Muistatko jonkun opettajasi oppitunnilla sanoman lauseen?
Lause ei välttämättä ole mitenkään "kuolematon", mutta kunhan jäi mieleesi. Minä kuusta sanelukurjoutiksesda olleen lauseen, jonka ope sanoi näin: Auto eilen pilkku tänään pilkku huomenna
Kommentit (16)
Yläasteen biologian opettaja:
"Siitä puhe mistä puute."
Lause jäi elämään levottomien poikien puheissa.
Kaikki mukaan vain, kaikki mukaan vain, tämä on hauskaa ja helppoa.
Ostin isälleni Parker-kynän.
The dragon is going to eat you.
"Peräaukko ei ole mikään yhdyntäpaikka!" Ja tämä noin vuonna 2005 lukion biologian opettajan lausumana. Perusteluja en enää muista, taisi liittyä jotenkin tautien tarttumiseen tai anatomiaan.
"Minä olen aina sanonut teille, älkää hipelöikö ja näpelöikö toisianne." (Vanha mies, luokanvalvoja ya)
"pappas nya bil!" opetti ruotsinmaikka omistumuotoa.
"men lärare, tyvärr har pappa ju inte en bil"
En muista mitään lauseita sanantarkasti mutta jotkut yksilöt on jääneet mieleen. Joku opo sanoi että minunlaiseni ei voi koskaan päästä yliopistoon, tiedä sitten miksi, yliopistoillahan nyt liikkuu vaikka minkälaisia ituhippejä ja valmistuin yli 10 vuotta sitten. Joku kunnan suojatyöpaikka kai silläkin oli.
"En kyllä osaa nyt vastata tuohon, mutta otan selvää ja kerron ensi tunnilla."
Kuulin tämän ensimmäisen kerran lukion toisella luokalla. Olin niin järkyttynyt asiasta, että se jäi mieleen. Siis eivätkö opettajat osaakaan kaikkea kaikesta ja varsinkaan omasta oppialastaan?
Asia oli niin häkellyttävä, että rohkaistuin itse opettajaksi. Uskallan sanoa oppilaille, jos en tiedä jotain, ja otan kyllä aina selvää asiasta.
Morgen morgen nur nicht heute sagen immer faule Leute.
"Jos herätän teidät keskellä yötä, teidän pitää muistaa, miten lasketaan se, kuinka monta prosenttia jokin luku on toisesta luvusta".
Toimi, muistan vieläkin. :D
"Siinäpä ne hilipeimmät tulikin". Kiitos Jari Salminen, Suomen paras historianopettaja!
Och ordningsmannen ska göra tavlan ren! Tämä lause kuului jokaikisen ruotsintunnin päätteeksi. Ainakin melkein..
Kirjoittakaa presiis niinku taululla.
Mikolan Jaska Jokioisten ala-asteella 80-luvulla :)
Historian ope : Summa summarum.
Ruotsin maikka: Ny ska vi titta litet närmare på texten.
Enkun ope: It's an idiom.
-menikö jauhot suuhun? Enkun ope vuonna 1980. (Tätä hän toisteli usein ja monelle).
Enkun ope sanoi aina huomiseksiseksiseksi tulee tämä läksykdi