mukaan panemaan? Edes katsomaan, heh heh. Ai mitä, loukkaannuit, MITEN nyt tosta voi, vitsillä mä vaan". 

Heteronaiset sitten pikkukännissä haluavat hieman flirttailla/pussailla/kokeilla seksiä. Ihan kuin bi olisi joku kävelevä, kaikkeen suostuva seksinukke, joka vain odottaa, milloin saa mennä kenen vain kanssa sänkyyn. 

Lesbojen stereotyyppinen "kaikki bisset pettävät miesten kanssa" -puhe on yksiavioiselle todella loukkaavaa. 

Näistä mitään ei tapahdu usein. Mutta ihan helppouden nimissä olen ollut enemmän miesten kanssa suhteissa - silloin en profiloidu bi-seksuaaliksi, joten en joudu vastaanottamaan törkyä, jonka kuvitellaan olevan hauskaa ja kaikin tavoin sopivaa. 

Ap:lle sanoisin, että itse olisin säikähtänyt myös miehen kanssa nopeaa etenemistä. Jos olen jutellut tunteja, saatan peräti pussata lähtiessä, ja sekin on aika ennenkuulumatonta. Pätee kumpaankin sukupuoleen. En vain kykene lämpenemään kovin nopeasti, vaikka haluaisin ja pitäisin toista viehättävänä. Yleensä tuon kyllä kiinnostuksen jollakin tavalla ilmi, sanon jotain kivaa, kosketan hieman, katson silmiin... Yleensä deitti on tajunnut sukupuoleen katsomatta. ;)

Vierailija
29/36 |
14.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yleistä, itse en ainakaan ole tuollainen.

Vierailija
30/36 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos naiset lopettaisitte vain tuon pelleilyn ja käyttäytyisitte normaalisti?

Vierailija
31/36 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nuori nainen, joka on eron jälkeen yrittänyt löytää uutta tyttöystävää niin netistä kuin Tinderistäkin. Bi-naiset usein ihmettelee, miksi lesbot karttavat heitä. No voin kertoa teille yhden syyn, johon olen vasta hiljattain törmännyt. Menen bi-naisen kanssa treffeille normaalisti kahville tai syömään. Piakkoin paikalle tuleekin näyttävä nainen, joka hetken keskustelee kanssani meikeistä tai muodista kahvin äärellä ja tahtookin sitten kanssani "ihan vähän shoppailemaan". Outo ehdotus minusta treffeillä, mutta lähdinpä kuitenkin, kun odotin jotain pientä flirttiä vaatteiden vaihdossa tai valinnassa. Mutta ei, sen sijaan tyttö jatkaa jutteluaan muodista ja meikeistä ja miettii vain, sopisivatko jotkin asukokonaisuudet hänelle. Heittelin itse ilmaan pientä flirttiä tyylillä "onhan se nätti, mutta mielummin riisuisin sen", josta deitti kuuli pelkän "onhan se nätti" ja päätti ottaa kyseisen hameen. Hän oli tyytyväinen saadessaan shoppailukaverin, minä en niinkään.

Toinen deitti pyysi luokseen illalla käymään. No vein hänelle ruusun ja valkkaripullon. Nainen hämmentyi ruususta ja piti elettä turhana, mutta valkkarin avasi kuitenkin heti. Ehdotin leffan katsomista, johon hän totesi haluavansa mielummin baariin. Melkein jo arvasin, mitä on luvassa, mutta suostuin silti. Suostuin jopa siihen, kun nainen halusi meikata minut. Läheisyyttä tämäkin, ajattelin. Baarissa ikävät epäilykseni tulivat illan mittaa todeksi, kun nainen tahtoi alkaa suudella suurieleisesti juuri miesten nähden, mutta torjui minut syrjemmällä. Tämän huomattuani otin taksin ja lähdin kotiin.

Oikeesti, bi-naiset, kohtelisitteko te miesdeittejänne noin? Jos haet naisseuraa, niin älä oleta deittisi silloin etsivän pelkkiä ystäviä.

Ymmärrän, että heterot voivat vielä hämmentyäkin ulkomuodostani, joka on varsin naisellinen, mutta luulisi bissejenkin tietävän paremmin. Oikeastaan onkin harmillisen vaikea löytää femmenä toista femmeä ainakaan meistä täyslesboista, joita miehet ei värisytä pätkääkään. Tahdon naiselta näyttävän naisen, en niitä poikamaisia naisia, jotka useimmiten iskevät silmänsä minuun.

Aikas ikävää yleistystä ja bifobian lietsomista. Kuulehan ap, tilanne on tää:

A) sulla on käynyt tosi huono tuuri itseään etsivien heteronaisten kanssa

tai

B) et ole tarpeeksi viehättävä, että sua oikein osais ajatella romanttisessa tai seksuaalisessa mielessä.

Aika outoja tapauksia molemmat kuvaamas...

T: naisellinen ja kauniiksikin kehuttu bi-nainen 27-v.

Vierailija
32/36 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tuo on joidenkin naisten tapa käyttäytyä treffeillä. "Prinsessat" ovat tottuneet saamaan tahtonsa läpi ja ajattelemaan itseään. Miehen (tai toisen naisen) tehtävä treffeillä on viihdyttää häntä hänen ehdoillaan.

Vierailija
33/36 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä ensitreffeillä /tapaamisella kysele seksuaalisesta suuntautumisesta niin en tiedä ovatko lesboja vai biseksuaaleja.

Mutta samantyylistä olen kohdannut. Tinderissä mätsätty ja hetken juteltu, sitten kun nähdään on tapaaminen niin kaverin kanssa kahvittelua kuin voi olla ja jos toiselle tapaamiselle päädytään niin joutuu kysymään sen kiusallisen kysymyksen että ollaanko tässä treffeillä vai kaveria näkemässä.

Vierailija
34/36 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena olin korviani myöten ihastunut erääseen naiseen. Hän tuli käymään luonani treffeillä, enkä minä uskaltanut olla muuta kuin kaverillinen! Halusin suudella ja olla kuten seurustelun alkuaikoina nyt ollaan. Se harmitti aivan kauheasti itseänikin, eli jotkut heistä eivät välttämättä kertakaikkiaan osaa tai uskalla oikein olla muuten kuin kaverillinen.

Nyttemmin asiaan on tullut muutos enkä ole enää niin ujo tai hämmentynyt, otan treffikumppanit treffikumppaneina sukupuolesta riippumatta. Minusta on hyvä, että tästä keskustellaan.

Vierailija
35/36 |
15.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan friendzonelle päätyminen on homoseksuaaleilla yleisempää kuin heteroilla.

Vierailija
36/36 |
02.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi.minä vasta muutin toiseen kaupunkiin.en tunne täältä ketään.asun Seinäjoella.etsinkin nyt 40-45vuotiasta lesbo naista.ihan seurusteluun ja vakasti.mutta mistä ihmeestä löydän...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän