Onko perheessä silloin isot lapset
Kommentit (25)
Ei ole. Ekalle luokalle menevä on vielä ihan pikkulapsi. Isot lapset alkavat olla mielestäni jotkut 11-12 vuotiaat.
Itse sanoisin että lapset ovat siinä vaiheessa isoja kun koko pesueen voisi jättää keskenään kotiin muutamaksi päiväksi ilman että vanhin lapsi joutuu erityisesti olemaan mikään nuorempiensa lastenvahti (vaikka saisi tietenkin eniten vastuuta).
Eli käytännössä vanhimman lapsen pitäisi olla about lukioikäinen ja nuorimman noin 12v.
Ovat. Joku sanoi että isoja ovat 12-vuotiaat, ne ovat kylläkin jo murrosikäisiä eivätkä "isoja lapsia". Jos joku sanoisi mulle että hänellä on pieniä lapsia, olettaisin hänen puhuvan n. 0-4-vuotiaista.
Ei ole. Vasta, kun nuorin noin 10-vuotias.
Minusta perheessä on isoja lapsia sitten kun heidät voi huoleti jättää huvin vuoksi illaksi keskenään kotiin kun käy vaikka leffassa tai kylässä - eli ei enää niin vahdittavia ja valvottavia. 7-vuotiaalta pitäisi vielä aikuisen pestä hampaat ja lukea iltasadut, ei kuulu minusta vielä "isoihin lapsiin", vaikka osa tuon ikäisistä lyhyen koiranlenkityksen verran viihtyykin yksin kotona.
Nuorin kun menee vitoselle tai kutoselle alkaa olemaan isot lapset.
Meillä jäi jo 6-vuotias eskarilainen yksin kotiin kahden tunnin kauppareissun ajaksi, joten kyllä ekaluokkalainen voisi olla jo kotona leffan ajan. Eli mun mielestä jos kaikki lapset ovat jo kouluikäisiä, ei perheessä ole enää pieniä lapsia. Pienet lapset miellän oikeasti pieniksi, jatkuvasti apua ja valvontaa kaipaaviksi tyypeiksi.
Lapset jäävät hyvin eri-ikäisinä yksin kotiin. Siitä ei voi vetää johtopäätöstä onko pieni vai iso.
Ei ole. Mutta joskus 6-7vuoden päästä on.
Itselläni vanhempi armeijassa ja nuorempi lähtee yläasteelle.
Koen että minulla on aika isot lapset. Siis nuorempi enää lapsi, ainoa huollettavani. Ja kyllä, pidän silti nuorinta 13-vuotaista aika pienenä, vaikk ei hän lastenhoitajaa enää kaipaakaan.
No, lähde viikoksi Rhodokselle yksin, jos lapsesi pärjäävät keskenään, eikä kenelläkään ole aihetta tehdä lasuja, sinulla on isot lapset.
T.mamma + 18&16
Vierailija kirjoitti:
Ovat. Joku sanoi että isoja ovat 12-vuotiaat, ne ovat kylläkin jo murrosikäisiä eivätkä "isoja lapsia". Jos joku sanoisi mulle että hänellä on pieniä lapsia, olettaisin hänen puhuvan n. 0-4-vuotiaista.
Päiväkoti-ikäiset erikseen. Kyllä 12-vuotiaskin on vielä pieni.
Ymmärrät 2024 että ei ole.
Ihmettelet silloin itsekin, että miten pieniä olivat vielä 2017.
Nuorin kymmenen, niin voidaan laskea isoiksi
Onko näiden onko tuon ja tämän ikäinen lapsi iso vai pieni ja onko 11v lapsi vai nuori jne. aloitusten takana yksi ja sama jankkaaja? Joku ikiksen henkinen serkku?
Voisitko kiitos selittää, että miksi tällainen jatkuva kysely? Alkaa jo kyllästyttää.
Ei ole vielä isoja lapsia. Kutsuisin kouluikäisiksi.
On.