Emma777
Jutellaan täällä (juttelimme Moku-palstalla jo mm. moniavioisuudesta Raamatun valossa, muille tiedoksi, ettemme kumpikaan kannattaneet moniavioisuutta!)).
Kerroit, että uskot Raamattuun. Hieno juttu. Uskotko kaikkeen, mikä on Raamatussa, vai sovellatko Raamattua itse tilanteisiin sopivaksi?
Mikä on suhtautumisesi avioliittoon (yksiavioiseen sellaiseen), avoliittoon, alkoholiin, kristittyjen yhteisöihin (seurakuntiin) jne.???
Nyt en syytä sinua yhtään mistään Raamatun vääristelystä tm., yritän vain " ottaa selvää" , mikä olet naisiasi ;) ilman mitään suurempaa syytä.
Kommentit (33)
emma777:
Minä uskon siis että on vain Yksi Jumala ja Hänen nimensä on Herra Jeesus Kristus. Ensiksi tuli maailmaan Isän muodossa, sitten Pojan muodossa lihana (huomaa että Henki oli taivaassa) ja sen jälkeen Pyhänä Henkenään.
.
Mutta olen silti hieman " pihalla" . Jeesus opetti (maan päällä ihmisen ruumiissa ollessaan), että pitää rukoilla Isää Jeesuksen nimessä. Hän itsekin rukoili Isää (tai isää)...
Mariakin sanoi, sen jälkeen, kun Jeesus oli noussut ylös ja ilmesityi hänelle: " Minun herrani ja jumalani!"
Olen siis ihan pihalla. Onko minun jumalani nimi Jeesus Kristus (ei siis Jeesus, Isä ja Henki), jota niin paljon rakastan?
emma777:
1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
Sana= Jeesus? (Sana tuli lihaksi ja maailman valkeudeksi)
Jeesus oli Jumalan tykönä? Vai Jumala?
???????????????????
Minun ainakin on.
Pietarille annettiin avaimet ja hän kuuli kuinka Jeesus kehoitti kastamaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja KUITENKIN hän kääntyi ympäri käski kaikkien tulla kastetuiksi Herran Jeesuksen Kristuksen nimeen, miksi Jumala ei oikaissut häntä jos hän teki väärin? Hänellähän oli kuitenkin annettu ilmestyksen avain!?
Missään kohtaa raamatussa ei ketään kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimessä, jos se olisi kuulunut suorittaa noissa kolmessa tittelissä niin kai nyt joku olisi sentään niin ymmärtänyt sen tehdä?
Joh.10:30 sanoo ' ' Minä ja Isä olemme yhtä." , mutta sama paikka on Kuningas Jaakon käännöksen mukaan näin: ' ' I and my Father are one.' '
Yksi ei yhtä. Yksi Herra (Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa).
Minusta se on aika yksinkertainen asia ymmärtää, ajatellaan se vaikka näin: Isä (Herra), Poika (Jeesus), Pyhä Henki (Kristus=voideltu).
Tutki näitä asioita avoimin sydämin ja rukoile, jos minä olen väärässä, oikaiskoon Herra minua...
jaquline:
emma777:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.Sana= Jeesus? (Sana tuli lihaksi ja maailman valkeudeksi)
Jeesus oli Jumalan tykönä? Vai Jumala????????????????????
Niin..? Muista liittää siihen myös tämä:
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. (Hän tuli lihaksi tänne, että voisi pelastaa meidät. Hengessä Häntä ei olisi voitu ristiinnaulita)
Joskus olen miettinyt esim. rukoillessa:
Rukoilen:" Isä, Jeesuksen nimessä pyydän sinulta..." . Voinko siis kuitenkin rukoilla: " Jeesus, minun jumalani, pyydän sinulta..."
Musta tuntuu, että nyt olen enemmän pihalla kuin ennen tätä meidän keskusteluamme, Emma. Mutta jotenkin tuntuu ihmeellisen ihanalta sanoa, kuten Maria sanoi: " Jeesus, minun herrani ja jumalani" !
Mutta kerro minulle ihan selvällä suomen kielellä vielä kerran: onko Jumala kolmeyhteinen, eli kun Jeesus oli maan päällä ihmisen ruumiissa, oliko isä ja henki taivaassa? Jos kuulostan siltä, etten tajuu mitään, ole kärsivällinen...
jaquline:
Mutta kerro minulle ihan selvällä suomen kielellä vielä kerran: onko Jumala kolmeyhteinen, eli kun Jeesus oli maan päällä ihmisen ruumiissa, oliko isä ja henki taivaassa? Jos kuulostan siltä, etten tajuu mitään, ole kärsivällinen...
Sorry, kerroitkin jo, että henki oli taivaassa...
Huhhuhhuh.... Jospa Jumala yön aikana avaisi minulle tätä asiaa. Saa rukoilla...
Minä en ymmärrä tuota sanaa kolmiyhteinen, se on ihmisten keksimä sana, ihan niinkuin sana kolminaisuus (näitä sanoja ei raamatusta löydy, eli ne ovat mielestäni ihmistekoisia oppeja).
Mitä tarkoittaa nimi Immanuel? Eikö se ole Jumala meidän kanssamme? (Matt.1:23)
Entä kenestä lapsesta puhutaan Jesajassa (muista hän oli myös profeetta) 6 (9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
Olisi helpompaa kirjoittaa sinulle esim. sähköpostitse, olisiko se mahdollista?
Sana lähti taivaasta ja tuli lihaksi että voisi lunastaa meidät takaisin kuolemallaan, veren kautta (niin se oli jo alussakin, muista Kainia ja Abelia, Abel uhrasi karitsan joka oli esikuva kenestä? Kuka on meidän puolesta kuollut uhrikaritsa?). Niin kauan kuin Jeesus kulki täällä lihassa, meillä oli Hänet täällä ihmisenä ihmisten joukossa, mutta muista minkä Hän lupasi lähettää lapsilleen kuolemansa ja ylösnousemuksena jälkeen.
PS: Minustakin tuntuu ihanalta sanoa ' ' Jeesus, minun Herrani ja Jumalani' ' :)
Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas!
" Hän on Rauhan ruhtinas,
hän on herra, hän on kuningas.
Hän on maailman valkeus,
hän on toivo, hän on lunastus!"
Tää on eräs, varmaan monille uskovaisille tuttu laulu... Mahtoiko mennä oikein sanat??
Sääli kun lähditte " privaatisti" jatkamaan keskustelua - tätä oli kerrankin oikein kiva seurata! Kiitos nyt kuitenkin molemmille.
Terv. Jäi janoamaan lisää..
Varmaan palataan palstalla, jonkin asian tiimoilta siis, vielä!
Siunausta!!
Juu eiköhän minuakin täällä vielä jatkossakin näy, kun nyt kerran rekisteröidyin tänne :)
Minä uskon siis että on vain Yksi Jumala ja Hänen nimensä on Herra Jeesus Kristus. Ensiksi tuli maailmaan Isän muodossa, sitten Pojan muodossa lihana (huomaa että Henki oli taivaassa) ja sen jälkeen Pyhänä Henkenään.
Näin minä sen uskon.