Ysien vanhemmat! Joko jännittää yhteishaun tulokset?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli viime vuonna ysiluokkalainen, joka 9,67 keskiarvolla valitsi kuvataidelukion. Peruskoulun kävi Viikin Norssissa, mutta se lukio ei kelvannut hänelle. Kuvataidelukioon tuli viime vuonna kolme oppilasta kympin keskiarvolla.
Kuvataidelukio on vähän sellainen kutsumusjuttu, eikä keskiarvolla niin merkitystä kun taide vie mennessään. Torkkelissa on upeat tilat ja mahdollisuudet tehdä taidetta, loputtomasti eri kursseja taiteen eri muodoissa.
Siskolla ka noin 9 joten uskon, että pääsee hakemaansa! Eli ei jännitä, mutta enpä ole vanhempikaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei😊 Keskiarvo tasan kymppi, joten taitaa mennä sinne minne haluaa.
Eipä välttämättä. Erikoislukioihin (urheilulukiot jne) ei mennä pelkällä todistuksella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä se vanhempia jännittäisi? Elleivät sitten ole itse hakeneet johonkin aikuislukioon.
Kyllä minä ainakin jännitän lapsen kanssa tuloksia, mutta mä nyt oon tällanen että mua kiinnostaa lapsen jutut.
Onneksi kaikki mitä hän päätti hakea, on sellaista että menee niihin mielellään, tuli viidestä hakupaikasta mikä tahansa. Yhdessä etsittiin tietoa ja käytiin tutustumassa moneen paikkaan. Tsemppasin häntä koulussa, että tulee hyvä keskiarvo. Tottakai minuakin nyt kiinnostaa tosi paljon, mikä se näistä paikoista on mihin menee :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun poika on av:n pohjasakkaa 9.25 ka lukuaineista. Viisi lukiota oli hakupaperissa, ehkä toi raukkaparka johonkin pääsee.
Toivottavasti joku tsäkällä tärppää :)).
Kiitos, sydänsyrjällä odotan viekö av mammojen kympin oppilaat kaikki lukiopaikat ja pitääkö lähteä kympille korottamaan arvosanoja
Onneks on sitten vielä kaikkia nuorten työpajoja, ettei ole ihan syrjäytymisvaarassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei😊 Keskiarvo tasan kymppi, joten taitaa mennä sinne minne haluaa.
Eipä välttämättä. Erikoislukioihin (urheilulukiot jne) ei mennä pelkällä todistuksella.
Eikä pääse pelkällä kympin keskiarvolla esim Kallion lukioon (ilmaisutaito). Keskiarvo on vasta 50% pisteistä. Toinen puoli pisteistä tulee harrastuneisuudesta ja muista näytöistä, todistuksista ja lausunnoista mitä pitää keräillä. Varmaan on vaikein lukio päästä sisään hakuprosesseineen kaikkineen. Hakijoita on useita satoja, eli keskiarvon on oltava hyvä ja harrastuneisuutta on oltava paljon.
Minua jännittää se että pääseekö oman koulunsa lukioon. On viihtynyt siellä ja tykkää kovasti opettajista ja opoista. Ja varmasti iso osa parhaista oppilaistakin jatkaa siellä. On myös ehdottomasti lähin noista huippukouluista, toivon kovaati, ettei tule pitempää koulumatkaa. Tykkään myös siitä että koulu on aidosti kansainvälinen, eikä erinäköinen nuori ole kokenut minkäänlaista syrjintää tms.
Ei jännitä. Patistin tytön töihin. Oppii tekemällä paljon paremmin kuin koulunpenkillä homehtumalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun poika on av:n pohjasakkaa 9.25 ka lukuaineista. Viisi lukiota oli hakupaperissa, ehkä toi raukkaparka johonkin pääsee.
Toivottavasti joku tsäkällä tärppää :)).
Kiitos, sydänsyrjällä odotan viekö av mammojen kympin oppilaat kaikki lukiopaikat ja pitääkö lähteä kympille korottamaan arvosanoja
Onneks on sitten vielä kaikkia nuorten työpajoja, ettei ole ihan syrjäytymisvaarassa.
Totta, sinne tie vie jos kymppiluokallekaan ei mahdu. Huh, tämä tieto pelasti mun viikon
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsella lukuaineet 8,5. Ja pääsee haluamaansa lähilukioon tuollakin. Itse olen koulussa töissä ja kympin ysiluokkalaista en ole tainnut ikinä nähdä. Siksi hassua, että niiden äippiä on tämä palsta täynnä.😀
No käy tuolla Sykissä vaikka...., niin näät noita "täyden kympin" keskiarvoisia useita. Lapseni kaveripiirissä on ainakin 3-4 näitä😊.
Olis kiva kuulla torstaina pääsivätkö vastaajien nuoret mieluisiin paikkoihin. Tulkaahan sitten päivittämään tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsella lukuaineet 8,5. Ja pääsee haluamaansa lähilukioon tuollakin. Itse olen koulussa töissä ja kympin ysiluokkalaista en ole tainnut ikinä nähdä. Siksi hassua, että niiden äippiä on tämä palsta täynnä.😀
No käy tuolla Sykissä vaikka...., niin näät noita "täyden kympin" keskiarvoisia useita. Lapseni kaveripiirissä on ainakin 3-4 näitä😊.
Luit ketjun huonosti. Sanoin jo aiemmin, että joissain Helsingin erityislukioissa niitä on.
Ihmettelin lähinnä sitä, että kaikkien noiden äidit on tällä palstalla.... Mutta antaa olla. Täällä on todella tosikkoja tänään liikkeellä.
Kyllä jännittää mukavasti. Menettekö muutkin heti aamusta klo 9:00 nettiin katsomaan tuloksia vai maltatteko odotella teinin uutisia?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jännittää mukavasti. Menettekö muutkin heti aamusta klo 9:00 nettiin katsomaan tuloksia vai maltatteko odotella teinin uutisia?
Eiks ne tuu jo kasilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiks ne tuu jo kasilta?
Klo 9
Kyllä mua vähän jännittää huominen ja tulokset. Luulen tietäväni minne nuori pääsee opiskelemaan, mutta varmaahan se ei ole kuin vasta huomenna.
Aloitan huomenna nettisurffailun ensin viimeisestä hakutoiveesta, jos ei ole siellä, niin sitten neljäs ...ja etenen toivottavasti viimeiseen eli ensimmäiseen hakutoiveeseen ja löydän hänen nimensä sieltä :)
Kouluissa pääsijät jo tiedetään, äh, ei jaksais odottaa.
Ja varmasti perii vanhemmaltaan vaatimattomuuden jalon taidon myös!
Harva meistä on luonnonlahjakkuus, ellei ole oikeasti ihmelapsi esim. Mozart, joka jo 4-vuotiaana sävelsi omia kappaleitaan ja soitti taitavasti.