Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ysien vanhemmat! Joko jännittää yhteishaun tulokset?

Vierailija
13.06.2017 |

Sisältö-kenttä on pakollinen.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munlapsen älykkyyttä ei oo kiittäminen että minä olisin syyllinen. 

Vierailija
42/85 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää. Tytön ka 7.7 ja kaikkiin lukioihin mihin haki oli ka viime vuonna yli 8. Odotti 9 keskiarvoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännittää. Tytön ka 7.7 ja kaikkiin lukioihin mihin haki oli ka viime vuonna yli 8. Odotti 9 keskiarvoa

Miten tytön arvio saattoi olla noin pahasti pielessä? Tuliko ysin keväällä jokin notkahdus vai odottikontyttö numeroiden nousevan kuin ihmeen kaupalla?

Vierailija
44/85 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tytön arvio saattoi olla noin pahasti pielessä? Tuliko ysin keväällä jokin notkahdus vai odottikontyttö numeroiden nousevan kuin ihmeen kaupalla?

Outoa. Meillä ainakin näki jo seiskalla sen tilanteen ihan selvästi. 1,5 numeron heitto on ihan järkyttävä!

Vierailija
45/85 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan oli vaihtoehdot Reszsu, Norssi, SYK, ensiksi mainittuun pääsi leikiten

Vierailija
46/85 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin vuosia sitten, meidän pikku murun ysin keskiarvo oli jotain 5,6, pääsi juuri ja juuri lähiamikseen kiinnostavalle linjalle (datanomi). Kun tarjottiin kaksoistutkinto mahdollisuutta aloitti myös sen suorittamisen...joo kesken jäi, meni kuulemma hermo huonoon opetukseen (keski-uusimaalla asutaan). Yhden kevään joutui sairastamaan kotona (astma, influenssa ja jälkitaudit). Suoritti avoimessa 5 kurssia kiitettävästi sai opiskelupaikan Helsingin yliopistosta. Opiskelee, opettaa, tekee opiskelujen ohessa töitä ja aloittelee opiskelukavereiden kanssa yritystoimintaa.

Joten ei sillä ysin keskiarvolla aina niin hirvittävästi ole merkitystä. Tsemppiä vaan niille kaikille muille 5 ja 6 keskiarvoilla peruskoulusta ulos putkahtaneille. Maailma on auki teillekin, pitää vaan löytää se oma juttu minkä tekeminen tekee onnelliseksi.

Vierailija
47/85 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun poika on av:n pohjasakkaa 9.25 ka lukuaineista. Viisi lukiota oli hakupaperissa, ehkä toi raukkaparka johonkin pääsee.

Toivottavasti joku tsäkällä tärppää :)).

Kiitos, sydänsyrjällä odotan viekö av mammojen kympin oppilaat kaikki lukiopaikat ja pitääkö lähteä kympille korottamaan arvosanoja

Vierailija
48/85 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsella lukuaineet 8,5. Ja pääsee haluamaansa lähilukioon tuollakin. Itse olen koulussa töissä ja kympin ysiluokkalaista en ole tainnut ikinä nähdä. Siksi hassua, että niiden äippiä on tämä palsta täynnä.😀

En voi kuin ihmetellä, jos et ole koskaan nähnyt kenelläkään kympin keskiarvoa, jos nyt puhutaan lukuaineiden keskiarvosta, jolla pyritään lukioon. Minun lapsellani oli lukuaineiden keskiarvo tasan 10 niin peruskoulun kuin (huippu)lukion päättötodistuksessa. Lapseni ei siis ole nyt pyrkimässä lukioon, vaan on opiskellut jo pari vuotta yliopistossa.

Kaikkien aineiden keskiarvona kymppi on varmasti aika harvinainen, koska yleensä hyvälläkin oppilaalla on jokin taitoaine, jossa hän ei ole yhtä hyvä.

Ehkä tiedät paremmin kuin minä, mutta olen ollut töissä yli 20 vuotta ja koskaan en ole nähnyt kympin lukuaineitakaan. Aina joku aine on ollut heikompi. Tosin olen huomannut myös sen, että koulustamme lähteiden arvosanat eivät laske lukion puolellakaan.

Mitä tarkoitat "kympin lukuaineilla"?

Mun lapsella on kymppi matikassa, enkussa, ranskassa, uskonnossa, fysiikassa, kemiassa, maantiedossa, biologiassa ja ruotsissa. Terveystiedossa.

Historiassa ei saanut kymppiä pidettyä.

Ja plajon on tuohon töitä tehty.

Tarkoitan lukuaineiden keskiarvoa. Eikä tuosta sinunkaan lapsesi hienoista numeroista tule lukuaineiden keskiarvoksi kymppiä.

Ei tule ei, mutta osoittaa, että ei se kymppisuorakaan mahdoton ole. Ja lopputuloksen kannalta taas minun lapselleni on ihan sama onko se vikakin kymppi vai ysi. Pääsee silti juuri sinne kouluun minne hakikin. Mahtaa ärsyttää.

Et nyt ymmärtänyt pointtia. Jos kuusi ekaa tähän ketjuun kirjoittanutta äitiä kertoo, että lapsensa keskiarvo oli 10, kommentoin vain, että onpa hassua, että niitä on noin monta täällä, kun koulussa heitä ei ole näkynyt. En epäillyt etteikö hyviä oppilaita olisi, ainoastaan ettei 10 keskiarvoja. Lapsesi on taitava minunkin typerästä kommentissani huolimatta.

Vierailija
49/85 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että vanhemmat osaa olla rasittavia :D ei vasemmistolaisena jaksanu käydä ressussa, kun rehtori hypetti meistä "eliiteistä" koko ajan. Huohhhhh, millon te lopetatte tän?

Vierailija
50/85 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi haki Sibelius-lukioon ja kyllä vähän jännittää, vaikka keskiarvo lähes 10 onkin. Musiikkilinjalle keskiarvosta tulee vain puolet pisteistä, loput tulee haastatteluista ja pääsykokeista.

Lasta jännittää erityisesti pakollinen laulukoe. Se on siis pakollinen kaikille hakijoille, vaikka yksinlaulu tai kuoro ei aineyhdistelmään kuulukaan. Toisaalta hänet kutsuttiin pääsykokeisiin ja onhan sekin jo jotain. Harjoitteli pääsykokeita varten yli vuoden ja soitinnäyte meni kuulemma "putkeen". Toisaalta lapsi soittaa suosittua soitinta, jossa hakijoita on paljon ja kilpailu on kovaa.

Lapsi haluaa Sibikseen todella kovasti ja ollaan kuultu koulusta pelkkää hyvää.

Vierailija
51/85 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei😊 Keskiarvo tasan kymppi, joten taitaa mennä sinne minne haluaa.

Meillä täysin sama juttu, eli keskiarvo tasan kymppi. Siis varmasti pääsee, minne haluaa...

Miten voi olla..? Nuori ei sitten muuta tee kuin pänttää?

Vierailija
52/85 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsella lukuaineet 8,5. Ja pääsee haluamaansa lähilukioon tuollakin. Itse olen koulussa töissä ja kympin ysiluokkalaista en ole tainnut ikinä nähdä. Siksi hassua, että niiden äippiä on tämä palsta täynnä.😀

En voi kuin ihmetellä, jos et ole koskaan nähnyt kenelläkään kympin keskiarvoa, jos nyt puhutaan lukuaineiden keskiarvosta, jolla pyritään lukioon. Minun lapsellani oli lukuaineiden keskiarvo tasan 10 niin peruskoulun kuin (huippu)lukion päättötodistuksessa. Lapseni ei siis ole nyt pyrkimässä lukioon, vaan on opiskellut jo pari vuotta yliopistossa.

Kaikkien aineiden keskiarvona kymppi on varmasti aika harvinainen, koska yleensä hyvälläkin oppilaalla on jokin taitoaine, jossa hän ei ole yhtä hyvä.

Ehkä tiedät paremmin kuin minä, mutta olen ollut töissä yli 20 vuotta ja koskaan en ole nähnyt kympin lukuaineitakaan. Aina joku aine on ollut heikompi. Tosin olen huomannut myös sen, että koulustamme lähteiden arvosanat eivät laske lukion puolellakaan.

Näetkö sinä siellä koulussa kaikkien keskiarvot? Oma lapseni tuskin oli ainoa, joka sai lukuaineista kympin keskiarvon. Luokalla oli ainakin yksi toinen yhtä hyvä. Eikä se keskiarvo muuttunut miksikään helsinkiläisessä huippulukiossakaan, joten liian löysästä arvostelusta ei ollut kysymys.

Mitä ovat nämä lukuaineet?

Vierailija
53/85 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. En usko. Tyttö ei voi olla noin pihalla, että odottaa ysin keskiarvoa ja tuleekin 7,7 :). Sinä et voi vanhempana olla niin pihalla, ettet tajuaisi koenumeroita ja suorituksia seuratessasi, ettei nyt mennä ihan ysin tasolla.

Opo on viimeinen tsekkaaja ketjussa. Viimeistään opo tsekkaa, että hakutoiveet ovat realistisia ja viimeinen valinta on varma takalauta.

Vierailija
54/85 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näetkö sinä siellä koulussa kaikkien keskiarvot? Oma lapseni tuskin oli ainoa, joka sai lukuaineista kympin keskiarvon. Luokalla oli ainakin yksi toinen yhtä hyvä. Eikä se keskiarvo muuttunut miksikään helsinkiläisessä huippulukiossakaan, joten liian löysästä arvostelusta ei ollut kysymys.

😶

Vierailija
55/85 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matematiikka, fysiikka, kemia, äidinkieli, kaikki muutkin kielet, historia, yhteiskuntaoppi, uskonto / et, biologia, maantieto, terveystieto, lukiossa vielä esim. filosofia ja psykologia. Unohdinko vielä jotain?

Vierailija
56/85 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei😊 Keskiarvo tasan kymppi, joten taitaa mennä sinne minne haluaa.

Meillä täysin sama juttu, eli keskiarvo tasan kymppi. Siis varmasti pääsee, minne haluaa...

Miten voi olla..? Nuori ei sitten muuta tee kuin pänttää?

Ei tarvitse päntätä, lapseni on luonnonlahjakkuus. Hän on myös lahjakas viulisti ja yleisurheilija sekä harrastaa myös kouluratsastusta sekä käy vapaa-ajallaan lukemassa sokeille vanhuksille.

Vierailija
57/85 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi haki Sibelius-lukioon ja kyllä vähän jännittää, vaikka keskiarvo lähes 10 onkin. Musiikkilinjalle keskiarvosta tulee vain puolet pisteistä, loput tulee haastatteluista ja pääsykokeista.

Lasta jännittää erityisesti pakollinen laulukoe. Se on siis pakollinen kaikille hakijoille, vaikka yksinlaulu tai kuoro ei aineyhdistelmään kuulukaan. Toisaalta hänet kutsuttiin pääsykokeisiin ja onhan sekin jo jotain. Harjoitteli pääsykokeita varten yli vuoden ja soitinnäyte meni kuulemma "putkeen". Toisaalta lapsi soittaa suosittua soitinta, jossa hakijoita on paljon ja kilpailu on kovaa.

Lapsi haluaa Sibikseen todella kovasti ja ollaan kuultu koulusta pelkkää hyvää.

Toivottavasti hän pääsee! Lapseni on tämän kevään Sibiksen ylioppilaita. Hänestä Sibis oli aivan paras, koulussa on mahtava yhteishenki, aktiviteettia ja se musiikki. Hän nautti olostaan alusta asti.

Näin vanhemmalle koulun juhlat olivat aivan mahtavia, juhlissa soittaa orkesteri ja koulun kolme kuoroa esiintyvät, nuoret ovat todella lahjakkaita ja taitavia, se on niin upeaa.

Vierailija
58/85 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä se vanhempia jännittäisi? Elleivät sitten ole itse hakeneet johonkin aikuislukioon.

Vierailija
59/85 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä se vanhempia jännittäisi? Elleivät sitten ole itse hakeneet johonkin aikuislukioon.

Sano muuta. Ihan paskan hailee nuoren toiveista ja pyrkimyksistä, mitäs ne mulle kuuluu..?

Vierailija
60/85 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai vanhempi saa jännittää, pääseekö nuori siihen opiskelupaikkaan, josta nuori itse haaveilee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi